Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   nationaliteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27204)

Wolf88 2 januari 2005 13:25

Massale naturalisatie van schijtvolk

De procedure om de nationaliteit te verkrijgen, is in dit land nooit streng geweest. Wel integendeel. Hier en daar zijn er zelfs voorwaarden die men voor bepaalde zaken oplegt aan mensen met onze nationaliteit, terwijl diezelfde voorwaarden niet worden opgelegd aan mensen die onze nationaliteit willen verwerven.

Zo is er bijvoorbeeld de voorwaarde dat iemand Nederlands moet spreken om zich te kunnen inschrijven bij de VDAB, terwijl het spreken van onze taal helemaal niet is vereist voor ... het verwerven van onze nationaliteit. Eigenlijk is zoiets te gek voor woorden, maar de traditionele partijen vonden dat de wetgeving terzake toch nog moest worden versoepeld. En zo geschiedde.

Zodoende kunnen vreemdelingen onze nationaliteit verkrijgen bij toepassing van de bij koninklijk besluit van 14 december 1932 gecoördineerde wetten op de verwerving, het verlies en de herkrijging van de nationaliteit, of bij toepassing van de wet van 13 april 1995 tot wijziging van de naturalisatieprocedure en van het Wetboek van de Belgische nationaliteit, of bij toepassing van de wet van 22 december 1998 tot wijziging van het Wetboek van de Belgische nationaliteit wat de naturalisatieprocedure betreft of natuurlijk bij toepassing van de wet van 1 maart 2000 tot wijziging van een aantal bepalingen betreffende de Belgische nationaliteit.

De gevolgen hebben niet op zich laten wachten. Gerekend vanaf 1970 liep het aantal genaturaliseerde vreemdelingen in ons land op tot 643.086. Om het aantal iets aanschouwelijker te maken ... dat is ruim acht keer het aantal inwoners van de stad Mechelen!

skorzeny 2 januari 2005 18:14

het ergste is dat 90% van de nieuwe belgen weinig positief bijbrengt aan onze samenleving !

Akkoord ze zorgen voor werkzekerheid bij politie en gerecht !
Akkoord ze zorgen voor een heuse "boom" in de sector van de private beveiliging !

Maar voor de rest...:roll:

Bert Bubber 2 januari 2005 22:05

nationaliteit

Bienvenu en Belgique

02.01.2005 10.47u - De procedure om de nationaliteit te verkrijgen, is in dit land nooit streng geweest. Wel integendeel. Hier en daar zijn er zelfs voorwaarden die men voor bepaalde zaken oplegt aan mensen met onze nationaliteit, terwijl diezelfde voorwaarden niet worden opgelegd aan mensen die onze nationaliteit willen verwerven.

Zo is er bijvoorbeeld de voorwaarde dat iemand Nederlands moet spreken om zich te kunnen inschrijven bij de VDAB, terwijl het spreken van onze taal helemaal niet is vereist voor ... het verwerven van onze nationaliteit. Eigenlijk is zoiets te gek voor woorden, maar de traditionele partijen vonden dat de wetgeving terzake toch nog moest worden versoepeld. En zo geschiedde.

Zodoende kunnen vreemdelingen onze nationaliteit verkrijgen bij toepassing van de bij koninklijk besluit van 14 december 1932 gecoördineerde wetten op de verwerving, het verlies en de herkrijging van de nationaliteit, of bij toepassing van de wet van 13 april 1995 tot wijziging van de naturalisatieprocedure en van het Wetboek van de Belgische nationaliteit, of bij toepassing van de wet van 22 december 1998 tot wijziging van het Wetboek van de Belgische nationaliteit wat de naturalisatieprocedure betreft of natuurlijk bij toepassing van de wet van 1 maart 2000 tot wijziging van een aantal bepalingen betreffende de Belgische nationaliteit.

De gevolgen hebben niet op zich laten wachten. Gerekend vanaf 1970 liep het aantal genaturaliseerde vreemdelingen in ons land op tot 643.086. Om het aantal iets aanschouwelijker te maken ... dat is ruim acht keer het aantal inwoners van de stad Mechelen!

Geldt voor het OCMW hetzelfde als voor VDAB?

Jonas Elossov 2 januari 2005 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber
Bienvenu en Belgique

1. Waarom zou je nederlands moeten spreken, Brusselaars en Walen hoeven dat toch ook niet. Trouwens ze zullen het wel moeten doen om in te schrijven bij de VDAB...

2. Misschien beter gewoon het idee nationaliteit afschaffen. Waarvoor is een nationaliteit goed voor?

Bert Bubber 2 januari 2005 22:25

Misschien beter gewoon het idee nationaliteit afschaffen. Waarvoor is een nationaliteit goed voor?

Anders kan ik toch niet "nationalistisch" genoemd worden.:-)

Jonas Elossov 2 januari 2005 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber
Misschien beter gewoon het idee nationaliteit afschaffen. Waarvoor is een nationaliteit goed voor?

Anders kan ik toch niet "nationalistisch" genoemd worden.:-)

Misschien gewoon het nationalisme afschaffen, dan zou de wereld er al een pak simpeler en vredelievender uit zien...

PS: leer misschien eens quoten...;-)

tronca 2 januari 2005 22:38

@ bert bubber: hier bestond al een thread over. Gelieve in het vervolg eens rond te kijken voor je een nieuwe thread start.

@ bert bubber en wolf: lees de copy-paste regels eens, http://forum.politics.be/announcemen...ouncementid=10 . En post in het vervolg in het juiste subforum, dit hoort bij vreemdelingenbeleid en integratie, niet bij politiek binnenland.

Jan van den Berghe 3 januari 2005 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Misschien gewoon het nationalisme afschaffen, dan zou de wereld er al een pak simpeler en vredelievender uit zien...

Gelooft u nu dat echt? Wat een naïeve prietpraat is me dat...

Musketo 3 januari 2005 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Gelooft u nu dat echt? Wat een naïeve prietpraat is me dat...

Ik vind ook dat we zowel het nationalisme als de godsdiensten moeten afschaffen.8) ( oh wat ben ik toch naïef )

Jan van den Berghe 3 januari 2005 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik vind ook dat we zowel het nationalisme als de godsdiensten moeten afschaffen.8) ( oh wat ben ik toch naïef )

En wat gaat dat dan veranderen aan de gevoelens van de mensen? Basken maken al eeuwen deel uit van niet-Baskische staten, kregen een staatsnationaliteit opgelegd, maar voelen zich volstrekt geen Fransman of Spanjaard.

De Grieken maakten eeuwenlang deel uit van het Ottomaanse Rijk en toch behielden ze hun identiteit, alhoewel ze geen papiertje hadden waarop stond dat ze Griek waren.

't Is dus van een ongehoorde naïeviteit te denken dat met het afschaffen van de identiteitskaart alle nationalistische gevoelens verdwenen zullen zijn.

Musketo 3 januari 2005 01:12

Citaat:

En wat gaat dat dan veranderen aan de gevoelens van de mensen? Basken maken al eeuwen deel uit van niet-Baskische staten, kregen een staatsnationaliteit opgelegd, maar voelen zich volstrekt geen Fransman of Spanjaard.

De Grieken maakten eeuwenlang deel uit van het Ottomaanse Rijk en toch behielden ze hun identiteit, alhoewel ze geen papiertje hadden waarop stond dat ze Griek waren.

't Is dus van een ongehoorde naïeviteit te denken dat met het afschaffen van de identiteitskaart alle nationalistische gevoelens verdwenen zullen zijn.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat bij de tweede generatie ook nog zo zal zijn. Akkoord, racisten zullen er altijd wel blijven, maar nationalisme kan men toch geleidelijk aan laten verdwijnen erdoor. Niet dat ik er voorstander van ben trouwens, identiteitskaart afvoeren of iets dergelijk. Zal trouwens wel niet realiseerbaar zijn ook.

Meia noite 3 januari 2005 03:10

Laten we gewoon alle grenzen afschaffen en allemaal vriendjes van elkaar zijn, dan pas kan er geen nationalisme meer zijn.
O ja, en alle goden worden ook afgeschaft natuurlijk. Wat een belachelijke onzin is me dat, we gaan het toch nooit zeker weten of er iemand boven on staat. Nodeloos om u zorgen in te maken dus.

Musketo 3 januari 2005 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Laten we gewoon alle grenzen afschaffen en allemaal vriendjes van elkaar zijn, dan pas kan er geen nationalisme meer zijn.
O ja, en alle goden worden ook afgeschaft natuurlijk. Wat een belachelijke onzin is me dat, we gaan het toch nooit zeker weten of er iemand boven on staat. Nodeloos om u zorgen in te maken dus.

Ja, ik meende vooral wat ik zei. :roll:

Jan van den Berghe 3 januari 2005 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dat bij de tweede generatie ook nog zo zal zijn. Akkoord, racisten zullen er altijd wel blijven, maar nationalisme kan men toch geleidelijk aan laten verdwijnen erdoor. Niet dat ik er voorstander van ben trouwens, identiteitskaart afvoeren of iets dergelijk. Zal trouwens wel niet realiseerbaar zijn ook.

Ook die redenering klopt op geen enkele wijze: de Grieken hebben EEUWENLANG onder de Ottomanen geleefd en toch hun eigen identiteit behouden, ondanks het feit dat er geen enkel papiertje was die verklaarde dat ze Griek waren. Identiteiten zijn veel meer dan alleen maar een IK. Blijkbaar beseft u dat niet, waardoor ik moet concluderen dat u eigenlijk blind bent voor de sociologische werkelijkheid.

Musketo 3 januari 2005 13:11

Citaat:

Ook die redenering klopt op geen enkele wijze: de Grieken hebben EEUWENLANG onder de Ottomanen geleefd en toch hun eigen identiteit behouden, ondanks het feit dat er geen enkel papiertje was die verklaarde dat ze Griek waren. Identiteiten zijn veel meer dan alleen maar een IK. Blijkbaar beseft u dat niet, waardoor ik moet concluderen dat u eigenlijk blind bent voor de sociologische werkelijkheid.

En alles wat ze daarvoor nodig hadden was een beetje onwil.

Meia noite 3 januari 2005 18:24

Citaat:

Jan van den Berghe
U zegt zoals steeds maar weer een deel van de waarheid.
De Grieken leefden onder het Ottomaanse Rijk namelijk niet in één groot uniform rijk. De Ottomanen hadden hun grondgebied opgedeeld in 'provincies'(of wat de juiste term ook mag zijn), waarvan Griekenland er één was. De grenzen bleven dus altijd behouden, enkel hun supranationaal gezag veranderde

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be