Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Heeft de corruptie van het justitie-examen een invloed op het kiesgedrag van sommigen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271642)

De schoofzak 7 maart 2024 11:30

Heeft de corruptie van het justitie-examen een invloed op het kiesgedrag van sommigen

Een kleine poll, aanvullend aan de bestaande draad.

Zouden sommige mensen die niet van plan waren om op een protestpartij te stemmen, dit door dit voorval wel doen?

maddox 7 maart 2024 11:33

Uw poll is onduidelijk.

Vraagt u het per persoon, of wat onze forumleden denken dat de rest van't kiesvee gaat doen?

Voor verandert mij er niets.

En voor de rest maakt het toch niet uit.
De postjes zijn al verdeeld, de verziekingsuitslag al geprogrammeerd, of genegeerd.

Zipper 7 maart 2024 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10325471)

Zouden sommige mensen die niet van plan waren om op een protestpartij te stemmen, dit door dit voorval wel doen?

Waarom geen "Ja" bij de opties ???

Skobelev 7 maart 2024 12:34

Stem voor welke partij ligt al 30 jaar vast en het is geen proteststem maar een bewuste keuze.

De schoofzak 9 maart 2024 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10325489)
Waarom geen "Ja" bij de opties ???

Omdat ik die mogelijkheid onmogelijk acht.
De vraag die ik mezelf stelde: zouden er mensen zijn die nog niet van plan waren om een proteststem uit te brengen, door dit justitie-debacle overhaald worden om nu toch een proteststem uit te brengen?

Realistisch denk ik dan: hooguit een klein aantal, misschien slechts enkelen.

ViveLaBelgique 9 maart 2024 14:55

De enquêtevraag is overbodig omdat er slechts één deelnemer is: de forumbevrager zelve.

Pol Dolf 9 maart 2024 14:58

er liep iets fout bij justitie : what else is new ??

De schoofzak 9 maart 2024 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10325497)
Stem voor welke partij ligt al 30 jaar vast en het is geen proteststem maar een bewuste keuze.

Dat is een beschrijving van jouw situatie en oordeel.
Maar niet iedereen handelt als jij. Want anders waren er geen schommelingen of verschuivingen in de kiesuitslagen.

Waar ik dus naar peilde: wat denk jij dat "de meeste mensen" doen in dit geval? Twijfelen ze om over te schakelen naar een proteststem?

De schoofzak 9 maart 2024 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10326311)
De enquêtevraag is overbodig omdat er slechts één deelnemer is: de forumbevrager zelve.

En jij durft daardoor je eigen mening over het betreffende onderwerp niet meer uiten?
Ben je bang? Of boos? Of wat wel?

Xenophon 9 maart 2024 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10326368)
Maar niet iedereen handelt als jij. Want anders waren er geen schommelingen of verschuivingen in de kiesuitslagen.

Waar ik dus naar peilde: wat denk jij dat "de meeste mensen" doen in dit geval? Twijfelen ze om over te schakelen naar een proteststem?

Wie in Vlaanderen en federaal oppositie wil stemmen die heeft alleen het VB. Van die partij zijn we zeker dat ze ons niet uitverkopen voor de postjes. Al de rest zijn leve Belgie partijen.

daiwa 9 maart 2024 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10326374)
Wie in Vlaanderen en federaal oppositie wil stemmen die heeft alleen het VB. Van die partij zijn we zeker dat ze ons niet uitverkopen voor de postjes. Al de rest zijn leve Belgie partijen.

2 !

Dadeemelee 9 maart 2024 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10325471)

Wat bedoel je met ‘proteststem’?
Dat ze voor het VB gaan stemmen?

Waarom zouden kiezers van NVA, Vooruit, VLD, CD&V, Groen plots op VB gaan stemmen omdat er rotte appels bij de magistratuur zitten?

dalibor 9 maart 2024 23:24

Geen, want ik zie niet hoe men dat de politiek kan aanrekenen.

patrickve 10 maart 2024 05:44

Aangezien men niet weet welke de partij is die deze dingen heeft georganiseerd, is het nogal moeilijk om ervoor gaan te stemmen als men ook wil kunnen sjoemelen he.

In elk geval gaat dat weinig volk zijn, want enkel kinderen van magistraten die ook rechten studeren zijn daarin geinteresseerd. Veel kiezers gaan dat niet zijn.

Aangezien dit examen niemand anders aanbelangt, zie ik niet goed in wie voor sjoemel examens zou willen kiezen als die daar zelf geen kandidaat bij is die van dat sjoemelen gebruik zou willen kunnen maken. We hebben het hier over heel heel weinig volk. Waarschijnlijk minder dan de vingers op 1 hand.

Ik begrijp de enquete dus niet. Wat maakt het uit dat 3 of 4 kiezers voor een partij die ze niet kennen, zouden gaan stemmen omdat ze ook willen kunnen sjoemelen op een examen waar zelf niet eens veel volk aan deelneemt ?

De schoofzak 10 maart 2024 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10326561)
Wat bedoel je met ‘proteststem’?
Dat ze voor het VB gaan stemmen?

Waarom zouden kiezers van NVA, Vooruit, VLD, CD&V, Groen plots op VB gaan stemmen omdat er rotte appels bij de magistratuur zitten?

Omdat het hele systeem voorheen al 49 procent hun kloten uithing, en nu met dit circus de 50 procent overschreden is.

kelt 10 maart 2024 12:00

Wat is de waarde van rechtspraak als kan getwijfeld worden of de Magistratuur wel volgens HUN EIGEN regeltjes in funktie geraakt is.....?

Ieder juridisch dossier moet tot in de puntjes in orde zijn,al duurt het 5 jaar,op straffe van nietigverklaring....

Maar diegenen die het moeten op orde brengen....tsja....de twijfel knaagt nu hé?

E. Gidius 10 maart 2024 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10326562)
Geen, want ik zie niet hoe men dat de politiek kan aanrekenen.

Natuurlijk wel. Alle systeempartijen zijn verantwoordelijk voor het instellen en het onderhouden van het systeem. En van dat systeem is justitie dé corrupte rotte appel.

Herr Flick 10 maart 2024 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10325497)

dito

Herr Flick 10 maart 2024 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10326368)

Als ge nu nog niet wil weten dat heel die krombank een corupte gepolitiseerde schertsvertoning is, dan zijt ge ofwel heel naief of medeplichtig.

Het eerste wat iemand moet doen, wil hij dit land, of het afgesplitste deel ervan terug op de rails krijgen is het volledig opkuisen van het gerechtelijk apparaat. Installeren van nieuwe rechters en een nieuw wetboek schrijven. Eentje waarin gangsters wel gestraft worden.

De schoofzak 10 maart 2024 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10326947)
Als ge nu nog niet wil weten dat heel die krombank een corupte gepolitiseerde schertsvertoning is, dan zijt ge ofwel heel naief of medeplichtig.

Het eerste wat iemand moet doen, wil hij dit land, of het afgesplitste deel ervan terug op de rails krijgen is het volledig opkuisen van het gerechtelijk apparaat. Installeren van nieuwe rechters en een nieuw wetboek schrijven. Eentje waarin gangsters wel gestraft worden.

Oei, da's veel werk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be