Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Crowdfunding ACID-klasse justitie, nu al meer dan 95.000.-€ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271535)

RASPOUTINE 23 februari 2024 08:55

Crowdfunding ACID-klasse justitie, nu al meer dan 95.000.-€

Crowdfunding:

https://steunactie.be/actie/schadeve...om-acid/-32300

3 Maanden Gevangenis en €20 000,- Euro

https://www.youtube.com/watch?v=P6EwXJPshmo

https://youtu.be/P6EwXJPshmo

Yarisken 23 februari 2024 09:03

Die 20k kan evengoed 200k worden. Dat is zeker haalbaar.

quercus 23 februari 2024 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 10318647)

Met alle respect voor de rechterlijke macht, maar ik heb het met moeilijk met die 3 maanden gevangenis (Ok, het mag dan nog "voorwaardelijk" zijn) en die (toch niet geringe) boete. Goed, Acid had er beter aan gedaan minder scherp uit de hoek te komen. Maar wat mij gortig lijkt is dat in vergelijking met Acid de Reuzegom-studentjes er erg goedkoop uit te voorschijn komen.

De gemuilkorfde 23 februari 2024 09:31

Ik stoor mij ook enorm aan die uitspraken.
De Reuzengommers raakten er veel te goedkoop vanaf, en ik zie daar vriendjespolitiek en klassejustitie in.
Omgekeerd gaat het gerecht eventjes de puntjes op de 'i' zetten voor Acid.

Zoals zo vaak in dit kloteland met zijn partijdige rechters: recht is geschied, maar geen gerechtigheid...

patrickve 23 februari 2024 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10318691)
Met alle respect voor de rechterlijke macht, maar ik heb het met moeilijk met die 3 maanden gevangenis (Ok, het mag dan nog "voorwaardelijk" zijn) en die (toch niet geringe) boete. Goed, Acid had er beter aan gedaan minder scherp uit de hoek te komen. Maar wat mij gortig lijkt is dat in vergelijking met Acid de Reuzegom-studentjes er erg goedkoop uit te voorschijn komen.

Hij heeft de fout gemaakt om het doden van een neger niet te bejubelen, dat had stukken ironischer geweest :-)

Wat moest men dan doen ?

fox 23 februari 2024 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10318691)

Acid kon perfect die voorwaardelijke gevangenisstraf vermeden hebben, maar hij weigerde de werkstraf. Als die reuzegommers ook hun werkstraf hadden geweigerd, dan kregen ze ook een celstraf. De enige reden dat dit in deze niet gebeurde, is de houding van die Acid zelf. Hij toont geen enkel schuldinzicht. Sterker nog, hij stelt dat hij het nogmaals zou doen.

En dat hij iets gedaan heeft dat niet door de beugel kon is zo klaar als pompwater. Mensen die NIKS met de hele zaak te maken hebben publiekelijk aan de schandpaal nagelen en zijn hele meute domme volgers ophitsen om die mensen schade te berokkenen is extreem laakbaar en dat staat compleet los van de schadevergoeding die de reuzegomschuldigen moeten betalen.

fox 23 februari 2024 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10318701)
Hij heeft de fout gemaakt om het doden van een neger niet te bejubelen, dat had stukken ironischer geweest :-)

Wat moest men dan doen ?

De juiste mensen benoemen en geen onschuldigen aan de schandpaal nagelen. Dat heet laster en eerroof Patrick. Mij had hij dat ook niet moeten flikken.

patrickve 23 februari 2024 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10318703)
De juiste mensen benoemen en geen onschuldigen aan de schandpaal nagelen. Dat heet laster en eerroof Patrick. Mij had hij dat ook niet moeten flikken.

Wel, is dat waar ? Ik dacht dat de zogezegd onschuldige persoon wel degelijk de mede planmaker van de zaak was, ook al was die afwezig op het gebeuren zelf.

Kortom heeft Acid feitelijk verkeerde dingen verteld of niet ? Daar staat of valt alles mee.

fox 23 februari 2024 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10318706)
Wel, is dat waar ? Ik dacht dat de zogezegd onschuldige persoon wel degelijk de mede planmaker van de zaak was, ook al was die afwezig op het gebeuren zelf.

Kortom heeft Acid feitelijk verkeerde dingen verteld of niet ? Daar staat of valt alles mee.

Kerel was 2 jaar daarvoor praeses van die Club en werkte ondertussen in Zwitserland. Zijn we fan geworden van Guilty by association?

RASPOUTINE 23 februari 2024 10:51

Jurist gevraagd

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10318702)
Acid kon perfect die voorwaardelijke gevangenisstraf vermeden hebben, maar hij weigerde de werkstraf. Als die reuzegommers ook hun werkstraf hadden geweigerd, dan kregen ze ook een celstraf. De enige reden dat dit in deze niet gebeurde, is de houding van die Acid zelf. Hij toont geen enkel schuldinzicht. Sterker nog, hij stelt dat hij het nogmaals zou doen.

En dat hij iets gedaan heeft dat niet door de beugel kon is zo klaar als pompwater. Mensen die NIKS met de hele zaak te maken hebben publiekelijk aan de schandpaal nagelen en zijn hele meute domme volgers ophitsen om die mensen schade te berokkenen is extreem laakbaar en dat staat compleet los van de schadevergoeding die de reuzegomschuldigen moeten betalen.

Is er dan geen enkele ‘jurist’ aanwezig die in een paar woorden kan uitleggen waarom de werkstraf niet konden worden aanvaard?

Quid: hoogte schadevergoedingen zonder beroepsmogelijkheden?

maddox 23 februari 2024 10:59

En waarom horen we hier geen afkeur? Ik dacht dat linksmocroliefhebbers een hekel hadden aan criminelen die na een veroordeling toch gratie van het publiek kregen?

Want dat is het, zo'n crowdfunding.

Langs de andere kant, hoeveel van die paar €10 000 komt niet uit de zakken van de lievertjes die de witte lijntjes op de bureaus van bureaucraten en politici laten verschijnen?

Skobelev 23 februari 2024 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 10318750)

Is er dan geen enkele ‘jurist’ aanwezig die in een paar woorden kan uitleggen waarom de werkstraf niet konden worden aanvaard?

Quid: hoogte schadevergoedingen zonder beroepsmogelijkheden?

Dat was toch onmogelijk omdat hij een werkstraf pertinent weigerde en enkel voor de vrijspraak ging. Als je een werkstraf aanvaard ben je het eens dat je schuldig bent.

patrickve 23 februari 2024 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10318731)
Kerel was 2 jaar daarvoor praeses van die Club en werkte ondertussen in Zwitserland. Zijn we fan geworden van Guilty by association?

De vraag is gewoon: heeft Acid feitelijk verkeerde dingen gezegd ? Dingen die factueel niet waar zijn ?

Zipper 23 februari 2024 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10318775)
De vraag is gewoon: heeft Acid feitelijk verkeerde dingen gezegd ? Dingen die factueel niet waar zijn ?

hij heeft blijkbaar de verkeerde mensen aangevallen, nl. de restaurant-uitbaters die nadien overstelpt werden met valse reservaties en zo serieuze schade leden. Vandaar die 20000€ schadevergoeding.

patrickve 23 februari 2024 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10318777)
hij heeft blijkbaar de verkeerde mensen aangevallen, nl. de restaurant-uitbaters die nadien overstelpt werden met valse reservaties en zo serieuze schade leden.

Ah, wel, ik kan dan begrijpen dat daar schadevergoeding voor gevraagd wordt.

De vraag is wel of dat ook niet voor publiciteit zorgt he :-)

Maar de vraag blijft: zijn de factuele dingen die hij beweerde, fout of niet ?

Zipper 23 februari 2024 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10318779)
Ah, wel, ik kan dan begrijpen dat daar schadevergoeding voor gevraagd wordt.

De vraag is wel of dat ook niet voor publiciteit zorgt he :-)

daar is het nog te vroeg voor eh

patrickve 23 februari 2024 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10318781)
daar is het nog te vroeg voor eh

"geflambeerde negerkopkes badend in sterke drank" als het huis dessertje :-)

Zipper 23 februari 2024 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10318782)
"geflambeerde negerkopkes badend in sterke drank" als het huis dessertje :-)

nieuwe versie van "crème brulée" ?? :-)

Pandareus 23 februari 2024 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10318702)

Klopt als een bus.

CUFI 23 februari 2024 11:59

Een influencer als Acid kan best 20K missen hoor.
Dat geld had nuttiger besteed kunnen worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be