![]() |
Champignons
Wa denkte gulle?
|
Champignons zijn door hun onoplosbare vezels moeilijk verteerbaar.
Ik lust ze wel doch eet ze weinig. Paddenstoelen op zijn Grieks koop ik nooit. Af en toe in een omelet, in de wok of bij een steak. Uiteraard Laurent for président. |
lekker !!
Bij een omelet, soep, steak.... |
smoren natuurlijk
dat heeft Asterix toch al duidelijk gemaakt ? |
bakken en dan verzuipen in de cognac om ze vervolgens te verzuipen in de room.
Dan kunt ge er saus van maken of toast champignon, wil je ze op duitse kerstmarkt wijze geen probleem bakken in de lookboter, paprikapoeder, verzuipen in de cognac (voor de liefhebber) en dan verder verzuipen in de room. |
De beste champignons komen uit ondergrondse kwekerijen.
Heb wel bedenkingen bij champignons a la Grecque, zouden die uit een ander plaatske, waar de zon niet schijnt, komen |
Citaat:
|
Soep, bij een biefstuk, bij een omelet, saus, smoren of op een pizza. Kan niet kiezen, ik houd wel van champignons en paddestoelen.
|
Citaat:
Maar eigenlijk toch best moeilijk om (goed) klaar te maken. Je kan er ook smakeloze schijfjes van maken als je niet uitkijkt. Mijn 5 champignon-regels: 1) Zeker niet in kleine stukjes of plakjes snijden. Kleintjes heel laten, tot +/-2cm middendoor, tot +/-4cm in kwartjes en desnoods de allergrootste in 6. Altijd groter laten dan wat je denkt makkelijk eetbaar is. Dit is volgens mij de meest voorkomende fout: te klein gesneden champignons 2) Bakken in goei boter (niet in olijfolie en al zeker niet in margarine) 3) Op hoog vuur (snel bruin aan de buitenkant en dan op tijd afzetten) 4) Peper en zout en verder niks tenzij het recept vraagt om look, peterselie, citroen of iets anders. Peper en zout ook steeds toevoegen tijdens het bakken. Niet achteraf. 5) Nooit in micro-golf opwarmen. |
Citaat:
Zout peper tijm. Ook als ze in pastasaus of sla of zo gaan dan bak ik ze tot al het vocht er uit is, want ik proef dat in de saus als ik het niet doe. |
Citaat:
Let op! Deze paddenstoel wordt in het Diets "Driesling" genoemd. Citaat:
Citaat:
Met Griekse groeten |
Champions, die witte Parijse? Prima. laat maar komen. Bij steak, omelet, soep. Zolang het maar hartig is.
|
Citaat:
|
Daarnet nog champignons gegeten. Gebakken is de jus van een everzwijnsteak. Met een paar strookjes gebakken witloof en een patatje.
Die van ons wil me vet krijgen presies… |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mine harte ni ferdraghen can! |
Citaat:
Onder elkaar mixen met zeer fijn gesneden, rauwe witloof. Zout peper en mayonaise naar smaak. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be