Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zou u de moordenaar van uw kind (later) bezoeken en vergeven ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271193)

cookie monster 12 januari 2024 00:05

Zou u de moordenaar van uw kind (later) bezoeken en vergeven ??

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01...s-van-themsche
Nee , zulke rotzakken moet men echt levenslang geven , of zelfs opruimen !!
Ik zou die klootzak dus nooit meer willen horen , zien & ruiken !!
Van kinderen moet men afblijven , het is een gruwelijke misdaad !!

CUFI 12 januari 2024 00:50

Je vergeeft om zelf niet ten onder te gaan aan wrok.
Maar of dat altijd mogelijk is, dat is een ander paar mouwen.

Zo zijn er schoolshooters die de middelvinger naar de ouders geven en erbij zeggen dat het de vinger is die hun zoon dood schoot.

Ja, hoe ga je daarmee om?

patrickve 12 januari 2024 05:08

De moordenaar vergeven, dat is geen slecht idee. Met Polonium bijvoorbeeld.

maddox 12 januari 2024 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10297871)

Te duur. En zonde van goed garnalenvoer.

Het gaat over die idioot die wel meer dan 1 dode op zijn geweten heeft.

Spijtig, maar die kreeg van mij de keuze na veroordeling.
Levenslange dwangarbeid. Hier is uw schop, daar is de steenkoolmijn. Elke dag zoveel kilo, en ge moogt gewassen in een goed bed slapen, en eten uit de keuken van de Ikea eten. (goedkoper en beter dan gevangenisvoer), als ge niet wil werken, dan is deze trog halalkosherveganwokeLGBTQxyz+ goedgekeurde smakeloze brij uw maaltijd.

En anders vrijwillige orgaandonatie. Een tijdje in een hotel, af en toe een testje, en in 1 van die testjes, een spuitje.
Uw stoffelijk overschot krijgt dan nog een nuttig einddoel. (samen met een aantal orgaanontvangers zijn mijn garnalen ook blij)

patrickve 12 januari 2024 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10297873)
Te duur. En zonde van goed garnalenvoer.

Onze garnalen lobbyist is daar weer :lol:

maddox 12 januari 2024 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10297891)
Onze garnalen lobbyist is daar weer :lol:

Consequent zijn is wel aangewezen.

Herr Flick 12 januari 2024 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10297871)

vergeven met water is effecienter, en goedkoper en maakt hem nog geschikt voor garnalenvoer.

Nen trechter in zijn keelgat en een nen biddon of 3 - 4 zal wel genoeg zijn.

Skobelev 12 januari 2024 08:45

Ik wil die zelf naar het onbestaande hiernamaals helpen.

fox 12 januari 2024 09:55

Onmogelijk dat ik zo iemand zou kunnen vergeven voor zo een daad. Maar er zijn ook andere gevallen. Ooit gehoord van een geval waarbij ouders tijdens een proces de dader stonden te verdedigen...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131211_00882144

maddox 12 januari 2024 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10297963)
Onmogelijk dat ik zo iemand zou kunnen vergeven voor zo een daad. Maar er zijn ook andere gevallen. Ooit gehoord van een geval waarbij ouders tijdens een proces de dader stonden te verdedigen...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131211_00882144

Kan goed zijn, maar een "moordenaar" heeft een misdaad begaan. En die moet bestraft worden, niet goedgepraat.

En dat is nu eenmaal een gevolg van een "rechtsstaat" zoals we ze hier nu kennen.

De schoofzak 12 januari 2024 12:43

Voor zeer uitzonderlijke gevallen ben ik voorstander van de doodstraf.

Een kind vermoorden, komt al aardig in de buurt van een uitzonderlijk geval.

Zipper 12 januari 2024 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10298101)

In de buurt ??? Hoe uitzonderlijker moet het dan voor u nog worden ??? :?

De schoofzak 12 januari 2024 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10298111)
In de buurt ??? Hoe uitzonderlijker moet het dan voor u nog worden ??? :?

Als je goed kan lezen, dan staat het er al:
nog iets meer uitzonderlijk.

Eigenlijk is het verhaal van die gast de moeite.
Zijn ouders hebben uit eigen zak een therapeut betaald om hem in 't gevang te 'behandelen'.
Ouderlijke liefde is dieper dan de diepste oceaan.
In dit geval hebben die mensen hun zoon wellicht nog het best geholpen ...

patrickve 12 januari 2024 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10297911)
vergeven met water is effecienter, en goedkoper en maakt hem nog geschikt voor garnalenvoer.

8O Tu quoque ?

:lol:

patrickve 12 januari 2024 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10298101)

Het ging over MIJN kind. Een ander zijn kind vermoorden, als dat geen kennis van mij is, dat stoort mij niet eerlijk gezegd.

Herr Flick 12 januari 2024 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10298160)
Als je goed kan lezen, dan staat het er al:
nog iets meer uitzonderlijk.

Eigenlijk is het verhaal van die gast de moeite.
Zijn ouders hebben uit eigen zak een therapeut betaald om hem in 't gevang te 'behandelen'.
Ouderlijke liefde is dieper dan de diepste oceaan.
In dit geval hebben die mensen hun zoon wellicht nog het best geholpen ...

psychopaten behandelen werkt averechts he schoof, dat is bewezen, die narcisten leren dan hoe ze den boel moeten bespelen.

maar ja ik versta het wel hoor, uw eigen kind, ... (eigenlijk versta ik het niet, ) ik had die gast ook niet in een internaaat gestoken of zo, maar als ik na alle opvoedingspogingen zou merken dat m een kind overhoop zou schieten, of zo danig koekoek was dat m in een inrichting zou moeten zitten, bracht ik hem daar hoogstpersoonlijk naar toe.

BigF 14 januari 2024 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10297859)
Je vergeeft om zelf niet ten onder te gaan aan wrok.

Toch één verstandige reactie...

Want dat is wat velen (mensen die blij mogen zijn dat ze in hun familie niet zo'n geval hebben meegemaakt) over het hoofd zien.

Een moordenaar van een familielid gaat al snel heel de rest van je leven beheersen. Of je dat nu wil of niet.
En daar verhelpt de moordenaar omleggen juist niks aan. Want dan ben je plots zelf een moordenaar en gaat heel het juridische spelletje met alles wat daarbij hoort weer gewoon verder. Maar dan met uzelf in de hoofdrol.

En dan moeten we nog even stilstaan bij het verschil tussen vergeven en vergeten.
Vergeven heeft een religieuze bijsmaak en aangezien ik niet gelovig ben ging het bij mij niet over vergeven.

Maar vergeten kan ik wel. Ik denk niet meer aan de dader. Ik voel ook niets meer als ik hem tegenkom. Ik lig niet meer wakker van de tienduizenden euros schadevergoeding die ik nog van hem moet krijgen maar nooit ga ontvangen.

Maar ik durf wel zeggen dat mijn leven terug begonnen is nadat ik die klik kon maken.
En of ik de dader nu vergeven heb? Geen idee, ik ben er gewoon niet meer mee bezig.

En dat is iets wat mensen die zoiets nooit meegemaakt hebben niet begrijpen en die verliezen zich dan ook al snel in stoere taal als 'omleggen', 'wraak' en 'doodnijpen'.

Je helpt er maar 1 ding mee om zeep en dat is je eigen leven (en bij uitbreiding dat van je kinderen en je familie als je die hebt).

Bach 14 januari 2024 09:43

Mij lijkt dit een onverantwoorde uitspraak van de documentaire maakster:

“De spanning was te snijden. Eens het gesprek begon, viel die spanning weg. Je ziet dat Hans in de gevangenis een ander mens geworden is.

Mbt de enquête vraag. Ik ben niet zeker of ik dat zou willen doen.

Xenophon 14 januari 2024 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10299113)
Mij lijkt dit een onverantwoorde uitspraak van de documentaire maakster:

“De spanning was te snijden. Eens het gesprek begon, viel die spanning weg. Je ziet dat Hans in de gevangenis een ander mens geworden is.

Mbt de enquête vraag. Ik ben niet zeker of ik dat zou willen doen.

Uiteraard is Hans een ander mens geworden, de dagelijkse mensenrechtenschendingen vanwege de Belgische staat, die hebben Hans weer helemaal aan de maatschappij aangepast.

Lof der Zotheid 14 januari 2024 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10298281)
psychopaten behandelen werkt averechts he schoof, dat is bewezen, die narcisten leren dan hoe ze den boel moeten bespelen.

maar ja ik versta het wel hoor, uw eigen kind, ... (eigenlijk versta ik het niet, ) ik had die gast ook niet in een internaaat gestoken of zo, maar als ik na alle opvoedingspogingen zou merken dat m een kind overhoop zou schieten, of zo danig koekoek was dat m in een inrichting zou moeten zitten, bracht ik hem daar hoogstpersoonlijk naar toe.

Een psychopaat is niet hetzelfde als een narcist, hoewel veel psychopaten sommige narcistische trekken kunnen hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be