![]() |
Denkwijze bij Agentschap Wegen & Verkeer
Ik vraag mij af waarom er nog altijd fietspaden worden aangelegd tussen autorijbaan en autoparkeerstrook, en aldus zeer onveilig langs beide zijden (langs kant autorijbaan ; dikke kans om geraakt te worden door aankomend voertuig, en langs andere kant kans om tegen een openslaande deur van onoplettende uitstappende chauffeur van geparkeerd voertuig te botsen. Beter zou zijn ; parkeerstrook i.p.v. fietspad vlak naast autobaan. Voordelen ; veiliger voor fietser (minder kans op openslaande deur en autostrook als 'buffer' t.o.v. autobaan. ->
![]() |
Citaat:
Ook is het voor de bestuurder veiliger om uit te stappen. Voor mij zijn de twee opties niet goed. |
Een fietspad moet vanaf nu 2 meter breed zijn, zelfs als er een fietspad aan twee zijdes van de straat is.
|
Een fietspad net naast de rijweg verhoogt het risico op dode hoek ongevallen.
|
Fietspad tussen voetpad en parkeerstrook verhoogt dan weer risico voor voetgangers die de auto laden of lossen, instappen, kinderen in de auto bevestigen, waardoor ze het fietspad blokkeren, aangezien ze erop staan. Verhuiswagens enz...
Soms zal het ene beter zijn, soms het ander. Ik denk niet dat er 1 universeel beter is. |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 119102 |
Citaat:
|
Citaat:
Niet aan de overkant. Soms zijn dingen niet mogelijk. Vb. in een lintverbouwing. Grrr .. onze tsjeven-burgemeesters van de jaren 60 en 70 ... |
Citaat:
Het is alsof je een parkeerstrook zou maken in het midden van een autostrade. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be