![]() |
Euronorm 7
Daar gaan we dan, de euronorm 7 is goedgekeurd door het Europees parlement.
De slijtage van de banden en de emissie van remstof is mee bepalend. Waar gaan ze het nog allemaal zoeken? |
Daarnet aan de supermarkt stonden twee enorme nieuwe laadpalen. Daar leek bijna even veel materiaal in te gaan als in een volledige auto. Wordt dat eigenlijk meegerekend die hele laadinfrastructuur die men aan het ontwikkelen is in de ecologische score van de EV's want amaaaai ...
|
Citaat:
|
Effe denken. De straffe superchargers zijn 250KW.
Dat voeden met 400VAC... 250000/400=625A. Da's een 70mm² kabel. Minimaal, voor korte eindjes (als de hoogspanningskabine niet te ver weg staat dus). (een 3 faze kabel met aarding kost €72 per meter... en is een hoop PVC vol met brandvertragers en ftalaten voor de soepelheid,) |
Citaat:
Ik blijf erbij men beter massaal zou blijven investeren in propere brandstoffen en super zuinige motoren. Volgens mij is het mogelijk een motor te produceren die amper 1 liter bio brandstof verbruikt. De F1 heeft het doel om in 2030 “Net Zero Carbon” te zijn. Als onderdeel van de campagne ontwikkelt de sport een honderd procent duurzame brandstof die vanaf 2026 kan worden gebruikt door zowel F1-auto’s als normale wegauto’s. https://www.gpblog.com/nl/nieuws/119...n-in-2026.html Volgens mij zullen die EV nooit de norm worden en zal men terug naar af gaan net als het het supersonische vliegen is vergaan en of de Smart autootjes de toekomst waren. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Maar laden aan 250 kW piek is wel al bovengemiddeld. De Porsche Taycan GT kan 320 kW piek aan, en laadt van 10% tot 80% aan gemiddeld 230 kW: (800 Volt) https://ev-database.org/nl/auto/2144...aycan-Turbo-GT De hardware-specs van de V4 Suc (die er is) is alvast tot 615 A en tot 1000 Volt (zie afbeelding in bijlage) En dan heb je nog de xMW chargers (vrachtwagens /bussen), waarvan al een filmpje getoond werd. (uiteraard zijn ook die kabels vloeistofgekoeld) Citaat:
|
Nog een draad over euronorm 7. :thumbsup:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dan steken ze het maar op de uitstoot fijnstof door de remmen en banden. Op naar het bedrog norm 8 voor co2- en klimaat-neutraal door ook de stekkerautootjes te bannen. :rofl: |
Citaat:
Wanneer komt de nieuwe euronorm waarbij het slijten van rubberen fietsbanden wordt bepaald? Of de schoenzolen van de voetganger? Alles voor het milieu hé. |
Vind ik goed, de remstofnom veel strenger voor pure EV.
Dan zijn we direct van die lulkoek af dat zware EVs meer fijnstof-niet-uitlaat afgeven dan plofwagens. Volgens de euro 7 grens mogen plofwagens dan 133 % meer remstof afgeven en de hybride en foolcellwagens zelfs 266 % meer. Genoteerd. :-) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Straks gaan we nog extra taxen betalen voor het ruimen van de beerput, mestoverschot. |
Citaat:
Bij gebrek aan co2-uitstoot van pure bevkes om de co2 te verminderen moeten ze toch een smoes hebben voor het milieu en dat wordt dan de remstofnorm. :silly: En wie gaat de hoeveelheid afgave van die strenge remstofnorm dan wel controleren en op welke manier? Antwoord: niemand en niet. :rofl: Of er gaan nog normen komen voor welke remmen er nog mogen gebruikt en verkocht worden? Dan kunnen de lobbyisten van de fabrikanten van remmen nog es aan het werk en advocaten van de concurrentie voor discriminatie en monopolie vorming....en.....en.... Zo kan de idioterie verder uitbreiden. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be