Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Israël neemt genoegen met Noord Gaza en de gasvelden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271877)

Hoofdstraat 8 april 2024 08:40

Israël neemt genoegen met Noord Gaza en de gasvelden

Er blijkt geen internationale politieke oplossing mogelijk om binnen te vallen in Zuid Gaza omdat Egypte geen vluchtelingen wil doorlaten en Israël heeft geen zin om regeringske en politie te spelen over 2-3 miljoen vijandige Palestijnen.

De nadruk zal nu liggen op het vrij krijgen van de gijzelaars en de huidige oorlog in Gaza te stoppen. Na al die moeite het Noorden terug verlaten zie ik echter niet gebeuren, dit wordt een stuk van Israël.

De komende jaren zal alles met de grond gelijk worden gemaakt, tunnels verwijderen (hopelijk houden ze enkele mooie als toeristische attractie) en het uitbouwen van een beachfront met jachthaven. De locatie is goud waard, in de juiste handen.

Samen met het Noorden verliest Gaza ook zijn kans op het ontginnen van de gasvelden in het Noorden, hun “geschenk van Allah” zijn ze nu definitief kwijt. Israël zal die velden nu wel ontginnen via de toegang aan Israëlische kant (de velden lopen over de grenzen heen).

Zo, we zijn er, dat is wat Hamas en de Palestijnen bereikt hebben met de 7 oktober aanval. Een dikke proficiat!

Eberhard Leclerc 8 april 2024 08:44

De grote vraag is of de Westerse wereld dit blijft accepteren.

Nogal nare beelden elke dag...

Hoofdstraat 8 april 2024 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10338988)

Inderdaad, het lijkt er op dat er geen onbeperkte Westerse steun meer is voor de oorlog, die lijkt nu voorbij. Hamas zal wel gijzelaars moeten vrijlaten, anders gaan die ook steun verliezen.

Maar dan nog, Noord Gaza verlaten zie ik niet meer gebeuren na al die doden en moeite. Gaza is de helft kleiner geworden, toch half het doel bereikt.

atmosphere 8 april 2024 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10338985)
Er blijkt geen internationale politieke oplossing mogelijk om binnen te vallen in Zuid Gaza omdat Egypte geen vluchtelingen wil doorlaten en Israël heeft geen zin om regeringske en politie te spelen over 2-3 miljoen vijandige Palestijnen.

De nadruk zal nu liggen op het vrij krijgen van de gijzelaars en de huidige oorlog in Gaza te stoppen. Na al die moeite het Noorden terug verlaten zie ik echter niet gebeuren, dit wordt een stuk van Israël.

De komende jaren zal alles met de grond gelijk worden gemaakt, tunnels verwijderen (hopelijk houden ze enkele mooie als toeristische attractie) en het uitbouwen van een beachfront met jachthaven. De locatie is goud waard, in de juiste handen.

Samen met het Noorden verliest Gaza ook zijn kans op het ontginnen van de gasvelden in het Noorden, hun “geschenk van Allah” zijn ze nu definitief kwijt. Israël zal die velden nu wel ontginnen via de toegang aan Israëlische kant (de velden lopen over de grenzen heen).

Zo, we zijn er, dat is wat Hamas en de Palestijnen bereikt hebben met de 7 oktober aanval. Een dikke proficiat!

Waar baseerd u op dat israel het recht heeft gebieden in te nemen? En.mensen te verjagen

Vlad 8 april 2024 09:41

Spijtig. Dit lost niets op.

atmosphere 8 april 2024 09:45

Het gaat niet gebeuren dat israel gaza in neemt of een deel er van.

maddox 8 april 2024 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10338988)

Als dat aardgas goedkoop naar Europa en het Verre Oosten gaat vloeien, hoor je vanuit die politieke hoek niet te veel meer.

Eberhard Leclerc 8 april 2024 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339021)
Het gaat niet gebeuren dat israel gaza in neemt of een deel er van.

Ik zou het niet uitsluiten.

Maar Israel zal er op lange termijn zelf alleen slechter van worden. Ze zijn vooral zichzelf compleet aan het verwoesten.
Treurig om te zien.

Hoofdstraat 8 april 2024 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339026)
Ik zou het niet uitsluiten.

Maar Israel zal er op lange termijn zelf alleen slechter van worden. Ze zijn vooral zichzelf compleet aan het verwoesten.
Treurig om te zien.

Misschien, maar hebben ze een andere keuze?

Ik hoor nergens werkbare alternatieve oplossingen.

Hoofdstraat 8 april 2024 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10339019)
Spijtig. Dit lost niets op.

Toch voor een deel, Hamas is de helft van z'n tunnelnetwerk kwijt en de te bewaken grens is de helft kleiner geworden. Het is maar half werk maar Hamas zal toch blijven raketten smijten dus het werk kan later nog steeds afgewerkt worden.

Eberhard Leclerc 8 april 2024 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339096)
Misschien, maar hebben ze een andere keuze?
.

Ze hebben gekozen voor genocide.

En ja ze hadden heel veel andere opties.

Hoofdstraat 8 april 2024 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339103)

En ja ze hadden heel veel andere opties.

Alvast niet zolang Hamas er is, die willen Israël weg.

atmosphere 8 april 2024 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10339106)
Alvast niet zolang Hamas er is, die willen Israël weg.

Iedereen die door israel bezet en geblokkerd wordt wil israel weg.

U kijkt uitsluitend naar oplossingen in het belang israel , why?

atmosphere 8 april 2024 11:49

Error

E. Gidius 8 april 2024 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10339103)

Net als "racisme" en "fascisme" is het woord "genocide voortaan ook van al zijn betekenis ontdaan door veelvuldig misbruik en politieke instrumentalisatie.

E. Gidius 8 april 2024 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339117)

Goeie vraag. Ik vermoed omdat de Joden "er van ons zijn", Europese roots hebben, grotendeels dezelfde normen en waarden hebben, en democratisch bestel hebben etc. etc.

Nr.10 8 april 2024 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10339145)
Goeie vraag. Ik vermoed omdat de Joden "er van ons zijn", Europese roots hebben, grotendeels dezelfde normen en waarden hebben, en democratisch bestel hebben etc. etc.

Het zionisme is een genocidaire kanker.

maddox 8 april 2024 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10339204)

Minder doden door alle Joodse "genocidairen" tesamen dan door welke Belgische premier dan ook.

Hoofdstraat 8 april 2024 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 10339117)
Iedereen die door israel bezet en geblokkerd wordt wil israel weg.

Ze mogen van mij beiden blijven bestaan maar m'n voorkeur gaat naar Israël omdat ze westers zijn en meer vrijheden hebben voor vrouwen en homo's. Het is eigenlijk simpelweg leuker om een slim volk te steunen dan inteelt barbaren.

Zoals Hamas het zegt is er geen plaats voor beiden, dan kies ik voor Israël, met grote overtuiging. Als jij liever kiest voor barbaren die homo's van gebouwen gooien en kinderen uithuwelijken dan zegt dit veel over jou.

E. Gidius 8 april 2024 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10339204)

Tout ce qui est excessif, est insignifiant (bis).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be