Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Drama op komst 10cm sneeuw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271241)

fred vanhove 17 januari 2024 10:45

Drama op komst 10cm sneeuw

Sensatie en angst lijken nu een niet meer te stoppen trend.

Het is putje winter en er wordt 10 cm sneeuw verwacht8O Gaan we dat wel overleven ? Iedereen naar zijn schuilkelder8O.....neem geen risico blijf thuis en sluit scholen banken en bedrijven. Laat de bussen en treinen op stal.
Ik ben in mijn jeugd wel 100 keer door de sneeuw naar school gereden met de fiets of met mijn 50 cc. Wij vonden dat toen vooral plezant:-o

LIVE WEER. Scholen sluiten of schakelen over op afstandsonderwijs door voorspelde sneeuw: “Geen risico’s nemen”

https://www.hln.be/weernieuws/live-w...emen~a6e31890/

Blue Sky 17 januari 2024 11:05

Dat zou wel eens leuk zijn zo'n 10 cm sneeuw. Komt ook steeds minder voor.

Het probleem is echter dat het Automobilistendom hier de heersende godsdienst is waardoor er ontzettend veel autogebruik is en de wegen bijgevolg drukt bevolkt zijn. Bij de minste sneeuw of winterse omstandigheden geeft dat dan enorme problemen met ongevallen en files. Ook al omdat veel automobilisten intellectueel niet in staan zijn risico's in te schatten en hun rijgedrag aan de situatie aan te passen zoals ik deze ochtend weer heb kunnen vaststellen.

Xenophon 17 januari 2024 11:08

:O
Ik ben bang.

Johan Daelemans 17 januari 2024 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10300515)

Zware auto's - brede banden - goed schuiven - zonder een voetbalploeg niet meer weg te duwen.

De angst is terecht! :-P

Vette Pois(s)on 17 januari 2024 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10300527)
:O
Ik ben bang.

en vlaming he

Herr Flick 17 januari 2024 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10300524)
Dat zou wel eens leuk zijn zo'n 10 cm sneeuw. Komt ook steeds minder voor.

Het probleem is echter dat het Automobilistendom hier de heersende godsdienst is waardoor er ontzettend veel autogebruik is en de wegen bijgevolg drukt bevolkt zijn. Bij de minste sneeuw of winterse omstandigheden geeft dat dan enorme problemen met ongevallen en files. Ook al omdat veel automobilisten intellectueel niet in staan zijn risico's in te schatten en hun rijgedrag aan de situatie aan te passen zoals ik deze ochtend weer heb kunnen vaststellen.

het gaat dan vooral om prutsers die niet kunnen rijden. zelf niet met alle electronische shit aan boord, (om mischien net daarom )

ijsel is uiteraard iets anders, daar blijf je beter van weg zelf met een 4x4

quercus 17 januari 2024 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10300552)
en vlaming he

Hoo ja...!!!
Il faut que la Belgique soit sauvée!!!
La Flandre doit nous aider!!!

fox 17 januari 2024 13:28

Wel leuk zo een berichten. Deze morgen vrij rustig op de baan en deze avond dus waarschijnlijk ook. Tis hier poerdroog.

Zipper 17 januari 2024 13:50

Citaat:

Het is putje winter en er wordt 10 cm sneeuw verwacht8O Gaan we dat wel overleven ? Iedereen naar zijn schuilkelder8O.....neem geen risico blijf thuis en sluit scholen banken en bedrijven. Laat de bussen en treinen op stal.
Ik ben in mijn jeugd wel 100 keer door de sneeuw naar school gereden met de fiets of met mijn 50 cc. Wij vonden dat toen vooral plezant:-o

LIVE WEER. Scholen sluiten of schakelen over op afstandsonderwijs door voorspelde sneeuw: “Geen risico’s nemen”

Ik liep middelbare school tijdens de winter 1978-'79. Toen lag er sneeuw van december tot april. Scholen zijn nooit één dag dicht gebleven. Vandaag zijn een paar cm sneeuw een hot-item in het journaal 8O

Skobelev 17 januari 2024 14:10

Die van ons is er toch niet gerust in. Achterwielaandrijving…

Skobelev 17 januari 2024 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10300629)
Ik liep middelbare school tijdens de winter 1978-'79. Toen lag er sneeuw van december tot april. Scholen zijn nooit één dag dicht gebleven. Vandaag zijn een paar cm sneeuw een hot-item in het journaal 8O

Ergens rond ‘85 heb ik op een nacht eens -19 gemeten, net buiten de venster aan de gevel. T kan makkelijk -22 geweest zijn in open veld. Ijs en sneeuw voor weken.

Onzijdig 17 januari 2024 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10300629)

Nu zijn het allemaal pussies, manœuvres putteke winter in Elsenborn. Met vrieswonden naar het militair hospitaal. Ik heb daar para's zien bleiten met bevroren wimpers en oren.
Maar ze zetten door. Slaap maar eens in een putteke met een zeiltje erover.
Respect mannen, echt respect.
Nu is het 1 vlok sneeuw en het openbaar vervoer ligt plat.

Zipper 17 januari 2024 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10300639)
Ergens rond ‘85 heb ik op een nacht eens -19 gemeten, net buiten de venster aan de gevel. T kan makkelijk -22 geweest zijn in open veld. Ijs en sneeuw voor weken.

Ja dat klopt, '85-'86 was ook een stevige winter.

De schoofzak 17 januari 2024 14:36

We moeten ook iets omgekeerds zeggen.
Wat ging er in de jaren 50 en 60 op de baan? Amper iets.

Op strenge winterdagen werd er niet geklaagd dat de melkboer niet langskwam, of de brouwer, En men ging naar het werk met de fiets of te voet. Daarvoor stond men zonder zagen of klagen dan op om 5 u. 's ochtends ipv om 6 u.

Oma 17 januari 2024 14:46

Citaat:

De leugenmedia zit nog in corona-modus.

De enige rol van de leugenpers is nog sensatie-roddel, paniek en angst zaaien, voor de rest hebben ze geen enkel nut meer. :roll:
Informatieplicht aan de bevolking door objectieve nieuwsberichten met geverifieerde feiten? Compleet onbestaande. :evil:

En als je soms al eens toevallig, tijdens het zappen, op het weerbericht stoot, dan krijg je een weerbericht dat alle kanten uitgaat: van mogelijk droog met soms zonnige periodes tot misschien lichte neerslag van miezerige regen tot hagel met in sommige regio's mogelijk een laagje sneeuw van 5 tot 20cm of niet. :rofl:
Volkomen nutteloos en zot.

Oma 17 januari 2024 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10300637)
Die van ons is er toch niet gerust in. Achterwielaandrijving…

Yup, die gooien graag met hun kont....voorwielaandrijving heeft daar geen last van. ;-)

BigF 17 januari 2024 17:13

Citaat:

Hier is van heel de dag nog geen snipper sneeuw gevallen...
:cry:

DIBO 17 januari 2024 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10300639)

ja inderdaad, rond die jaren, exacte jaartal weet ik niet meer, maar wel een zaterdagochtend bij -18, een kilometer of 2 in de open laadbak van camion meegereden om een klusje te klaren. Wel stralend weer...

DIBO 17 januari 2024 19:35

En we zijn niet alleen met problemen op de weg, je kan perfect deze sneeuwzone afleiden uit de verkeershinder

Xenophon 17 januari 2024 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10300552)
en vlaming he

:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be