Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VLD peiling naar peiling omlaag. Dat wordt een flink pak electorale slaag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271515)

Knuppel 21 februari 2024 13:47

VLD peiling naar peiling omlaag. Dat wordt een flink pak electorale slaag

De N-VA haalt bijna drie keer zoveel stemmen als de de VLD. Het Vlaams Belang een pak meer dan drie keer zoveel.....Volgens de peilingen.

Dat wordt lachen de volgende verkiezingen.

Zipper 21 februari 2024 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10317699)
De N-VA haalt bijna drie keer zoveel stemmen als de de VLD. Het Vlaams Belang een pak meer dan drie keer zoveel.....Volgens de peilingen.

pas op, ze zijn wel met 0,7% gestegen (van 7,3 naar 8%) volgens die laatste peiling :lol:

Knuppel 21 februari 2024 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10317702)
pas op, ze zijn wel met 0,7% gestegen (van 7,3 naar 8%) volgens die laatste peiling :lol:

Het Vlaams Belang scoort meer dan drie keer zoveel.

De VLD fanclub heeft geen reden om een grote Muyle open te trekken.

reservespeler 21 februari 2024 16:57

Open VLD verliest helft zetels in Knack-peiling

In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...00097eaa8&ei=8

In een peiling van het weekblad Knack verliest Open VLD op 9 juni de helft van haar zetels. In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.

Op iets meer dan drie maanden voor de verkiezingen van 9 juni stranden de liberalen op 8 procent, een verlies van meer dan 5 procentpunt in vergelijking met de stembusgang van 2019. De Open VLD zou daarmee de kleinste partij van Vlaanderen worden.

Vooral in Antwerpen, met minister van Justitie Paul Van Tigchelt en partijvoorzitter Tom Ongena als lijsttrekkers, oogt de peiling pover. De liberalen zouden er 4 procent halen en dus onder de kiesdrempel blijven. In de andere provincies zou de kiesdrempel wel binnen bereik zijn, al zijn de cijfers ook daar niet denderend. In Oost-Vlaanderen, waar premier De Croo de lijst trekt, zou de partij 9 procent halen en terugvallen tot 1 zetel in de Kamer, terwijl het er nu 4 zijn. In het Vlaams Parlement zou het aantal zetels gehalveerd worden tot 2.

Zipper 21 februari 2024 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10317776)

In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...00097eaa8&ei=8

In een peiling van het weekblad Knack verliest Open VLD op 9 juni de helft van haar zetels. In de kieskring Antwerpen zou de partij van premier Alexander De Croo niet over de kiesdrempel geraken.

Op iets meer dan drie maanden voor de verkiezingen van 9 juni stranden de liberalen op 8 procent, een verlies van meer dan 5 procentpunt in vergelijking met de stembusgang van 2019. De Open VLD zou daarmee de kleinste partij van Vlaanderen worden.

Vooral in Antwerpen, met minister van Justitie Paul Van Tigchelt en partijvoorzitter Tom Ongena als lijsttrekkers, oogt de peiling pover. De liberalen zouden er 4 procent halen en dus onder de kiesdrempel blijven. In de andere provincies zou de kiesdrempel wel binnen bereik zijn, al zijn de cijfers ook daar niet denderend. In Oost-Vlaanderen, waar premier De Croo de lijst trekt, zou de partij 9 procent halen en terugvallen tot 1 zetel in de Kamer, terwijl het er nu 4 zijn. In het Vlaams Parlement zou het aantal zetels gehalveerd worden tot 2.

De enige kieskring waar ze nog iet of wat stemmen kunnen rapen, is Oost-Vlaanderen.

MORPHEUS 21 februari 2024 17:08

Citaat:

Vivaldi werkt?

Vivaldi doet zijn werk in de peilingen

Decr00 moet met vivaldi wel nog zijn eindsprint inzetten

Maar is al een tijd in de verzuring aan het rijden door de zware bergen die hij niet aankon

Bergen van categorie 1 zoals pensioenhervorming fiscale hervorming arbeidsmarkt begroting..... moet ik doorgaan?

Boduo 21 februari 2024 17:13

Citaat:

Voor het VB zal het lachen zijn.
De anderen zullen groen lachen.

MORPHEUS 21 februari 2024 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10317798)
Voor het VB zal het lachen zijn.
De anderen zullen groen lachen.

Ook extra zetel winst als ovld in een provinciale de kiesdrempel niet haalt

Knuppel 21 februari 2024 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10317783)
De enige kieskring waar ze nog iet of wat stemmen kunnen rapen, is Oost-Vlaanderen.

Waar is de tijd dat de blauwe snullen El Kaouakibi in de electorale strijd gooiden in Antwerpen....

N-Vb 27 februari 2024 22:52

‘In de laatste peiling haalt Open Vld in Antwerpen mogelijk geen enkele zetel meer. Dat wordt wel heel pijnlijk’

Stavros Kelepouris en Bart Eeckhout fileren elke dinsdag de politiek in onze podcast ‘Lopende zaken’. Bron: DM

N-Vb 27 februari 2024 22:53

En in Turnhout hadden ze ook maar 1 zetel en dat worden er waarschijnlijk ook 0, zero

fox 28 februari 2024 14:44

Dat pak slaag zal De Croo niet aan zijn hartje laten komen. Na zijn "beste speech" ooit waarin hij nadrukkelijk aan het solliciteren was naar een internationaal postje, zet hij die ambitie nog wat kracht bij door nog 200 miljoen euro extra tegen zijn sollicitatieprocedure te gooien. Alexander zijn carriere mag wel wat kosten aan de belastingbetaler nietwaar.

https://www.hln.be/binnenland/federa...rden~a9886808/

Elke werkende Belg mag nog eens 40 euro uit zijn portefeuille halen voor dat krapuul zijn volgende postje

Zipper 28 februari 2024 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10321651)
Dat pak slaag zal De Croo niet aan zijn hartje laten komen. Na zijn "beste speech" ooit waarin hij nadrukkelijk aan het solliciteren was naar een internationaal postje, zet hij die ambitie nog wat kracht bij door nog 200 miljoen euro extra tegen zijn sollicitatieprocedure te gooien. Alexander zijn carriere mag wel wat kosten aan de belastingbetaler nietwaar.

https://www.hln.be/binnenland/federa...rden~a9886808/

Elke werkende Belg mag nog eens 40 euro uit zijn portefeuille halen voor dat krapuul zijn volgende postje

het zou mij ook niet verwonderen dat hij als tegenprestatie een EU-jobke is beloofd.

patrickve 28 februari 2024 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10321686)
het zou mij ook niet verwonderen dat hij als tegenprestatie een EU-jobke is beloofd.

Eerlijk gezegd, ik vrees ervoor. Ik denk dat hij dat nog ergens hoopt, maar 't zit niet mee. Vandaar dat hij ermee zwiert.

Michel had het voordeel van aan de goede kant van de geschiedenis kunnen gaan te staan en de kont van Macron te likken toen die dat nodig had. Maar De Croo, ik weet niet of er iemand hem als dweil ergens kan gebruiken.

Zipper 28 februari 2024 16:32

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10321702)
Eerlijk gezegd, ik vrees ervoor. Ik denk dat hij dat nog ergens hoopt, maar 't zit niet mee. Vandaar dat hij ermee zwiert.

Michel had het voordeel van aan de goede kant van de geschiedenis kunnen gaan te staan en de kont van Macron te likken toen die dat nodig had. Maar De Croo, ik weet niet of er iemand hem als dweil ergens kan gebruiken.

die andere dweil vd EU-commissie misschien, hier gezellig samen op de trein naar Kiev :

Gipsy 28 februari 2024 17:12

Ik kom weinig tussen in poltieke discussies omdat ik er weinig interesse voor heb. Als echte donkerblauwe liberaal zie ik niets of niemand in de politiek die nog echt liberaal is. Dus ja als ze verdwijnen naar de diepte dan hebben ze het zelf al enkele decennia gezocht.
Waarschijnlijk zal ik nog op de pseudo liberale VLD stemmen zonder enkele overtuiging. Stemmen op etiket, niet op de inhoud.

Zipper 28 februari 2024 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10321726)
Ik kom weinig tussen in poltieke discussies omdat ik er weinig interesse voor heb. Als echte donkerblauwe liberaal zie ik niets of niemand in de politiek die nog echt liberaal is. Dus ja als ze verdwijnen naar de diepte dan hebben ze het zelf al enkele decennia gezocht.
Waarschijnlijk zal ik nog op de pseudo liberale VLD stemmen zonder enkele overtuiging. Stemmen op etiket, niet op de inhoud.

voor hen maakt dat geen verschil, hoor.

Boduo 28 februari 2024 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10321710)
die andere dweil vd EU-commissie misschien, hier gezellig samen op de trein naar Kiev :

Sympathiek vrouwtje !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be