Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   West Vlaanderen bezoeken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271284)

BigF 22 januari 2024 11:43

West Vlaanderen bezoeken.

Wij (en dat zijn mijn echtgenote en ikzelf) denken er soms wel eens over om West Vlaanderen te bezoeken.

Je weet dat wel; die kerkhoven waar werkelijk niemand op ligt die je kent. Dat getrompetter waar je in normale omstandigheden voor gaat lopen. Die zee met een kleur alsof alle riolen van België er in uitmonden...

Maar telkens weer komen wij bij een punt aan dat we ergens op een terras aangesproken gaan worden door een garçon met een accent als dat van Wim Obrouck en dan zien wij ons in onze verbeelding steeds gillend terug naar huis rijden.

En zo geraken wij natuurlijk nooit in West Vlaanderen.

Hoe lossen we dit op?

Zipper 22 januari 2024 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10302806)
Wij (en dat zijn mijn echtgenote en ikzelf) denken er soms wel eens over om West Vlaanderen te bezoeken.

Je weet dat wel; die kerkhoven waar werkelijk niemand op ligt die je kent. Dat getrompetter waar je in normale omstandigheden voor gaat lopen. Die zee met een kleur alsof alle riolen van België er in uitmonden...

Maar telkens weer komen wij bij een punt aan dat we ergens op een terras aangesproken gaan worden door een garçon met een accent als dat van Wim Obrouck en dan zien wij ons in onze verbeelding steeds gillend terug naar huis rijden.

Hoe lossen we dit op?

Wim Opbrouck zal waarschijnlijk evenzeer schrikken van uw accent als gij van het zijne.

Herr Flick 22 januari 2024 12:01

Gewoon naar de Vrede rijden, daar gaan apperitieven en dan die kerkhoven gaan bezoeken en daarna nog eens naar de Vrede rijden, en gelukzallig door de heer vergeven terug naar huis

BigF 22 januari 2024 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10302819)
Gewoon naar de Vrede rijden, daar gaan apperitieven en dan die kerkhoven gaan bezoeken en daarna nog eens naar de Vrede rijden, en gelukzallig door de heer vergeven terug naar huis

Raar eh. Ik was een paar weken geleden nog in De Vrede en daar maakte ik me niet druk in het accent van de bediening.

Maar misschien had hetgeen ze op haar plateau had staan daar ook wel wat mee te maken. Ne mens wordt daar wat vergevingsgezinder van eh? Toch zeker na de derde of de vierde...
;-)

BigF 22 januari 2024 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10302809)
Wim Opbrouck zal waarschijnlijk evenzeer schrikken van uw accent als gij van het zijne.

Staat Wim Opbrouck daar ergens te garçonnen??

Herr Flick 22 januari 2024 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10302868)
Raar eh. Ik was een paar weken geleden nog in De Vrede en daar maakte ik me niet druk in het accent van de bediening.

Maar misschien had hetgeen ze op haar plateau had staan daar ook wel wat mee te maken. Ne mens wordt daar wat vergevingsgezinder van eh? Toch zeker na de derde of de vierde...
;-)

het is een soort gewijd water he,... maar ge ziet dat het effect heeft.

bovendien kan je zeggen dat ipv op uitstap te gaan, je op pelgrimstocht bent geweest.

wagner.666 22 januari 2024 15:47

Citaat:

Hoe lossen we dit op?

ge zijt toch onlangs in Oostende geweest, ge weet wel die moslimstad aan de kust van West Vlaanderen.

maddox 22 januari 2024 15:54

West Vlaanderen, awel, als geschiedenis u een beetje interesseerd, 14-18 is daar nog aanwezig, en de vele kleine musea hebben nog enthousiaste vrijwilligers om u alles uit te leggen.

BigF 22 januari 2024 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 10303047)
ge zijt toch onlangs in Oostende geweest, ge weet wel die moslimstad aan de kust van West Vlaanderen.

Dat klopt maar ik had de indruk dat ze daar gewend zijn aan toeristen en er dan ook verstaanbaar praten.

Af en toe deed het wel pijn aan mijn oren maar over het algemeen was het niet al te schrikwekkend.

Maar ik ben bang als we daar verder het binnenland intrekken en daar geconfronteerd worden met de lokale stammen, het snel een heel ander verhaal kan gaan worden.

kelt 22 januari 2024 18:09

Zeker NIET "beneden" Roeselare,zeg maar richting Kortrijk en Waregem komen .....Het is daar een grote industriezone anex babyboomwijkzone...(mijn regio :-( )

Brugge moet je ook niet doen,ze hebben elders ook wel pralines....

tsja......nu moet ik zelf nog wat nadenken wat er nog bezoekenswaardig is...

Neen,kom niet af met Ieper en die f¨*cking eerste wereldoorlog,ik ben het gezaag daarover MOE....,en de dooien voorzeker ook....:evil:

Lof der Zotheid 22 januari 2024 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10303077)
Dat klopt maar ik had de indruk dat ze daar gewend zijn aan toeristen en er dan ook verstaanbaar praten.

Af en toe deed het wel pijn aan mijn oren maar over het algemeen was het niet al te schrikwekkend.

Maar ik ben bang als we daar verder het binnenland intrekken en daar geconfronteerd worden met de lokale stammen, het snel een heel ander verhaal kan gaan worden.

Als dat trauma zo diep zit, weet ik niet of die therapeutische reis zo een gezond idee is...

wagner.666 22 januari 2024 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10303121)
Zeker NIET "beneden" Roeselare,zeg maar richting Kortrijk en Waregem komen .....Het is daar een grote industriezone anex babyboomwijkzone...(mijn regio :-( )

Brugge moet je ook niet doen,ze hebben elders ook wel pralines....

tsja......nu moet ik zelf nog wat nadenken wat er nog bezoekenswaardig is...

Neen,kom niet af met Ieper en die f¨*cking eerste wereldoorlog,ik ben het gezaag daarover MOE....,en de dooien voorzeker ook....:evil:

Waregem, eek zeg da taaltje zeg, en om te winkelen of te tafelen moet ge daar ook nie zijn. daar in kortrijk is er ook niets te zien tenzij je tussen sluierkoppen, paki, soedi, iranezen, nigeranen, wilt lopen, broeltorens Zijn ook gene vette of ge moet liefhebber zijn om gedrogeerde quickenborne tegen het lijf te lopen tesamen met de ssossen Janet van mobiliteit. of Quickenborne moet zijn lingeriemodel bij zich hebben, maar die is ondertussen ook al uitgewoond.

IJsboer 22 januari 2024 19:56

West-Vlaanderen is de grootste parking van Antwerpen.

Lof der Zotheid 22 januari 2024 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10303169)
West-Vlaanderen is de grootste parking van Antwerpen.

Waarom heeft niemand mij verteld dat Antwerpen West-Vlaanderen gekoloniseerd heeft? Wat vinden de linkse krijswokies trouwens van deze misdaad tegen de menselijkheid?

kelt 22 januari 2024 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10303181)
Waarom heeft niemand mij verteld dat Antwerpen West-Vlaanderen gekoloniseerd heeft? Wat vinden de linkse krijswokies trouwens van deze misdaad tegen de menselijkheid?

Bwoafff.....geen zorgen.
Wij,Westvlamingen,zijn het al 1000 jaar gewend om als "amper menselijk" gezien te worden....:x

Weyland 22 januari 2024 21:26

YouTuber Acid heeft zichzelf Algemeen Nederlands (nu ja) aangeleerd. Hij kon dat dus ook niet, omdat in West-Vlaamse scholen er een krabbenmentaliteit heerst en leraren Nederlands er 'leraren Vlaams' heten die enkel Guido Gezelle en Albrecht Rodenbach behandelen in hun lessen.

Bovendien is West-Vlaanderen ruraal en zijn alle Vlaamse onhebbelijkheden waar ze in de Vlaamse Ruit mee te maken hadden in de jaren '90 er nu nog springlevend. Als je één te 'raar' Algemeen Nederlands woord gebruikt word je gegarandeerd gepest, wat heeft geleid tot veel mensen die het niet eens kunnen al zouden ze wel willen.

IJsboer 23 januari 2024 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10303181)

De Antwerpenaar Hawhèh uit Borgerhout heeft West-Vlaanderen gekoloniseerd. De West-Vlamingen riepen nog "Ga weg!", maar Hawhèh dacht dat ze gewoon zijn naam zeiden.

De linkse krijswokies vonden het niet erg want Hawhèh had 27 genders en purper haar.

BigF 23 januari 2024 15:58

West Vlamingen hebben de bizarre eigenschap dat wanneer je een gloeiend hete aardappel in hun mond steekt, ze plots verstaanbaar beginnen te praten.

De schoofzak 23 januari 2024 17:41

Citaat:

Hoe lossen we dit op?

Goa nor Blaankenberge.
Daor gode gien Westvloms hoere. Wel Aantwaarps.

koe de poing 23 januari 2024 23:43

Citaat:

Hoe lossen we dit op?

Er is maar een manier om van je angst af te raken: Ardooie. Kijktips zijn onder meer de veiling en de geboorteplaats van Laura Lynn.

Als je dat overleeft, kan je de rest van de provincie ook aan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be