![]() |
Elke dag vallen 12 automobilisten zonder brandstof in Nederland...
Afgrijselijk, lol.
Sorry voor de oude link, maar of het vandaag nog gestegen is? Citaat:
In Duitsland zijn er boetes op, van 30 € op gewone weg tot 70 € en een strafpunt op de snelweg. En moest er een ongeval van gebeuren nog een hoop meer. En verder nog meer miserie. Citaat:
|
Vele duizenden automobilisten die afgrijselijk :oops: zonder brandstof vallen.
In UK zijn dat er bijna 1 miljoen, elk jaar: Citaat:
|
Total Energies heeft zijn tankstations verkocht aan het Canadese Couche Tard
https://www.retaildetail.be/nl/news/...f-couche-tard/ Het verdienmodel tanken zal steeds meer onder druk komen door de electrificatie van het wagenpark. En daar mag men zeker de plug-in hybrides meetellen. Ik ken een paar mensen die er prat op gaan met hun PHEV ca. 95% electrisch te rijden. Enkel op lange afstanden gebruiken ze benzine. |
Lomp zijn doet gelukkig geen pijn.
Meer dan 40 jaar een rijbewijs, miljoenen kilometers gereden, nooit zonder naft of diesel gevallen. Wel al ooit een platte (start) batterij gehad. |
"Elke dag vallen 12 automobilisten zonder brandstof in Nederland..."
Ja, en? Sommigen vergeten te tanken en staan dan ergens stil, so what? Iets vergeten is geen opzet en kan dus nooit als nalatigheid beschouwd worden en vergeetachtigheid kan zeker niet als een misdaad beboet worden. :silly: En geldt die nalatigheid dan ook voor stekkerautookes die vergeten op tijd op te laden, geen rijbereik meer hebben om aan een laadpaal te geraken en dan ergens stilvallen? :roll: En laat zeker al die zotten in de UK als voorbeeld maar achterwege, kijk maar eens naar hun - "Car pound cops: give me my car back" - reality reeks over hoe politie jacht maakt op "onverzekerde" auto's, maw: jacht maken op burgers om hun auto te kunnen afpakken. In UK maakt de politie jacht op automobilisten/burgers ipv op criminelen. Politie gaat op de loer liggen om punten door boetes te kunnen uitdelen zodat zowat iedereen intussen, door het puntenrijbewijs, zonder geldig rijbewijs rijdt en waar een autoverzekering niet bestaat. Autoverzekeringen zijn onbetaalbaar duur maar verzekeren het voertuig niet eens, het voertuig is enkel verzekerd voor de eigenaar, als een andere bestuurder ermee rijdt, dan is het voertuig niet verzekerd. :silly: Compleet van de pot gerukt: britse burgers moeten een peperdure verzekeringspremie betalen maar hun voertuig is niet eens verzekerd als hun zoon ermee rijdt. Hun verzekerde voertuig wordt aangeslagen en hun zoon wordt beschouwd als crimineel omdat hij onverzekerd met de verzekerde auto van pappa rondrijdt. Bij controles is de eerste vraag of de chauffeur een rijbewijs heeft. Meestal is dat niet het geval door het puntensysteem en bekennen chauffeurs dat zelfs meteen al, en dat schijnt daar al heel normaal te zijn want daar wordt door de smurfkes verder geen probleem van gemaakt, dan kunnen ze de auto al meteen aanslaan en opladen. De gevolgen van zowel het puntenrijbewijs als kromme autoverzekering is grotere verkeersonveiligheid door regelmatige en gevaarlijke achtervolgingen om te kunnen ontsnappen en te vermijden dat hun auto aangeslagen wordt, door burgers/automobilisten die zonder puntenrijbewijs anders niet weten hoe ze op hun werk kunnen geraken of burgers die de torenhoge verzekering niet kunnen betalen of bestuurders die met een geleende en dus zogezegde, onverzekerde auto rijden. En vaak eindigen die achtervolgingen in gruwelijke ongelukken met dodelijke slachtoffers. En dat puntenrijbewijs willen de politieke paljassen hier ook nog invoeren met als gevolg nog onveiliger verkeer door meer dodelijke ongelukken van wilde achtervolgingen zoals we kunnen zien in het voorbeeld van UK. |
Citaat:
Het is al vele jaren geleden, moet ergens begin de jaren 80 geweest zijn van de vorige eeuw. Toen kon je nog enkel met briefjes tanken bij onbemande tankstations. En er was nog geen sprake van de Euro. Het was laat en ik kwam terug van een weekend met vrienden in Noord-Frankrijk en mijn brandstofpeil stond echt laag. Geen Frans geld op zak en eens terug in België wou ik tanken maar ik had enkel 1 briefje van 100frank op zak. Ergens rond Veurne getankt. Ook in die tijd kreeg je daar maar een schamele hoeveelheid brandstof voor. Verder naar huis nog een dikke 120km te gaan. De meter ging lager en lager maar rustig aan geraakte ik thuis. De volgende morgen, eerste werk:de tank vullen. Het tankstation het dichtste bij was met moeite 2km ver. Ik ben daar niet geraakt. Halverwege was het gedaan. Van het ene op het andere moment niets meer. De auto aan de kant gezet, terug naar huis gewandeld en de jerry-can van de grasmaaier gehaald. |
Citaat:
Ondertussen kun je overal tanken met je bankkaart. Ik begrijp dus niet dat mensen nu nog zonder brandstof vallen. |
Citaat:
Dat laat hij "wijselijk" buiten beschouwing... |
Volgens de ANWB vallen er 2 EV's per dag plat in NL (bron)
Nu, volgens de recentste cijfers vertegenwoordigen EV's in NL 5% van de geregistreerde personenauto's. Dus 12 ICE's die zonder naft vallen: 12/(1/0.05) = 0.6 < 2 ! De frequentie om dus zonder 'energie' te vallen is statistisch een pak hoger met een BEV dan ICE in NL. |
Citaat:
5 km verlengkabel om een 5 liter jerrycanneke te vervangen? |
Citaat:
|
Mensen die zonder nafte of diesel vallen, hebben te weinig schrik om zoiets tegen te moeten komen.
Maar mensen die met een elektrische auto rijden, hebben bijna altijd (ik overdrijf) schrik om plat te vallen. Die enen zijn dus dom. Niet tijdig tanken is dom. Die anderen zijn nog dommer. Je koopt toch geen auto om dan heel de tijd schrik te hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
ik zal die nog eens plakken: Citaat:
Aja, bij extreem vriesweer vielen verhoudingsgewijs bijna 2 keer meer plofwagens in panne dan electrische wagens. Gewoon een grove vaststelling in Noorwegen tijdens de eerste 9 dagen van 2024 die bijzonder koud waren (-15 tot -30°C) Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En dan vergat ik nog de duizenden dommeriken die verkeerd getankt hebben. Dat zal bij een BEV alvast geen probeem zijn. :-D |
Citaat:
Kwestie, ik zie daar wel een bij-jobke in. EV bidonnekes maken. Hoeveel volt in AC of DC moet er uit komen? Hoeveel Wattuur moet er in zitten voor het nuttig wordt? |
Citaat:
Bjorn Nyland test het even uit met eeen simpele Ecoflow, ik denk goed voor een kleine 2 kW af te geven: Citaat:
Citaat:
Maar wie weet kan het lucratief zijn voor jou. Enkele EV bidonnetjes met prijzen: https://www.cnet.com/home/energy-and...ower-stations/ |
Citaat:
Klassieke jerrycan. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be