![]() |
Naar duizend verkeersboetes per uur
Minister Verlinden breidt capaciteit politie uit om verkeersboetes te verwerken: 1.000 per uur
https://www.demorgen.be/snelnieuws/m...-uur~b66b8341/ Dit heeft niets meer met verkeersveiligheid te maken. Op steeds meer plaatsen verlagen ze de snelheid naar 50 km/u, dit is gewoon automobilisten pesten. Nu gaan ze de pakkans nog verhogen door de marge strikt toe te passen, dit wilt zeggen: Tot 100 km/u tolerantie van 6 km/u Vanaf 100 km/u een tolerantie van 6% |
Citaat:
Waarom dan al dat gezeik als je toch maar 30 per uur meer mag rijden ?? Alleen nog wagens op de markt met maximum 90 pk.....meer dan genoeg om een electrische fiets of wielertoerist te volgen Een lekkere vrouw is leuk maar als je daar toch niet mag aankomen hoeft het voor mij niet:roll: |
Maar het is bedoeld om verkeerslachtoffers terug te dringen, niet om de staatskas een extra gelstroompje te geven waarin onze politici kunnen graaien.
|
Citaat:
Bovendien ver verwijderd van de D-autobahnen. Euh, en EVs zijn veel meer snelheidsbegrensd dan ICE. |
Meer blauw op straat, nee nee, meer blauw op den buro boeten innen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Verkeer: Dat er aan scholen of straten/wegen/banen waar het gevaar groter is dan ergens anders borden staan met 50 of 30km/u daar kan men toch geen probleem met hebben? Maar er zijn ook straten/wegen waar die borden er echt over zijn. Zoals een forumlid al wist te schrijven: ga je dan nog een zware wagen kopen???? 8O "Men heeft geld nodig???" en via de opgedreven boetes kan dat zo 'gewonnen' worden. |
Citaat:
Normaal gezien zou de chauffeur controle moeten hebben over de auto, en die bestuurder kan dan perfect max. 100/u rijden op de ring rond Brussel, zelfs met een Tesla met 400 PK. Betere pakkans vind ik een goede evolutie. Daarstraks nog gepasseerd door een "pousse-crotte" auto die doorvlamde op een strook met werken waar de snelheid beperkt was tot 70 km/u . Even later haar terug gepasseerd op de normale strook terwijl ze aan't gsm-en was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zal de verkeersveiligheid ten goede komen. Want niet alleen in dit geval lappen ze de regels aan hun laars, maar ook in het gemeenschappelijk verkeer halen ze moorddadige maneuvers uit. https://www.hln.be/kortrijk/kijk-dra...rein~a7cce8f8/ |
Citaat:
|
Citaat:
We zitten nu in 2023 op een 6 miljoen per jaar en dat zouden er dan 9 miljoen moeten worden. Dat is al te gek. Nederland was jarenlang de wereldkampioen in het uitdelen van snelheidsboetes relatief tot de bevolking maar die zaten in 2022 maar op een schamele 6.5 miljoen boetes met anderhalve keer onze bevolking. Ik denk dat wij die trofee van wereldkampioen ondertussen nu al binnen hebben. Ik vond ook cijfers voor de UK uit 2018, OK al enkele jaren geleden, daar zaten ze toen op 2 miljoen snelheidsboetes. Voor een land met een 6 keer hogere bevolking. En waar is dat voor bedoeld? Verkeersveiligheid? Laten we ernstig blijven. Als wereldkampioen in het uitdelen van snelheidsboetes zouden wij dan logischerwijze tot de meest verkeersveilige landen ter wereld moeten behoren, of misschien zelfs het meest verkeersveilige land ter wereld moeten zijn. Dat is dus niet het geval. En van geen kanten. |
Citaat:
Verlaag de snelheid van de echte rijbewijs wagens met 10 km/uur en ze rijden mooi even snel. Is het dan ook niet het geschikte moment om enkel op autosnelwegen een rijbewijs te verplichten? |
Citaat:
|
ik let vanaf nu meer naar de borden dan naar het verkeer
|
Citaat:
Die boetedrift van onze overheid leidt er in de praktijk toe dat mensen niet meer bezig zijn met wat er echt toe doet in het verkeer. En dat zijn niet de borden. En dat komt van 2 kanten. Je kan je constant focussen op de borden, maar je kan ook met je GPS de borden automatisch volgen en dan heb je tijd om met je smartphone bezig te zijn. We zijn in dit land echt helemaal fout bezig. |
Deze controles zullen zoals steeds voornamelijk in Vlaanderen plaatsvinden. Transfers, weet je wel
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be