Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Euronorm 7 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271701)

Onzijdig 14 maart 2024 08:44

Euronorm 7
 
Daar gaan we dan, de euronorm 7 is goedgekeurd door het Europees parlement.

De slijtage van de banden en de emissie van remstof is mee bepalend.

Waar gaan ze het nog allemaal zoeken?

Vlad 14 maart 2024 08:52

Daarnet aan de supermarkt stonden twee enorme nieuwe laadpalen. Daar leek bijna even veel materiaal in te gaan als in een volledige auto. Wordt dat eigenlijk meegerekend die hele laadinfrastructuur die men aan het ontwikkelen is in de ecologische score van de EV's want amaaaai ...

reservespeler 14 maart 2024 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10328696)
Daarnet aan de supermarkt stonden twee enorme nieuwe laadpalen. Daar leek bijna even veel materiaal in te gaan als in een volledige auto. Wordt dat eigenlijk meegerekend die hele laadinfrastructuur die men aan het ontwikkelen is in de ecologische score van de EV's want amaaaai ...

Natuurlijk niet.

maddox 14 maart 2024 09:27

Effe denken. De straffe superchargers zijn 250KW.
Dat voeden met 400VAC...
250000/400=625A. Da's een 70mm² kabel. Minimaal, voor korte eindjes (als de hoogspanningskabine niet te ver weg staat dus).

(een 3 faze kabel met aarding kost €72 per meter... en is een hoop PVC vol met brandvertragers en ftalaten voor de soepelheid,)

fred vanhove 14 maart 2024 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10328696)
Daarnet aan de supermarkt stonden twee enorme nieuwe laadpalen. Daar leek bijna even veel materiaal in te gaan als in een volledige auto. Wordt dat eigenlijk meegerekend die hele laadinfrastructuur die men aan het ontwikkelen is in de ecologische score van de EV's want amaaaai ...

Dat op het einde van de rit dat EV verhaal een pak minder ecologisch gaat zijn weet nu toch al het kleinste kind.

Ik blijf erbij men beter massaal zou blijven investeren in propere brandstoffen en super zuinige motoren. Volgens mij is het mogelijk een motor te produceren die amper 1 liter bio brandstof verbruikt.

De F1 heeft het doel om in 2030 “Net Zero Carbon” te zijn. Als onderdeel van de campagne ontwikkelt de sport een honderd procent duurzame brandstof die vanaf 2026 kan worden gebruikt door zowel F1-auto’s als normale wegauto’s.

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/119...n-in-2026.html

Volgens mij zullen die EV nooit de norm worden en zal men terug naar af gaan net als het het supersonische vliegen is vergaan en of de Smart autootjes de toekomst waren.

Micele 14 maart 2024 21:09

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10328724)
Effe denken. De straffe superchargers zijn 250KW.
Dat voeden met 400VAC...
250000/400=625A. Da's een 70mm² kabel. Minimaal, voor korte eindjes (als de hoogspanningskabine niet te ver weg staat dus).

(een 3 faze kabel met aarding kost €72 per meter... en is een hoop PVC vol met brandvertragers en ftalaten voor de soepelheid,)

250 kW is maar "gewoontjes" hé. (V3 Suc). Tot 350 kW zijn de gewone straffe superchargers.

Maar laden aan 250 kW piek is wel al bovengemiddeld.

De Porsche Taycan GT kan 320 kW piek aan, en laadt van 10% tot 80% aan gemiddeld 230 kW: (800 Volt)
https://ev-database.org/nl/auto/2144...aycan-Turbo-GT

De hardware-specs van de V4 Suc (die er is) is alvast tot 615 A en tot 1000 Volt (zie afbeelding in bijlage)

En dan heb je nog de xMW chargers (vrachtwagens /bussen), waarvan al een filmpje getoond werd. (uiteraard zijn ook die kabels vloeistofgekoeld)
Citaat:

The megawatt-class cable for the Megacharger supports three times the current density of the V3 Supercharger —35 amperes/mm2 versus approximately 12 for the V3. The cable will also be liquid-cooled to support 1000-amp charge rates at 1000 volts.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...201000%20volts.

Micele 14 maart 2024 21:34

Nog een draad over euronorm 7. :thumbsup:

Onzijdig 15 maart 2024 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10329054)
Nog een draad over euronorm 7. :thumbsup:

Was er al nen draad waarin Europa de 7 norm goedgekeurd had?

Oma 15 maart 2024 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10328694)
Daar gaan we dan, de euronorm 7 is goedgekeurd door het Europees parlement.

De slijtage van de banden en de emissie van remstof is mee bepalend.

Waar gaan ze het nog allemaal zoeken?

De ep-terroristen gaan misschien ook nog de grenswaarden bepalen door het toegestane stof van de sleet per kabelke ook es te berekenen, alles voor het milieu en onze gezondheid, toch? :silly:
Citaat:

....
Een opvallende toevoeging ten opzichte van eerdere normen is dat er nu grenswaarden zijn vastgesteld voor deeltjes die vrijkomen door slijtage van banden en remonderdelen, met name bij elektrische voertuigen.
Bovendien zijn er - ook voor het eerst - voorschriften opgesteld voor batterijen en hun minimale prestaties.
Deze norm heeft als doel de uitstoot van uitlaatgassen te verminderen, maar teglijk ook die van deeltjesdie vrijkomen tijdens het remmen en door slijtage van banden.
Oei, nu liggen de co2-vrije stekkerautootjes ook al onder vuur om de uitlaatgassen, die er niet zijn, te verminderen? :silly:
Dan steken ze het maar op de uitstoot fijnstof door de remmen en banden.

Op naar het bedrog norm 8 voor co2- en klimaat-neutraal door ook de stekkerautootjes te bannen. :rofl:

Onzijdig 15 maart 2024 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10329185)
De ep-terroristen gaan misschien ook nog de grenswaarden bepalen door het toegestane stof van de sleet per kabelke ook es te berekenen, alles voor het milieu en onze gezondheid, toch? :silly:

Oei, nu liggen de co2-vrije stekkerautootjes ook al onder vuur om de uitlaatgassen, die er niet zijn, te verminderen? :silly:
Dan steken ze het maar op de uitstoot fijnstof door de remmen en banden.

Op naar het bedrog norm 8 voor co2- en klimaat-neutraal door ook de stekkerautootjes te bannen. :rofl:

Opgelet!!!!!

Wanneer komt de nieuwe euronorm waarbij het slijten van rubberen fietsbanden wordt bepaald?

Of de schoenzolen van de voetganger? Alles voor het milieu hé.

Micele 15 maart 2024 11:47

Vind ik goed, de remstofnom veel strenger voor pure EV.

Dan zijn we direct van die lulkoek af dat zware EVs meer fijnstof-niet-uitlaat afgeven dan plofwagens.

Volgens de euro 7 grens mogen plofwagens dan 133 % meer remstof afgeven en de hybride en foolcellwagens zelfs 266 % meer. Genoteerd. :-)

Citaat:

https://www.egear.be/euro-7-banden-e...2011%20mg%2Fkm.

Euro 7 zal naast de uitstoot van de verbrandingsmotor ook de uitstoot van banden en remmen reguleren.

Gisteren, 13 maart 2024, heeft het Europees Parlement de nieuwe Euro 7-norm goedgekeurd. Deze norm legt de regels vast omtrent de uitstoot van nieuwe voertuigen, en zal binnen enkele jaren Euro 6 vervangen.

Hoewel milieu-organisaties eerder vreesden dat Euro 7 de uitstoot van banden en remmen niet zou gaan reguleren, gebeurt dat toch. De volgende generaties voertuigen zullen daardoor via die weg minder fijnstof en microplastics mogen uitstoten.

Opvallend daarbij is dat Euro 7 het strengst wordt voor elektrische personenwagens. Die zullen slechts 3 mg/km remstof mogen produceren. Auto’s met verbrandingsmotoren (ICE) krijgen een limiet van 7 mg/km en hybride en waterstofauto’s 11 mg/km.

Oma 15 maart 2024 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10329192)
Opgelet!!!!!

Wanneer komt de nieuwe euronorm waarbij het slijten van rubberen fietsbanden wordt bepaald?

Of de schoenzolen van de voetganger? Alles voor het milieu hé.

Vraag jij je ook af hoever eu en politieke bedriegers nog met die onnozele idioterie moeten gaan voor eindelijk de frank valt bij gejoste groene geitenwollensokken, klimaat-dummies en naïef klootjesvolk dat het niet om het milieu, klimaat of enig algemeen welzijn gaat maar met het doel van staatscontrole, verarming en het plebs uit de auto te jagen door nu ook het elektrisch vervoer af te pakken door pestregeltjes met leugens van uitstoot?

Onzijdig 15 maart 2024 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10329232)
Vraag jij je ook af hoever eu en politieke bedriegers nog met die onnozele idioterie moeten gaan voor eindelijk de frank valt bij gejoste groene geitenwollensokken, klimaat-dummies en naïef klootjesvolk dat het niet om het milieu, klimaat of enig algemeen welzijn gaat maar met het doel van staatscontrole, verarming en het plebs uit de auto te jagen door nu ook het elektrisch vervoer af te pakken door pestregeltjes met leugens van uitstoot?

Het enige doel is: geld uit Jan modaal zijn zakken te kloppen.

Straks gaan we nog extra taxen betalen voor het ruimen van de beerput, mestoverschot.

Oma 15 maart 2024 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10329223)
Vind ik goed, de remstofnom veel strenger voor pure EV.

Dan zijn we direct van die lulkoek af dat zware EVs meer fijnstof-niet-uitlaat afgeven dan plofwagens.

Volgens de euro 7 grens mogen plofwagens dan 133 % meer remstof afgeven en de hybride en foolcellwagens zelfs 266 % meer. Genoteerd. :-)

Ow, geen fan meer van bevkes?
Bij gebrek aan co2-uitstoot van pure bevkes om de co2 te verminderen moeten ze toch een smoes hebben voor het milieu en dat wordt dan de remstofnorm. :silly:

En wie gaat de hoeveelheid afgave van die strenge remstofnorm dan wel controleren en op welke manier?
Antwoord: niemand en niet. :rofl:
Of er gaan nog normen komen voor welke remmen er nog mogen gebruikt en verkocht worden? Dan kunnen de lobbyisten van de fabrikanten van remmen nog es aan het werk en advocaten van de concurrentie voor discriminatie en monopolie vorming....en.....en....
Zo kan de idioterie verder uitbreiden.
Citaat:

De volgende generaties voertuigen zullen daardoor via die weg minder fijnstof en microplastics mogen uitstoten.
De Euro 7-norm zal vroegst in 2027 van kracht worden.
MAW: dikke eu BLUF en bedrog.

Onzijdig 15 maart 2024 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10329246)
Ow, geen fan meer van bevkes?
Bij gebrek aan co2-uitstoot van pure bevkes om de co2 te verminderen moeten ze toch een smoes hebben voor het milieu en dat wordt dan de remstofnorm. :silly:

En wie gaat de hoeveelheid afgave van die strenge remstofnorm dan wel controleren en op welke manier?

Bij de technische controle zetten ze uw voertuig op de rollenbanken. Volle gas, bruusk remmen en dan komt een speurhond snuiven. Gaat hij neerzitten dan zit je boven de toegelaten limiet. :rofl:

Herr Flick 15 maart 2024 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10328696)
Daarnet aan de supermarkt stonden twee enorme nieuwe laadpalen. Daar leek bijna even veel materiaal in te gaan als in een volledige auto. Wordt dat eigenlijk meegerekend die hele laadinfrastructuur die men aan het ontwikkelen is in de ecologische score van de EV's want amaaaai ...

de bruinkool centrale die er in duitsland achter staat te ronken wordt toch ook niet meegerekend.

Micele 15 maart 2024 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10329274)
de bruinkool centrale die er in duitsland achter staat te ronken wordt toch ook niet meegerekend.

En het stopcontact ook niet.

Oma 16 maart 2024 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10329257)
Bij de technische controle zetten ze uw voertuig op de rollenbanken. Volle gas, bruusk remmen en dan komt een speurhond snuiven. Gaat hij neerzitten dan zit je boven de toegelaten limiet. :rofl:

En in 2027 komt er dan een nieuwe aanpassing met norm 7 A: wegens een tekort aan opgeleide remstof-speurhonden zullen de techniekers zelf moeten snuffelen na een verplichte opleiding door groene klimaatactivisten. :rofl:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be