![]() |
Een jeugdrechter met verstand (streng voor 12 jarige die agent neerstak)
Jeugdrechtbank streng voor 12-jarige die agent neerstak in Peer: “Hij aanvaardde de dood als een mogelijkheid van zijn daden”
De 12-jarige jongen die twee jaar geleden een wijkagent in Peer twee keer met een mes stak, is veroordeeld tot 120 uur gemeenschapsdienst. Dinsdag sprak de jeugdrechter het vonnis uit. De verdediging kreeg ongelijk dat de agent de feiten deels zou uitgelokt hebben. Gelukkig ging de rechter niet in op de eis van de verdediging. Een agent die z'n werk correct uitvoert beschuldigen van uitlokking. Wat bezielt zo'n advocaat? Er voor zorgen dat niemand nog agent wilt worden? Volgens verdediging van 12-jarige lokte agent messteken uit: “Opnieuw krijgt hij mes in de rug” Hasselt/Peer - “Opnieuw krijgt hij een mes in de rug.” “Ze maken van het slachtoffer, de dader.” De reacties van de neergestoken wijkagent en zijn advocaat Peter Crispyn logen er dinsdag niet om na de zitting in de jeugdrechtbank. De verdediging pleitte de uitlokking. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240213_93315052 |
120 uur gemeenschapsdienst om iemand neer te steken? Rechtvaardig?
Moet dit niet in de topic wereldvreemde vonnissen staan? |
Ik ben benieuwd wat de "begeleiders" een 12 jarige messentrekker gaan laten doen voor 120u...
|
Citaat:
|
Hoe gaan ze dat afdwingen? Ball and chain?
|
Citaat:
|
We, Belgie, leert het uitschot van kleins af aan dat ze het voor de straf niet moeten laten.
Kijk naar de straf die Abdeslam op Assisen kreeg, zelfs niet die 120 uur, gewoon geen straf. |
Citaat:
Hopelijk verstoppen de bejaarden daar hun brieventas. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben al heel blij dat de agent geen schuld krijgt, in die zin is het voor mij een goed vonnis. |
Citaat:
Daarbij, voor hetzelfde geld zou de rechter de verdediging gevolgd zijn. |
Citaat:
Die heeft geen weekends vrij, heeft nooit op woensdagmiddag vrij en heeft daarbij nooit schoolvakanties. |
Citaat:
Ik ken iemand die wegens containerdiefstal voorkwam waarbij het OM 4 jaar vroeg, de rechter gaf er hem vijf. Hij stapte naar het beroepshof en die gaven hem er acht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En vermits daders steeds jonger worden, is het de plicht van wetgevers om minderjarigen ook eindelijk eens te beginnen straffen door het strafwetboek aan te passen en de leeftijd te verwijderen voor zware misdaden om te straffen. Een 12-jarige snotneus die een agent neersteekt met een mes is evenzeer een gevaar voor de maatschappij. Verder is het een turkse advocate, eylem turan, die poogt van de turkse messentrekker een slachtoffer te maken door een agent, die zijn werk doet, te beschuldigen van uitlokking om een messteek te kunnen krijgen. :silly: Daar zal de milde straf voor de potentiële moordenaar ook weer wel mee te maken hebben, zoals steeds. |
Turkse messentrekker van 12jaar....het zal hun cultuur zijn zeker?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be