BWarrior |
5 mei 2024 15:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
(Bericht 10350769)
https://www.hln.be/binnenland/de-ste...gaan~ae9b559e/
De argumenten van Demir snijden niet alleen hout, maar gewapend beton.
Top-politica die Demir! De helft van de Vlamingen, die N-VA of Vlaams Belang zullen stemmen op 9 juni, zullen haar bewonderen voor haar gedreven eerlijkheid en doorzettingsvermogen.
De belgicisten daarentegen hebben er een reden bij om haar nog meer te haten dan ze al doen.
|
Over welke argumenten gaat het?
Citaat:
Demir gaat duidelijk akkoord met de stelling Vlaanderen onafhankelijk te maken op termijn.
|
Dit is geen argument, maar een observatie van het dagblad.
Citaat:
Al zou ze dat liever nu al zien gebeuren in plaats van op termijn.
|
Idem.
Citaat:
“Ik ben 100% overtuigd,…”
|
Hier vertolkt ze een opinie.
Citaat:
ik zit al 15 jaar in de Belgische politiek en het systeem is op.
|
Wederom een opinie…
Citaat:
Alle partijen zeggen nu dat we de belastingen moeten verlagen, dat we asiel en migratie minder en strenger moeten doen,…
|
Zeggen alle partijen dat? Het zijn rechtse of centrumrechtse standpunten die vertolkt worden door een deel van de partijen, waaronder de N-VA. Dat wel.
Citaat:
maar finaal weten we dat dat in de Belgische context niet gaat lukken.
|
Waarom niet? Waarom is het in België onmogelijk om bv. een strenger migratiebeleid te voeren? Was ene Theo Francken geen staatssecretaris voor Asiel en Migratie? Of is dat ook al een linkse, Franstalige? Was dit departement het afgelopen decennium op een bepaald moment niét in de handen van centrumrechts?
Citaat:
Dus echt waar, stop daar gewoon mee”, aldus Demir. “Ik zou onmiddellijk naar een onafhankelijk Vlaanderen gaan. []
|
Ze valt wel wat in herhaling.
Citaat:
Dan kunnen onze Waalse vrienden bijvoorbeeld die 32-urenweek invoeren, waar ik vind dat ze ook recht op hebben.
|
Die 32 uren-werkweek is enkel bij de PS en de PVDA een programmapunt. Zouden er bij Ecolo, MR, Les Engagés en Défi geen Walen zijn?
Citaat:
Wij willen een sterke economie om de mensen met een handicap of mensen die het echt nodig hebben te kunnen helpen.
|
Zijn er dan Franstalige partijen die een zwakke economie en een anti-gehandicaptenbeleid in hun programma hebben opgenomen?
Citaat:
Maar dat gaat niet zoals het vandaag de dag al jarenlang aan een stuk aan toe gaat in de Belgische politiek.”
|
Vlaanderen is bevoegd voor het grootste deel van het gehandicaptenbeleid en economie. Pleit ze nu tegen haar eigen beleidsniveau?
|