![]() |
Verplicht vanaf juli: Jengelende wagens bij overdreven snelheid.
Dit gaat voor veel ergernis zorgen. Om maar te zwijgen van storingen waarbij het onnodig in werking treedt.
Ik vind dat men hier te ver gaat met de betutteling. Ik voorspel binnenkort dat automobilisten met noise canceling koptelefoons gaan rijden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240514_96575811 Citaat:
|
Met een oudere wagen, waar al die prutsen niet op zitten, blijven rijden.
|
Wat is er toch zo moeilijk aan je gewoon te houden aan de snelheidsbeperkingen? Zeker in stads- en dorpscentra zouden die imho manu militari mogen afgedwongen worden.
|
Citaat:
en anders een stuk tape over die camera zal ook wel iets doen. |
Citaat:
|
Zeer leuk ook als de camera de juiste snelheid niet weet af te lezen. Soms staat er 90 voor vrachtwagens aan zie je ook dat staan in je wagen. Of als hij niet kan lezen dat een bepaalde beperking stopt en zo. Allemaal erg leuk zo.
|
Citaat:
We zouden natuurlijk, om boetes te vermijden, overal 30 beginnen rijden, behalve op de snelweg. |
Citaat:
Of dat ik maar 50 mag blijven rijden terwijl ik ondertussen al lang uit de bebouwde kom ben |
Citaat:
|
Citaat:
Dat gaat een hopeloze knoeiboel en een pak verkeersonveiligheid met zich meebrengen door de wildgroei aan snelheidsborden die kriskras door elkaar staan en nooit correct door een intelligente snelheidsassistentie (ISA) kunnen gelezen worden. Verkeersagressie? Dat gaat pijlsnel de hoogte ingaan door dat extra gejengel aan de oren en frustraties. En de afwisselende snelheden? Dan gaan er nog meer staart aanrijdingen gebeuren door het plotse remmen. En wat met inhalen? Volgens de wet mag je je snelheid aanpassen om zo snel mogelijk in te halen voor de veiligheid en dan terug naar je baanvak...maar dan krijg je ook onterecht dat gezeur al van isa. Het aantal verkeersdoden op alle europese wegen wordt als smoes gebruikt en dat alleen omdat zakdoek belgië niet genoeg verkeersdoden heeft als rechtvaardiging om ons nog een onnozel en zelfs gevaarlijk regeltje door onze strot te kunnen duwen. 20.000 europese verkeersdoden klinkt dan ook een pak sensationeler dan 516 verkeerdoden in belgië, dat is niet spectaculair genoeg. Theoretische pennelikkers daar in die eu-praatbarak, :roll: ...want zij negeren straal de praktijk situaties en veroorzaken zo veel meer onveiligheid en verkeersdoden...:silly: |
Citaat:
Want je zal telkens verwittigd worden. Dus het omgekeerde van kassa kassa. Noot: die mega-boetes zijn inderdaad niet meer in verhouding tot verkeersveiligheid. Je wordt als een grotere crimineel bestraft als je per ongeluk even verkeerd parkeert of een beetje te snel rijdt, dan dat je een diefstal zou plegen in een warenhuis. Ik vind dat de eerste kleine (kleine) snelheidsovertreding per jaar aanleiding moet geven tot een educatieve opmerking. En pas bij de tweede (lichte !!!) overtreding een boete. |
Zal ik het nog eens schrijven?
Als het om de verkeersveiligheid te doen is kunnen de flikken beter anoniem meerijden in het verkeer en die met een gevaarlijke rijgedrag aan de kant zetten. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is een grote kakafonie. Met als gevolg je eigenlijk nergens meer echt weet hoe snel of hoe traag je mag rijden. In mijn buurt hangt al 3 jaar een schuin verkeersbord met 30 km per uur op destijds daar geplaatst voor werken die nooit hebben plaatsgevonden ( 4 rijstroken). 50 meter verder staat er een bord met 70 en nog iets verder een bord met 50 doorstreept8O Maar ja die Glenn Janssens heeft zich schatrijk gemaakt met zijn nutteloze borden en Madammeke Ilse De Meulemeester heeft er de duurste saccochen mee gekocht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In 2019 waren er nog 644 verkeersdoden, in 2020 waren er 499 verkeersdoden, in 2021 een lichte stijging van 516 dodelijke slachtoffers. Uiteraard moeten we de laatste jaren ook rekening houden met een toename van de "e-doden" in het verkeer maar belziek doet dat toch al goed in dalende lijn. 20.000 europese verkeersdoden klinkt dan ook een pak sensationeler dan 516 verkeerdoden in belgië, dat is niet spectaculair genoeg als smoes om extra gejengel toe te voegen aan elk voertuig voor chauffeurke-uit-de-auto-te-pesten van eu/globalisten. Politieke eu/wef/paljassen beweren dat het verkeer veiliger gemaakt wordt door het aantal verkeersdoden tot NUL te herleiden. Er mag niemand meer verongelukken in het verkeer maar dat is zo realistisch en haalbaar als het bevriezen van de hel...:rofl: Natuurlijk gaat het niet en nooit om verkeersveiligheid dat is maar de drogreden die de overheid telkens weer en al jaren gebruikt voor volksverlakkerij om meer controle te krijgen. :evil: |
Citaat:
Bijvoorbeeld de regel dat er na een kruispunt een herhalingsbord moet staan of er geldt een andere snelheid...welke snelheid? Euh..binnen of buiten de bebouwde kom of in een zone 50 of...of...???.:silly: Er wordt bewust verwarring gesticht om de pakkans te vergroten en meer boetes te kunnen innen. En die verwarring maakt het verkeer nog eens onveiliger. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be