Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moet Genez aftreden als minister Buitenland? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271175)

N-Vb 10 januari 2024 21:38

Moet Genez aftreden als minister Buitenland?

Gennez maakt het wel erg bont met haar uitspraak over Duitsland

mag zij wel zo'n uitspraken doen in naam van de regering?
Dat kan toch niet!
N-Vb vraagt haar ontslag

Waar gaat het over?

Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken vindt de kritiek van Belgisch minister van Ontwikkelingssamenwerking Caroline Gennez (Vooruit) ’totaal onbegrijpelijk’. Dat zegt een woordvoerder aan Knack.

In een interview met Knack uit minister van Ontwikkelingssamenwerking Caroline Gennez (Vooruit) scherpe kritiek op de Duitse regering vanwege haar beleid ten overstaan van de oorlog tussen Israël en Palestina. ‘Het valt moeilijk te vatten dat Duitsland zich zo voor de kar laat spannen van deze Israëlische regering, die een schaamteloos kolonisatiebeleid voert’, klinkt het.

‘Het is een cruciale vraag voor onze Duitse vrienden: gaan jullie echt twee keer aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan? Gaan we blijven toekijken als er een etnische zuivering zou plaatsvinden? Dat was toch “nie wieder“? Ik hoop dus dat de Duitsers diep in het eigen hart willen kijken, zonder last van hun eigen historische trauma’s’, zo gaat Gennez verder.

N-Vb 10 januari 2024 22:11

correctie: Gennez is Belgisch minister van Ontwikkelingssamenwerking

Zipper 10 januari 2024 22:33

Hoe schoffeer ik het best bevriende landen, moet ze wel gedacht hebben.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...e-ambassadeur/

Een herinnering aan een welbekend gezegde is hier op zijn plaats :

"Lomp is ook vis, maar de kop deugt niet"

De strapatsen van Rousseau zijn nauwelijks uit de headlines verdwenen, of daar komt Gennez al hinnikend aangedraafd.
We slaan weer een proper figuur in het buitenland, zonder enige twijfel.

gunter5148 10 januari 2024 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10297273)
Hoe schoffeer ik het best bevriende landen, moet ze wel gedacht hebben.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...e-ambassadeur/

Een herinnering aan een welbekend gezegde is hier op zijn plaats :

"Lomp is ook vis, maar de kop deugt niet"

De strapatsen van Rousseau zijn nauwelijks uit de headlines verdwenen, of daar komt Gennez al hinnikend aangedraafd.
We slaan weer een proper figuur in het buitenland, zonder enige twijfel.

Ze heeft "de aktie" van de terreurorganisatie veroordeelt.

Ik ga m'n woorden nu eens niet wikken en wegen sè.

Wie denkt dat vort mens wel niet dat ze is. In geen honderdduizend jaar heeft die trut het recht mijn burgerschap in diskrediet te brengen door het kidnappen van baby'tjes , het verkrachten en vermoorden van vrouwen, het opblazen van toevallige omstaanders, het willekeurig neermaaien van MENSEN, een "aktie" van een godverdomse terreurgroepering te noemen.

Not in my fucking name.

Zucht 10 januari 2024 23:04

Ze heeft waarschijnlijk een Arabische dekhengst ontmoet die haar doet hinniken van plezier.

gunter5148 10 januari 2024 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10297270)
correctie: Gennez is Belgisch minister van Ontwikkelingssamenwerking

Al was die griet de persoonlijke gat-afkuiser van de keizer van china, ze heeft ons land in een enorm lastig parket gebracht, en de naam van alle Belgische burgers besmeurd.

Dit is niet accepteerbaar.

gunter5148 10 januari 2024 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10297282)
Ze heeft waarschijnlijk een Arabische dekhengst ontmoet die haar doet hinniken van plezier.

Da moet ne serieuze masochist zijn.....

Eberhard Leclerc 10 januari 2024 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10297283)
Al was die griet de persoonlijke gat-afkuiser van de keizer van china, ze heeft ons land in een enorm lastig parket gebracht, en de naam van alle Belgische burgers besmeurd.

Dit is niet accepteerbaar.

Ik denk zelfs dat we binnenkort de Oostkantons weer kwijt zijn.

DIBO 10 januari 2024 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10297284)
Da moet ne serieuze masochist zijn.....

Bwa, die doen wel echt hun best....tot ze hun verblijfsvergunning binnen hebben

Skobelev 11 januari 2024 00:16

Aftreden verdorie, dat we er eindelijk eens vanaf zijn.

fox 11 januari 2024 01:08

De man van Gennez was organisator van dat antesemitisch pro Palestina feestje in Mechelen. Dus wat dacht je eigenlijk?

Vlad 11 januari 2024 06:08

#nietinmijnnaam

Gennez moet uit ons land verbannen worden, die mag hier geen neus meer binnen steken.

patrickve 11 januari 2024 06:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10297294)

Niet erg, dan gaan we nu en dan eens op strooptocht bij de Duitsers, wat mensen vermoorden, wat vrouwen verkrachten en wat kinderen opensnijden he.

En als er dan represailles volgen, roepen "genocide".

Pandareus 11 januari 2024 06:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10297294)

:lol:

DucDEnghien 11 januari 2024 06:53

Ja, de Duitsers mogen gerust wat meer respect krijgen, als blanke west-europeanen hebben ze tenslotte het wereldrecord joden vermoorden op hun naam staan. But it is lonely at the top.

quercus 11 januari 2024 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10297310)
De man van Gennez was organisator van dat antesemitisch pro Palestina feestje in Mechelen. Dus wat dacht je eigenlijk?

Wat voor job oefent Gennez haar “pei” eigenlijk uit?

gunter5148 11 januari 2024 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 10297341)
Ja, de Duitsers mogen gerust wat meer respect krijgen, als blanke west-europeanen hebben ze tenslotte het wereldrecord joden vermoorden op hun naam staan. But it is lonely at the top.

84 jaar geleden hebben Duitsers Joden afgeslacht, dus nu moet het Westen bomgordels, verkrachtingen, kidnapping en moorden toestaan door moslims?

Ik zou zeggen, rare logica, maar zelfs daar geraak je niet aan.

Bovendien, hoeveel mensen zijn systematisch uitgeroeid door moslim-slavernij?

Toevallig een hamas-vlag op uw slaapkamer hangen?

quercus 11 januari 2024 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10297354)
84 jaar geleden hebben Duitsers Joden afgeslacht, dus nu moet het Westen bomgordels, verkrachtingen, kidnapping en moorden toestaan door moslims?

Ik zou zeggen, rare logica, maar zelfs daar geraak je niet aan.

Bovendien, hoeveel mensen zijn systematisch uitgeroeid door moslim-slavernij?

Toevallig een hamas-vlag op uw slaapkamer hangen?

Mooi opengespreid tegen de muur boven het hoofdeinde van het bed.
Allah akhbar!!!

Herr Flick 11 januari 2024 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10297257)
Gennez maakt het wel erg bont met haar uitspraak over Duitsland

mag zij wel zo'n uitspraken doen in naam van de regering?
Dat kan toch niet!
N-Vb vraagt haar ontslag

Waar gaat het over?

Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken vindt de kritiek van Belgisch minister van Ontwikkelingssamenwerking Caroline Gennez (Vooruit) ’totaal onbegrijpelijk’. Dat zegt een woordvoerder aan Knack.

In een interview met Knack uit minister van Ontwikkelingssamenwerking Caroline Gennez (Vooruit) scherpe kritiek op de Duitse regering vanwege haar beleid ten overstaan van de oorlog tussen Israël en Palestina. ‘Het valt moeilijk te vatten dat Duitsland zich zo voor de kar laat spannen van deze Israëlische regering, die een schaamteloos kolonisatiebeleid voert’, klinkt het.

‘Het is een cruciale vraag voor onze Duitse vrienden: gaan jullie echt twee keer aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan? Gaan we blijven toekijken als er een etnische zuivering zou plaatsvinden? Dat was toch “nie wieder“? Ik hoop dus dat de Duitsers diep in het eigen hart willen kijken, zonder last van hun eigen historische trauma’s’, zo gaat Gennez verder.

Laat haar, hare zelf gegraven put eerst nog maar wat dieper maken.

Gennez heeft immers een ongevenaard talent voor zelfdestructie. Het was genieten van de Afspraak. ...

Boduo 11 januari 2024 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10297281)
Ze heeft "de aktie" van de terreurorganisatie veroordeelt.

Ik ga m'n woorden nu eens niet wikken en wegen sè.

Wie denkt dat vort mens wel niet dat ze is. In geen honderdduizend jaar heeft die trut het recht mijn burgerschap in diskrediet te brengen door het kidnappen van baby'tjes , het verkrachten en vermoorden van vrouwen, het opblazen van toevallige omstaanders, het willekeurig neermaaien van MENSEN, een "aktie" van een godverdomse terreurgroepering te noemen.

Not in my fucking name.

Een DIKKE 2 !!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be