![]() |
Het verkeer wordt veiliger
Het staat in de sterren geschreven dat de spoeddienstenen IC afdelingen stilaan gaan overrompeld worden door die fiets en stepgekte
Als vliegen gaan ze vallen zeg ik het heb gezegd. In Antwerpen is het echt waanzin aan het worden.....daar vliegen ze de voetgangers op een halve meter voorbij aan bijna 60 per uur. En ze komen van alle kanten .....verkeersreglement nooit van gehoord. Waar is de tijd dat de straat er was voor al wat reed en het voetpad voor de voetgangers. De enige zwakke weggebruiker is nu nog de voetganger. Die moet springen voor zijn lijf en leden. Ze doen maar......maar mijn voorspelling zal wel uitkomen. De rolstoelfabrikanten staan gouden tijden te wachten:roll: https://www.hln.be/merksem/dertiger-...even-na-val-me |
Citaat:
Hier op het platteland valt het nog wel mee, zolang je de druk gebruikte 'fietsostrades' niet meetelt. Bij mij ligt er zo eentje voor mijn deur en dus gebruik ik die ook regelmatig. Wat je daar allemaal ziet... Het is al zo ver gekomen dat ik een achteruitkijkspiegel heb gemonteerd op mijn fiets. Ze komen werkelijk van alle kanten en tegen alle snelheden. Alles op twee wielen scheurt daar over. Gewone fietsers, speedpedelecs, e-steps, brommers,... Sommige gaan 15/u, anderen gaan tot 60/u ofzo (brommers bv, maar die hoor je tenminste nog aankomen). Laveer er maar doorheen... En dan wetende dat hier eigenlijk (nog) geen brommers of speedpedelecs over mogen. Controle daarop is gewoon onbestaande. Ik gebruik de 'fietsostrade' hier dan ook nog enkel om praktische redenen. Als ik een recreatief tochtje ga maken, blijf ik er ver van weg, hoewel het een heel mooie route is. |
Het verkeer wordt veiliger.
Ze gaan de marge van 6 km/u tot 100 km/u en 3% boven de 100 km/u aanpassen naar respectievelijk 3 km/u of 3% Toch als het van die overbetaalde ambtenaren afhangt. Die 3 km/u zal de veiligheid niet verhogen, maar wel de staatskas extra spijzen. We zien nu al wat effect het heeft sinds de gemeentes snelheidscontroles mogen doen. Dit heeft niets, maar dan ook niets met veiligheid te maken, maar alles met de burger in z'n zakken te zitten. Overal worden de snelheden verlaagt naar 50 km/u, zelfs in the middle of nowhere. Ik hoop dat de kiezers die besturen afstraffen. |
Citaat:
|
Citaat:
193 jaar zijn. Maar mijn voorspelling. Meer zones 30, waar testosteron geteisterde kamelenjockeys 130km/u halen, en bomma die met haar Fiat Panda met het verkeer meerijd, toch weer eens €63 op tafel mag leggen voor die ongecorrigeerde 35 km/u in een zone 30.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In het dorp waar ik woon is geen enkele winkel. Geen bakker geen slager, niets. K zie me geen boodschappen te voet doen of op een step, fiets of rolschaatsen. Laat staan 40 km ver gaan werken om dit onland draaiende te houden. Net vandaag twee van de 5 verkeersbelastingen gekregen, samen 2500€. Iemand moet dat hier recht houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar het lijkt me symptomatisch dat jullie zelfs een voorzichtige poging om ook andere vervoerswijzen een deftige plaats op de weg te geven, al aanvoelen als een bedreiging. Zo gaat het altijd als een dominante groep zijn gepriviligieerde positie dreigt kwijt te raken. |
Citaat:
Snelheid van 70 km/u naar 90 km/u gebracht. (2 rijvakken, geen fietspaden en bochten waar je je met motorfiets of snelle wagen je hartje kan ophalen ) Als extra ... goedkoop leven. Op het eerste zicht, voor ons gezin -40%. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be