![]() |
Kijk eens effe neffe de leffe.
Nooit begrepen.
Dan zit je op een terras waar ze Westmalle, Chimay, Straffen Hendrik Quad,... hebben, bestellen er toch nog mensen 'nen donkere Leffe'. En alsof het nog niet erg genoeg is noemen sommigen dat 'nen trappist' en om de goede-smaak-adepten helemaal het nekschot te geven vragen ze nog om er wat grenadine in te doen!!!! Alsof die rommel nog niet zoet genoeg is. Vraag er dan ineens nen toef slagroom op!! AAARRRRGGGGGHHHHH!!!!!!!!! LEFFE!!!! AAARRRRGGGGGHHHHH!!!!!!!!! Wat jullie? |
Aaarrrrggggghhhhh!!!!!!!!!
|
Dat zijn mensen aan wie nen Orval geven toch nutteloos zou zijn. Het verlies van ne goeien Orval dat is nog veel erger.
Nen donkere leffe , met grenadine en nen toef slagroom, binnekort in strandbars aan de kust, ik ben er zeker van dat er mongolen gaan zijn die je daar een plezier mee doet. |
Ik begrijp het volkomen, als zytholoog was ik in dit geval voor de Straffe Hendrik gegaan.
|
Ik drink soms Leffe omdat het geen heiligschennis is dat van het fleske te drinken :mrgreen:
|
Ik ben niet zo "Trapist-gezind" (ik spuw er niet op, eh).
Ik ben wel te verleiden met een Omer. |
Citaat:
|
Als je echt eens buiten de lijntjes wil kleuren:
![]() |
Citaat:
Voor alle duidelijkheid: Duvel met Fristi gemengd in een glas eh. Mijn Leffe/Grenadine/Slagroom is dus zo gek nog niet. |
Citaat:
Mijn buurjongetje van 6 drinkt het altijd op die manier. |
Als ik mocht kiezen tussen die vanderneffe of ne orval dan is de keuze snelgemaakt.
Jullie kennen vanderneffe niet, doch ik wel. Vriendelijk, sexy, sociaal en intelligent. Bye bye orval |
Citaat:
In principe kan een gewoon pintje ook een Trappist zijn. Veel mensen denken dat maar de benaming 'trappist' heeft niks met het soort van bier te maken. |
Citaat:
Die is meer uitgesproken van smaak en Omer doet mij altijd (al dan niet terecht) aan een alternatief voor Duvel denken. Maar 't is zeker geen verkeerd bier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Orval... Hemels.
Ik zoek al jaren naar zo'n groot Orval emaille bord van een 1,5m hoog. Niet alleen omdat ik Orval zo'n geweldig lekker bier vind maar omdat dat bord in mijn ogen ook een waar kunstwerk is. En af en toe kom ik er eens eentje tegen op tweedehands of catawiki maar die prijzen... zelden onder de €1000... Maar mooi... Dju toch... ![]() |
Citaat:
Doch zij is niet de buurman van kiekeboe. Zij is m'n buurvrouw, als m'n vrouw of ik hulp nodig hebben is ze steeds paraat. Beter 1 goed buur dan 100 fleskes bier. Dag orval. |
een bruine Leffe is mijn favoriete bier
|
Citaat:
Zelfs overtuigde Duvel-drinker Pieter Aspe dronk in zijn laatste jaren Omer ipv Duvel. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be