Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Voorstel Peeters: Auto's maar om de twee jaar naar de keuring. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271411)

reservespeler 10 februari 2024 09:20

Voorstel Peeters: Auto's maar om de twee jaar naar de keuring.
 
Peeters heeft weeral een lumineus idee. Auto's moeten maar om de twee jaar naar de keuring.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...1b731642&ei=36

Euch - ech - eu, voor de meeste auto's is dat nu toch al? Als je wagen goedgekeurd wordt, dan moet je pas twee jaar later naar de keuring.
Wat heeft Peeters dan juist gewijzigd?
  • Dat het steeds twee jaar is, terwijl er nu beperkingen zijn.
  • Dat het 160.000 km wordt i.p.v. 100.000 km.

En geen enkele journalist die hier iets over zegt!
Mijn zoon liet z'n wagen keuren net voordat ie 4 jaar werd.
Goedgekeurd voor twee jaar.
Hij liet z'n wagen opnieuw keuren voordat ie zes jaar werd.
Goedgekeurd voor twee jaar.


Wie een wagen heeft die ouder is dan vier jaar moet nu jaarlijks naar de autokeuring. Dat leidt tot grote drukte, autokeuringscentra hebben te weinig capaciteit om iedereen snel te helpen.

Om de druk op de centra te verminderen past Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) de regels nu aan. De jaarlijkse controle maakt plaats voor een bezoekje aan de autokeuring om de twee jaar. Op die manier zouden er een half miljoen auto's minder per jaar gekeurd moeten worden.

Wanneer een voertuig meer dan 160.000 km op de teller heeft staan, volgt opnieuw verplicht een jaarlijkse controle.

Later meer.

De toestand nu:
https://www.bing.com/search?pglt=43&...ANNAB1&PC=U531
Een periodiciteit op 2 jaar, in plaats van 1 jaar, kan toegekend worden indien het voertuig aan alle volgende punten voldoet:

Een groen keuringsbewijs zonder beperking van de normale geldigheid werd uitgereikt bij de periodieke keuring;
De kilometerstand van het voertuig bedraagt nog geen 100.000 kilometers;
Het voertuig wordt tijdig voorgereden;
Het voertuig is maximaal 6 jaar oud;
Het voertuig wordt niet gebruikt voor het trekken van aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 750 kg.


Met andere woorden: "De berg heeft een muis gebaard."

Als we rekening houden met de huidige toestand, dan liegt Peeters over het aantal keuringen dat er minder moeten plaatsvinden.

kelt 10 februari 2024 11:16

Ik ben ook enigszins in de war,want zat ook al een twee-jaarscyclus,en hoop dat dit verlengd wordt....Blijkbaar moet de zaak nog ergens in een WET vastgezet worden....

enfin....

Er is vooruitgang...we bikkelen verder aan de verwijdering van de in 2023 nutteloze- en hinderlijke keuringsmaffia....

maddox 10 februari 2024 11:31

Typisch voor het Belgische politbureau.
Regels uitvinden die alleen maar bewijzen dat corruptocraten en politici alleen maar warme lucht maken.

De schoofzak 10 februari 2024 12:02

Een goede maatregel.
Hij gaat vb. niet te ver, door die limiet van 160.000 km.

Heel spijtig dat ze daarmee politieke punten gaat scoren, maar ja, elk foordeel hep se nadeel.

De schoofzak 10 februari 2024 12:03

Een maat van mij heeft een jonge oldtimer, een ford scorpio.
Hij laat die niet op een oldtimerplaat zetten, omdat hij graag die veiligheidscontrole heeft. Ik respecteer zijn keuze natuurlijk.

reservespeler 10 februari 2024 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10312046)
Een goede maatregel.
Hij gaat vb. niet te ver, door die limiet van 160.000 km.

Heel spijtig dat ze daarmee politieke punten gaat scoren, maar ja, elk foordeel hep se nadeel.

Veel verandert er toch niet hoor.

reservespeler 10 februari 2024 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10312047)
Een maat van mij heeft een jonge oldtimer, een ford scorpio.
Hij laat die niet op een oldtimerplaat zetten, omdat hij graag die veiligheidscontrole heeft. Ik respecteer zijn keuze natuurlijk.

Wat een zever Schoof, sinds 2018 is dit van kracht:

Hoe vaak moet een oldtimer naar de periodieke keuring?
Voertuigen met een leeftijd vanaf 25 jaar t.e.m. 29 jaar moeten jaarlijks naar de keuring.
Voertuigen met een leeftijd vanaf 30 jaar t.e.m. 49 jaar moeten tweejaarlijks naar de keuring.
Voertuigen met een leeftijd vanaf 50 jaar moeten vijfjaarlijks naar de keuring.

Oma 10 februari 2024 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10311959)
Peeters heeft weeral een lumineus idee. Auto's moeten maar om de twee jaar naar de keuring.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...1b731642&ei=36

Euch - ech - eu, voor de meeste auto's is dat nu toch al? Als je wagen goedgekeurd wordt, dan moet je pas twee jaar later naar de keuring.
Wat heeft Peeters dan juist gewijzigd?
  • Dat het steeds twee jaar is, terwijl er nu beperkingen zijn.
  • Dat het 160.000 km wordt i.p.v. 100.000 km.

En geen enkele journalist die hier iets over zegt!
Mijn zoon liet z'n wagen keuren net voordat ie 4 jaar werd.
Goedgekeurd voor twee jaar.
Hij liet z'n wagen opnieuw keuren voordat ie zes jaar werd.
Goedgekeurd voor twee jaar.

Wie een wagen heeft die ouder is dan vier jaar moet nu jaarlijks naar de autokeuring. Dat leidt tot grote drukte, autokeuringscentra hebben te weinig capaciteit om iedereen snel te helpen.

Om de druk op de centra te verminderen past Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) de regels nu aan. De jaarlijkse controle maakt plaats voor een bezoekje aan de autokeuring om de twee jaar. Op die manier zouden er een half miljoen auto's minder per jaar gekeurd moeten worden.

Wanneer een voertuig meer dan 160.000 km op de teller heeft staan, volgt opnieuw verplicht een jaarlijkse controle.

Later meer.

De toestand nu:
https://www.bing.com/search?pglt=43&...ANNAB1&PC=U531
Een periodiciteit op 2 jaar, in plaats van 1 jaar, kan toegekend worden indien het voertuig aan alle volgende punten voldoet:

Een groen keuringsbewijs zonder beperking van de normale geldigheid werd uitgereikt bij de periodieke keuring;
De kilometerstand van het voertuig bedraagt nog geen 100.000 kilometers;
Het voertuig wordt tijdig voorgereden;
Het voertuig is maximaal 6 jaar oud;
Het voertuig wordt niet gebruikt voor het trekken van aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 750 kg.

Met andere woorden: "De berg heeft een muis gebaard."

Als we rekening houden met de huidige toestand, dan liegt Peeters over het aantal keuringen dat er minder moeten plaatsvinden.

Peeters liegt niet alleen over het aantal keuringen die er minder zouden zijn, want het tegendeel is waar, het worden nu zelfs meer keuringen.

Ze liegt dat auto's nu pas om de twee jaar naar de keuring moeten want tweejaarlijkse keuring bestond inderdaad al!
En ze liegt ook dat Wie een wagen heeft die ouder is dan vier jaar moet nu jaarlijks naar de autokeuring.
Élke auto vanaf 4 jaar moest al verplicht naar de jaarlijkse autokeuring.

Maar in plaats van maximaal 6 jaar oud voor de tweejaarlijkse keuring wordt dat nu 4 jaar oud.
Peeters misleidt door voor de tweejaarlijkse keuring het aantal kilometers te verhogen naar 160.000 km - voor minder jaarlijkse keuringen - maar tegelijk ook de leeftijd van max 6 jaar naar 4 jaar terug te brengen - waardoor er meer jaarlijkse keuringen zullen zijn door dat verschil van 6 naar 4 jaar. :roll:

En ze discrimineert ook nog eens met die voorwaarden, waardoor niet elke wagen tweejaarlijks gekeurd mag worden, dat is discriminatie en een inbreuk op het gelijkheidsbeginsel dat iedere belg gelijk is voor de wet.

Met uitgestreken smoel claimen politieke paljassen dat ze een nieuwe regel invoeren maar die bestaat al, de tweejaarlijkse keuring bestond al en zo loog van diependaele ook over de invoering van de verplichte inschrijving bij de vdab voor werkloze sociale huurders dat ook al reeds 20 jaar voor álle werklozen bestond. :evil:
Bedriegers en leugenaars zijn het en ze menen dat de bevolking allemaal idioten zijn die hun rookgordijnen niet doorzien.
En peeters blijft liegen en misleiden:
Citaat:

Zo zal iemand die jaarlijks 10.000 – 15.000 km aflegt zo’n 2 tot 4 periodieke technische keuringen minder hebben dan nu het geval is”, duidt minister Peeters.
Tenminste als je geen 160.000 km op de teller van je vier jaar oude wagen hebt want anders moet je toch elk jaar naar de keuring, of je nu 1 km of 10.000 km hebt afgelegd...en daar staat ze dan in haar blote gat met de broek op de enkels met haar bedrieglijk nepnieuws...:roll:

Oma 10 februari 2024 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10312012)
Ik ben ook enigszins in de war,want zat ook al een twee-jaarscyclus,en hoop dat dit verlengd wordt....Blijkbaar moet de zaak nog ergens in een WET vastgezet worden....

enfin....

Er is vooruitgang...we bikkelen verder aan de verwijdering van de in 2023 nutteloze- en hinderlijke keuringsmaffia....

Zolang je (4-jarige+) auto nog geen 160.000 km heeft mag je dus nog tweejaarlijks naar de keuring.
Heb je wel al 160.000 km, dan zul je opnieuw jaarlijks naar de keuring moeten, je rijdt dus best niet teveel rond....neem de fiets. :rofl:
Wat de keuringsmaffia betreft:
Citaat:

Minister Peeters blijft verder inzetten op een volledige hervorming van het keuringslandschap.
Het is de bedoeling om na het krokusreces het decreet te laten goedkeuren waarmee ook herstellingen en herkeuringen in één beweging kunnen gebeuren bij een erkende hersteller.
Verder regelgevend traject
Na deze principiële goedkeuring wordt er nog advies gevraagd aan de Vlaamse commisie administratie-nijverheid en ook de Raad van State.
Daarna volgt de definitieve goedkeuring door de Vlaamse Regering.
Het keuringslandschap hervormen is blijkbaar belangrijker dan de correcte werking in keuringscentra door bekwaam personeel voor de verkeersveiligheid.

Want dan beginnen de maffia toestanden door corruptie en frauderen pas goed als "erkende" garagisten tegelijk je auto mogen afkeuren om je dan met een forse factuur te dwingen tot herstellingen die niet nodig zijn...kassa, kassa voor de garagisten, de klant is technisch toch een leek, die kunnen ze wijsmaken wat ze willen.
De slager mag zn eigen vlees keuren.
De politiek zet zo de deur naar misbruik wagenwijd open om de bevolking geld uit hun zakken te kunnen kloppen door onnodige herstellingen voor een goedkeuringsbewijs.

De schoofzak 10 februari 2024 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10312073)
Wat een zever Schoof, sinds 2018 is dit van kracht:

Hoe vaak moet een oldtimer naar de periodieke keuring?
Voertuigen met een leeftijd vanaf 25 jaar t.e.m. 29 jaar moeten jaarlijks naar de keuring.
Voertuigen met een leeftijd vanaf 30 jaar t.e.m. 49 jaar moeten tweejaarlijks naar de keuring.
Voertuigen met een leeftijd vanaf 50 jaar moeten vijfjaarlijks naar de keuring.

Wel, dan is hij mogelijks verkeerd ingelicht. Misschien was het enkele jaren terug strenger. Maakt niet uit.

De schoofzak 10 februari 2024 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10312072)
Veel verandert er toch niet hoor.

Dat moet niet. Maar ze gaat er toch mee scoren.

Mijn auto is nu van 2011.
Nooit één opmerking gehad op de keuring.
Buiten de remschoenen, banden, batterij en emissie-pot (normale slijt dus) geen onkosten aan gehad.

PeterCC 10 februari 2024 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10311959)
Peeters heeft weeral een lumineus idee. Auto's moeten maar om de twee jaar naar de keuring.
(...)
Met andere woorden: "De berg heeft een muis gebaard."

Als we rekening houden met de huidige toestand, dan liegt Peeters over het aantal keuringen dat er minder moeten plaatsvinden.

Het lijkt me toch een substantiële verbetering, en bovendien erg redelijk want moderne auto's zijn technisch gewoon goed, en de nieuwe regeling is in lijn met de norm die de EU vooropstelt.

Op basis van wat ik lees op de site van de Vlaamse overheid is de huidige regeling:
- Eerste keuring na 4 jaar
- Vanaf dan elk jaar tenzij de wagen jonger is dan 6 jaar en minder dan 100.000 gereden heeft en een blanco keuringsbewijs kreeg
- Vanaf 6 jaar elk jaar.

In de praktijk komt dat erop neer dat je 1 keuring kan overslaan, die van 5 jaar.

Met de nieuw voorgestelde regeling valt de leeftijdsgrens weg en wordt het aantal km verhoogd naar 160.000.

Een vergelijking tussen huidige en nieuw voorgestelde regeling:

De auto van mijn vrouw is van 2011 en heeft er nu 98.000km op staan.
En heeft nog nooit op de keuring enige opmerking gekregen.

Huidige regeling:
Eerste keuring na 4 jaar.
Tweede keuring na 6 jaar.
Derde keuring na 7 jaar
Vierde keuring na 8 jaar
Vijfde keuring na 9 jaar
Zesde keuring na 10 jaar
Zevende keuring na 11 jaar
Achtste keuring na 12 jaar
Negende keuring na 13 jaar

Met de nieuw voorgestelde regeling zou dat geworden zijn:
Eerste keuring na 4 jaar.
Tweede keuring na 6 jaar.
Derde keuring na 8 jaar
Vierde keuring na 10 jaar
Vijfde keuring na 12 jaar

Vijf keuringen in plaats van negen. Dat scheelt een slok op een borrel.

Oma 11 februari 2024 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 10312232)
Het lijkt me toch een substantiële verbetering, en bovendien erg redelijk want moderne auto's zijn technisch gewoon goed, en de nieuwe regeling is in lijn met de norm die de EU vooropstelt.

Op basis van wat ik lees op de site van de Vlaamse overheid is de huidige regeling:
- Eerste keuring na 4 jaar
- Vanaf dan elk jaar tenzij de wagen jonger is dan 6 jaar en minder dan 100.000 gereden heeft en een blanco keuringsbewijs kreeg
- Vanaf 6 jaar elk jaar.

In de praktijk komt dat erop neer dat je 1 keuring kan overslaan, die van 5 jaar.

Met de nieuw voorgestelde regeling valt de leeftijdsgrens weg en wordt het aantal km verhoogd naar 160.000.

Gij vindt dus een verlaging van max 6 naar 4 jaar voor een tweejaarlijkse keuring een verbetering?

Een vergelijking tussen huidige en nieuw voorgestelde regeling:

De auto van mijn vrouw is van 2011 en heeft er nu 98.000km op staan.
En heeft nog nooit op de keuring enige opmerking gekregen.

Huidige regeling:
Eerste keuring na 4 jaar.
Tweede keuring na 6 jaar.
Derde keuring na 7 jaar
Vierde keuring na 8 jaar
Vijfde keuring na 9 jaar
Zesde keuring na 10 jaar
Zevende keuring na 11 jaar
Achtste keuring na 12 jaar
Negende keuring na 13 jaar

Met de nieuw voorgestelde regeling zou dat geworden zijn:
Eerste keuring na 4 jaar.
Tweede keuring na 6 jaar.
Derde keuring na 8 jaar
Vierde keuring na 10 jaar
Vijfde keuring na 12 jaar

Vijf keuringen in plaats van negen. Dat scheelt een slok op een borrel.

Welke substantiële verbetering?
Hoezo verbetering? 8O
Je huidige regeling klopt al niet want voor de tweejaarlijkse keuring mag het voertuig maar maximaal 6 jaar oud zijn en de auto van je vrouw is al 13 jaar.
De tweede keuring bij de huidige regeling zou dus al de jaarlijkse keuring zijn en niet na 6 maar na 5 jaar omdat het 13 jaar oude voertuig al niet in aanmerking komt voor een tweejaarlijkse keuring.

Bij de nieuwe regeling komt ze zelfs na de eerste keuring met 98.000 km niet meer in aanmerking voor de tweejaarlijkse keuring want daarvoor mag het voertuig nu niet ouder zijn dan 4 jaar, de km stand heeft dan zelfs geen belang meer.

De enigen die nog in aanmerking komen voor een éénmalige, :roll: "tweejaarlijkse" keuring zijn voertuigen van max. 4 jaar oud met minder dan 160.000 km op de teller want het daarop volgende jaar is het voertuig 5 jaar oud en komt dat voertuig zelfs niet meer in aanmerking door overschrijding van de leeftijdsgrens van 4 jaar.

De tweejaarlijkse keuring wordt dus eigenlijk afgeschaft door voorwaarden en met de beperking tot 1 categorie: 4-jarige auto's met minder dan 160.000 km op te teller en dat maar voor één jaar.
Vanaf dan moet elke auto, boven 4 jaar of met 160.000 km, ook weer jaarlijks gekeurd worden, ook de 5 en 6-jarige auto's met minder dan 160.000km.

Dat is net het tegenovergestelde van het voorstel van peeters: "Voorstel Peeters: Auto's maar om de twee jaar naar de keuring." :silly:

Dit is dus correct:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10311959)
Met andere woorden: "De berg heeft een muis gebaard."
Als we rekening houden met de huidige toestand, dan liegt Peeters over het aantal keuringen dat er minder moeten plaatsvinden.

Want er gaan nog méér keuringen plaatsvinden: omdat ook de 5 en 6-jarige auto's dan jaarlijks ipv tweejaarlijks naar de keuring moeten, ongeacht of ze minder dan 160.000 km op te teller hebben. :roll:

In werkelijkheid wordt de tweejaarlijkse keuring eenmalig en voor maar 1 jaar toegestaan aan alle 4-jarige voertuigen, ongeacht de kilometerstand, want het jaar daarop zijn ze toch allemaal 5 jaar en al te oud om nog in aanmerking te kunnen komen voor een tweejaarlijkse autokeuring.

Vlad 11 februari 2024 15:26

Ik kocht vorig jaar bijna een camionette maar dacht er toen aan dat die elk jaar naar de controle moet en mijn goesting was over.

reservespeler 12 februari 2024 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10312121)
Wel, dan is hij mogelijks verkeerd ingelicht. Misschien was het enkele jaren terug strenger. Maakt niet uit.

Enkele jaren terug was er helemaal geen keuring voor oldtimers.

reservespeler 12 februari 2024 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 10312232)
Het lijkt me toch een substantiële verbetering, en bovendien erg redelijk want moderne auto's zijn technisch gewoon goed, en de nieuwe regeling is in lijn met de norm die de EU vooropstelt.

Op basis van wat ik lees op de site van de Vlaamse overheid is de huidige regeling:
- Eerste keuring na 4 jaar
- Vanaf dan elk jaar tenzij de wagen jonger is dan 6 jaar en minder dan 100.000 gereden heeft en een blanco keuringsbewijs kreeg
- Vanaf 6 jaar elk jaar.

In de praktijk komt dat erop neer dat je 1 keuring kan overslaan, die van 5 jaar.

Met de nieuw voorgestelde regeling valt de leeftijdsgrens weg en wordt het aantal km verhoogd naar 160.000.

Een vergelijking tussen huidige en nieuw voorgestelde regeling:

De auto van mijn vrouw is van 2011 en heeft er nu 98.000km op staan.
En heeft nog nooit op de keuring enige opmerking gekregen.

Huidige regeling:
Eerste keuring na 4 jaar.
Tweede keuring na 6 jaar.
Derde keuring na 7 jaar
Vierde keuring na 8 jaar
Vijfde keuring na 9 jaar
Zesde keuring na 10 jaar
Zevende keuring na 11 jaar
Achtste keuring na 12 jaar
Negende keuring na 13 jaar

Met de nieuw voorgestelde regeling zou dat geworden zijn:
Eerste keuring na 4 jaar.
Tweede keuring na 6 jaar.
Derde keuring na 8 jaar
Vierde keuring na 10 jaar
Vijfde keuring na 12 jaar

Vijf keuringen in plaats van negen. Dat scheelt een slok op een borrel.

Klopt niet.
Er staat niet jonger dan zes jaar, er staat niet ouder dan zes jaar, die van 7 jaar mag je ook overslaan.

reservespeler 12 februari 2024 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10312690)
Ik kocht vorig jaar bijna een camionette maar dacht er toen aan dat die elk jaar naar de controle moet en mijn goesting was over.

Dat is alleen zo als je ze inschrijft als lichte vracht en / of gebruikt als trekbeest voor een aanhangwagen van meer dan 750 kg.

Dadeemelee 12 februari 2024 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10311959)
Peeters heeft weeral een lumineus idee. Auto's moeten maar om de twee jaar naar de keuring.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...1b731642&ei=36

Euch - ech - eu, voor de meeste auto's is dat nu toch al? Als je wagen goedgekeurd wordt, dan moet je pas twee jaar later naar de keuring.
Wat heeft Peeters dan juist gewijzigd?
  • Dat het steeds twee jaar is, terwijl er nu beperkingen zijn.
  • Dat het 160.000 km wordt i.p.v. 100.000 km.

En geen enkele journalist die hier iets over zegt!

...

Het heeft in alle kranten gestaan.

En het is een zeer goede maatregel. Momenteel is het
Eerste keuring na 4 jaar en dan twee keer om de twee jaar (als niet teveel km).
Vanaf dan (8 jaar) elk jaar.

De mijne is nu 8 jaar, 40000 km en in perfekte staat. Waarom zou je daarmee jaarlijks op controle moeten gaan?

reservespeler 12 februari 2024 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10313048)
Het heeft in alle kranten gestaan.

En het is een zeer goede maatregel. Momenteel is het
Eerste keuring na 4 jaar en dan twee keer om de twee jaar (als niet teveel km).
Vanaf dan (8 jaar) elk jaar.

De mijne is nu 8 jaar, 40000 km en in perfecte staat. Waarom zou je daarmee jaarlijks op controle moeten gaan?

Ik zeg niet dat het een slechte maatregel is.
Ik schrijf alleen dat ze net doet alsof nu iedere wagen, ouder dan 4 jaar, jaarlijks naar de keuring met gaan, hetgeen dus niet zo is.

Het aantal keuringen dat er dan minder zullen zijn, zal dan ook een pak minder zijn dan hetgeen ze zegt.

En journalisten, journalisten stellen geen vragen, die brengen gewoon hetgeen hen voorgekauwd werd.

BigF 15 februari 2024 08:27

Da's tegenwoordig het grote voordeel voor de politieker.

Ze kunnen ten allen tijde doen alsof ze een wetsvoorstel met een gigantische impact hebben gelanceerd, terwijl ze bij wijze van spreken de postzegel €0,02 goedkoper hebben gemaakt.

Smartphone-zombies kan je wijsmaken wat je wil eh?
Geen kat die weet waarover het gaat.

"Autokeuring? Dan krijg je toch zo'n groen briefje in de bus eh? Dus...?"


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be