Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   De Lijn te laat? De Lijn moet betalen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272089)

CUFI 8 mei 2024 17:33

De Lijn te laat? De Lijn moet betalen!
 
Als de Lijn uithangt hoe laat een bus rijdt, maar die bus valt er regelmatig tussen uit. U mist hierdoor vaak afspraken en loon. Dan moet de Lijn uw gemiste afspraak en loon toch vergoeden?

CUFI 8 mei 2024 17:38

Hetzelfde als bijbetalen na een uur. Moet een mens bijbetalen als die zijn overstap mist door dat de Lijn haar dienstregeling niet kan nakomen?

Waarom moet ik ook een uur betalen voor 2 haltes?

CUFI 8 mei 2024 17:48

Waar staan de overeenkomsten als je betaalt?
Je betaalt een dienst, maar waar staan uw rechten vermeld als die dienst u faalt na betaling?

E. Gidius 8 mei 2024 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10352311)
Als de Lijn uithangt hoe laat een bus rijdt, maar die bus valt er regelmatig tussen uit. U mist hierdoor vaak afspraken en loon. Dan moet de Lijn uw gemiste afspraak en loon toch vergoeden?

Ik vind dat, ja. De NMBS heeft al zo'n regeling (zeker niet perfect) en ook in het buitenland zijn ze te vinden.

CUFI 8 mei 2024 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10352347)
Ik vind dat, ja. De NMBS heeft al zo'n regeling (zeker niet perfect) en ook in het buitenland zijn ze te vinden.

Dan mag De Lijn mij al meer dan 95 euro terug betalen.

Ik vind het ook niet kunnen dat ik voor 1 a 2 haltes 2,5 euro moet betalen omdat de vorige Lijn niet op tijd kon komen.
En betaal ze niet als je juist controle hebt, ge kunt 3000 BEF dokken he.

CUFI 8 mei 2024 18:44

En komt niet af met BS dat het een lastig traject is, want als die chauffeurs moeten wisselen zijn ze altijd op tijd en zelfs te vroeg. Om dan nog circa 5 a 10 minuten met elkaar te babbelen voor ze opnieuw vertrekken.

reservespeler 9 mei 2024 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10352355)
Dan mag De Lijn mij al meer dan 95 euro terug betalen.

Ik vind het ook niet kunnen dat ik voor 1 a 2 haltes 2,5 euro moet betalen omdat de vorige Lijn niet op tijd kon komen.
En betaal ze niet als je juist controle hebt, ge kunt 3000 BEF dokken he.

Ooi, waar ga je die Frankskes halen?
En dat moet in BEF?
Gekke wereld waarin wij leven. Wij hebben al meer dan twintig jaar den Euro, en boetes van De Lijn moet je in BEF betalen. Die lopen dus geen uur, maar meer dan twintig jaar achter.

reservespeler 9 mei 2024 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10352311)
Als de Lijn uithangt hoe laat een bus rijdt, maar die bus valt er regelmatig tussen uit. U mist hierdoor vaak afspraken en loon. Dan moet de Lijn uw gemiste afspraak en loon toch vergoeden?

Ik vind van niet.

Vlad 9 mei 2024 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10352355)
Dan mag De Lijn mij al meer dan 95 euro terug betalen.

Ik vind het ook niet kunnen dat ik voor 1 a 2 haltes 2,5 euro moet betalen omdat de vorige Lijn niet op tijd kon komen.
En betaal ze niet als je juist controle hebt, ge kunt 3000 BEF dokken he.

Ga je in het zwart bovenop jouw invaliditeitsuitkering werken misschien ?

Vlad 9 mei 2024 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10352364)
En komt niet af met BS dat het een lastig traject is, want als die chauffeurs moeten wisselen zijn ze altijd op tijd en zelfs te vroeg. Om dan nog circa 5 a 10 minuten met elkaar te babbelen voor ze opnieuw vertrekken.

Er zijn veel te weinig chauffeurs. Wees goed in de ogen van uw god, solliciteer en draag bij aan gods mensheid ipv te parasiteren.

E. Gidius 9 mei 2024 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10352491)
Ik vind van niet.

Als De Lijn zijn taak niet deftig kan uitvoeren, dan hoeven wij er ook niet voor te betalen. Zwartrijden is dus de boodschap om al die niet-ontvangen vergoedingen wegens uitvallen van bussen te compenseren.

reservespeler 9 mei 2024 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10352502)
Ga je in het zwart bovenop jouw invaliditeitsuitkering werken misschien ?

Oei, is die invalide?

reservespeler 9 mei 2024 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10352504)
Er zijn veel te weinig chauffeurs. Wees goed in de ogen van uw god, solliciteer en draag bij aan gods mensheid ipv te parasiteren.

Oei, is die onterecht invalide?

CUFI 9 mei 2024 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10352490)
Ooi, waar ga je die Frankskes halen?
En dat moet in BEF?
Gekke wereld waarin wij leven. Wij hebben al meer dan twintig jaar den Euro, en boetes van De Lijn moet je in BEF betalen. Die lopen dus geen uur, maar meer dan twintig jaar achter.

:lol: soms spreek ik nog in BEF om de waarde van iets te benadrukken. 3000 BEF was eigenlijk meer dan 75 euro.

CUFI 9 mei 2024 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10352504)
Er zijn veel te weinig chauffeurs. Wees goed in de ogen van uw god, solliciteer en draag bij aan gods mensheid ipv te parasiteren.

Hoe kunnen er chauffeurs te kort zijn als de Lijn via tientallen interimbureau's een ziek chauffeur zou kunnen vervangen?

CUFI 9 mei 2024 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10352506)
Als De Lijn zijn taak niet deftig kan uitvoeren, dan hoeven wij er ook niet voor te betalen. Zwartrijden is dus de boodschap om al die niet-ontvangen vergoedingen wegens uitvallen van bussen te compenseren.

Het is toch ook absurd om voor enkele haltes het hele bedrag te moeten betalen?

Vlad 9 mei 2024 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10352611)
Hoe kunnen er chauffeurs te kort zijn als de Lijn via tientallen interimbureau's een ziek chauffeur zou kunnen vervangen?

Omdat bij de interims de mensen met het juiste rijbewijs en medische certificaat niet voor het rapen liggen en men voor een route ook even moet opgeleid worden. Alleszins, het is geen fabeltje die afgeschafte bussen door personeelstekort, makkelijk zat te controleren met de zoekmachine. Men heeft de lat ook op de grond gelegd.

E. Gidius 9 mei 2024 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10352611)
Hoe kunnen er chauffeurs te kort zijn als de Lijn via tientallen interimbureau's een ziek chauffeur zou kunnen vervangen?

Er is te weinig geld voor chauffeurs omdat er hopen managers te veel zijn, die hopen studies bestellen om het werk te doen dat zij zouden moeten doen.

Vlad 9 mei 2024 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10352706)
Er is te weinig geld voor chauffeurs omdat er hopen managers te veel zijn, die hopen studies bestellen om het werk te doen dat zij zouden moeten doen.

Dat komt er inderdaad ook nog bij. Mocht men wat meer betalen zouden meer mensen de moeite doen om het rijbewijs te betalen en de moeilijke uren te doen.

CUFI 10 mei 2024 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10352821)
Dat komt er inderdaad ook nog bij. Mocht men wat meer betalen zouden meer mensen de moeite doen om het rijbewijs te betalen en de moeilijke uren te doen.

De auto is duurder dan het OV. En ge betaalt wegentaks om in file en fietstraten te schuiven. Enfin, ik betaal door mijn statuut geen wegentaks meer dat terzijde :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be