![]() |
Koop jij meer dan 5 nieuwe kledingstukken per jaar?
Naar aanleiding van dit artikel:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240128_96206745 Citaat:
|
Citaat:
|
Het is al, op één uitzondering na, al meer dan 10 jaar geleden dat ik nog eens een kledingsstuk voor mezelf kocht.
Mijn vrouw kent mijn maat en die brengt dat mee. Want ze weet ook: "Als ik hem meeneem heeft zowel hij als ik ne kutnamiddag, dus laat ik 'em beter thuis of ik zet 'em af bij zo'n echtgenoot-creche vlak bij de winkels (terras)" Heerlijk is dat. Ik heb een gruwelijke hekel aan kledingwinkels en nog veel meer aan pashokjes. |
Ah top, mijn jongste zit in zijne groeispurt, daar is de laatste 6 maanden 30cm bijgekomen. Geen nieuwe kleren voor hem, die 5 stuks heb ik 15cm geleden al gekocht
Wat een van de pot gerukt voorstel |
ik niet, maar die van ons zal dat wel compenseren....
|
Elke maand na de volle maan. Om de één of andere reden doet de kleding daar niet mee.
|
Geen idee.
Punt is dat ik soms lange tijd geen kleren koop, en dan in één keer een heleboel. Of dat dan gemiddeld op 5/jaar of meer uitkomt heb ik nog nooit uitgerekend |
Nu moet je je al schuldig voelen als je een nieuwe broek gaat kopen...
Je schuldig voelen in alles. Dat is de tendens gevoed door de klimaatterroristen. Als het om het klimaat gaat, dan mag er ook wel eens gerept worden over de mensen die meer kinderen op de wereld zetten dan dat ze vingers en tenen hebben (figuurlijk). Alles is verbonden met de overbevolking. Dat is het reële probleem. Al het andere vloeit daaruit voort. Maar niemand durft dat luidop te zeggen. |
Citaat:
|
Het zal er bij mij om strijden, als je t-shirt, hemden, kousen en onderbroeken niet meetelt.
Ik vind het wel een goed initiatief van dat madammeke. Doet me denken aan destijds de Millet-vesten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens een groot deel van het jaar verblijf ik in oorden waar je nauwelijks kleren nodig hebt:-) |
Citaat:
ik koop ook meestal een zekere kwaliteit zodat het een paar jaar meegaat en al zeker gene synthetischen brol, behalve dan voor dingen die waterdicht moeten zijn. aan modewetten onderwerp ik me ook al niet. Meestal ben ik mijn tijd een paar jaar vooruit ;-) aangezien alles toch ooit eens terugkomt. |
Citaat:
|
Citaat:
Nonkel Frans weet tenminste wat duurzaam is, die rijd al 20 jaar met dien auto. en die draagt al 5 jaar die katoenen overall en gaat er zeker nog 5 jaar bijdoen, want die draagt zorg voor zijn spullen. |
Zelf ga ik 2 keer jaar kleren kopen. In januari en in juli. Gemiddeld genomen zal ik dan wel 10 stuks of zo meehebben. Dus per jaar koop ikzelf dan een stuk of 20.
Daartussendoor zie ik nu en dan eens iets nieuws in de kleerkast verschijnen dat mijn vrouw gekocht heeft. Dat zal ook zowat 10 stuks per jaar zijn. Mijn vrouw daarentegen zal wel wat meer spenderen. Gemiddeld komen hier 2 pakjes per week toe en daarnaast wordt er wel eens geshopt ook. Vermoedelijk zal het dus om 120-150 stuks per jaar gaan. Ze heeft dan ook 6 lopende meter aan kast die te klein is en dus regelmatig uitgekuist moet worden. Waar die 'oude' kleren dan naartoe gaan, ik heb geen flauw idee. Mijn vrouw koopt wel uitsluitend Belgisch (al heb ik geen idee waar die dingen allemaal gemaakt worden...) |
Ik koop twee paar sokken, twee onderbroeken en twee onderlijfkes, ik zit dus royaal boven de vijf kledingstukken.
|
De laatste keer ik kleren kocht was het 50 paar sokken.
Ik denk 1 dezer dat terug te moeten doen, na 10 jaar is het beste er wel af. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be