Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Daar zijn de boefjes..... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271018)

kelt 20 december 2023 06:01

Daar zijn de boefjes.....

Er zijn al een tijdje meldingen uit,zeg maar,het Noorden van Vlaanderen van deze schattig uitziende Amerikaanse Boefjes en het mag nu wel officieel gesteld worden,de Wasbeer is nu ook endemisch geworden in Vlaanderen....

https://www.brusselstimes.com/belgiu...ve-in-flanders

En nu,nu ze er al zijn ,en al decennialang GEWETEN was dat "ze" afkwamen,gaat men beginnen zich zorgen maken (we betalen ambtenaren en geleerden om "zich zorgen" te maken,in plaats van bosWACHTERS, met geweren,hun werk te laten doen...maar dit terzijde)....

Net als bij de Canadese Gans en de halsbandparkieten zal "bestrijding" vooral bestaan uit hoopjes ambtenarengezever en ecologische slangenolie op flessen.......

Wasberen zijn ooit met Amerikaanse troepen meegekomen als "huisdier" in de jaren vijftig naar Duitsland....."zoekgeraakte" diertjes werden toen de voorouders van een populatie die inmiddels tot ver in Rusland opgerukt is en binnen de 20 jaar wel ongeveer gans Europa ten westen van de Oeral zal bewonen......

en dan is er nog een ander....
Nu ben ik benieuwd wanneer de Wasbeerhond alhier in voldoende aantallen zal waargenomen wordne om te stellen....yep....nog een immigrant erbij....De Wasbeerhond komt normalerwijze helemaal vanuit het Oosten van Siberie en de Korea's en Japan.....De Russen hebben in de vorige eeuw,tbv de pelsindustrie, het beest verspreid naar het Westen ....

De diertjes zijn overigens ,hoewel vaag gelijkend,geen familie van wasberen.....

Beide soorten zijn vrij "intelligent" en opereren in familiegroepjes.....dat maakt hen redelijk sterk ...

Skobelev 20 december 2023 07:47

Niet racistisch zijn aub. Geef ze alle kansen om hier te integreren.

maddox 20 december 2023 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10286896)

Ik zou ze graag dezelfde kans geven die ik wens voor alles wat muzel is.

We moeten alleen de jachtvergunningen in orde krijgen.

Skobelev 20 december 2023 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10286919)

Kijk, dat begrijp ik niet van die groene rukkers.

Alle exoten, fauna en flora, willen ze verwijderen en uitroeien terwijl ze voor humanoïde exoten op de baricades gaan staan om ze naar hier te halen en hier te laten blijven. Volgens mij lijden die aan een dissociatieve identiteitsstoonis.

Gelukkig hebben wij daar geen last van.

maddox 20 december 2023 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10286941)
Kijk, dat begrijp ik niet van die groene rukkers.

Alle exoten, fauna en flora, willen ze verwijderen en uitroeien terwijl ze voor humanoïde exoten op de baricades gaan staan om ze naar hier te halen en hier te laten blijven. Volgens mij lijden die aan een dissociatieve identiteitsstoonis.

Gelukkig hebben wij daar geen last van.

Spreek voor jezelf

Skobelev 20 december 2023 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10286954)
Spreek voor jezelf

Ik spreek voor onszelf...ik en mijn alter ego :-P

maddox 20 december 2023 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10286957)
Ik spreek voor onszelf...ik en mijn alter ego :-P

Ja pa.

Vlad 20 december 2023 13:55

Welkom kansenparels en verrijkers.

Lof der Zotheid 2 januari 2024 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10286919)

Zoals patrickve zo mooi zegt: open grenzen, open blaffers.

Pandareus 2 januari 2024 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10286860)
Er zijn al een tijdje meldingen uit,zeg maar,het Noorden van Vlaanderen van deze schattig uitziende Amerikaanse Boefjes en het mag nu wel officieel gesteld worden,de Wasbeer is nu ook endemisch geworden in Vlaanderen....

https://www.brusselstimes.com/belgiu...ve-in-flanders

En nu,nu ze er al zijn ,en al decennialang GEWETEN was dat "ze" afkwamen,gaat men beginnen zich zorgen maken (we betalen ambtenaren en geleerden om "zich zorgen" te maken,in plaats van bosWACHTERS, met geweren,hun werk te laten doen...maar dit terzijde)....

Net als bij de Canadese Gans en de halsbandparkieten zal "bestrijding" vooral bestaan uit hoopjes ambtenarengezever en ecologische slangenolie op flessen.......

Wasberen zijn ooit met Amerikaanse troepen meegekomen als "huisdier" in de jaren vijftig naar Duitsland....."zoekgeraakte" diertjes werden toen de voorouders van een populatie die inmiddels tot ver in Rusland opgerukt is en binnen de 20 jaar wel ongeveer gans Europa ten westen van de Oeral zal bewonen......

en dan is er nog een ander....
Nu ben ik benieuwd wanneer de Wasbeerhond alhier in voldoende aantallen zal waargenomen wordne om te stellen....yep....nog een immigrant erbij....De Wasbeerhond komt normalerwijze helemaal vanuit het Oosten van Siberie en de Korea's en Japan.....De Russen hebben in de vorige eeuw,tbv de pelsindustrie, het beest verspreid naar het Westen ....

De diertjes zijn overigens ,hoewel vaag gelijkend,geen familie van wasberen.....

Beide soorten zijn vrij "intelligent" en opereren in familiegroepjes.....dat maakt hen redelijk sterk ...

Gelukkig nog niet te bespeuren bij ons in de streek. Anders nog een klusje voor de FX Impact M3 8-)

quercus 2 januari 2024 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10286896)

Klacht indienen bij UNIA omtrent de discriminatie van de wasbeer. En vermits de wasbeer een Amerikaan is moet deze zaak op de agenda van de eerstvolgende NATO vergadering gezet worden.

maddox 2 januari 2024 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10293458)
Gelukkig nog niet te bespeuren bij ons in de streek. Anders nog een klusje voor de FX Impact M3 8-)

Da werkt niet zo goed tegen poedersnorbontkraaghyena's.

Lof der Zotheid 2 januari 2024 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10293462)
Klacht indienen bij UNIA omtrent de discriminatie van de wasbeer. En vermits de wasbeer een Amerikaan is moet deze zaak op de agenda van de eerstvolgende NATO vergadering gezet worden.

Waar hij dan aangeklaagd wordt, wegens Amerikaan zijn. Als 'm nog een moslim was geweest, tot daaraantoe...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be