![]() |
Infrabel rust zeventig overwegen uit met AI-camera's
https://www.msn.com/nl-be/video/nieu...7b804d6b&ei=36
Wat gaat zo'n camera doen? Die mensen die spoorlopen of door de slagbomen slalommen terugtrekken? Ik denk persoonlijk dat er andere middelen nodig zijn. |
Citaat:
a) officieel om de machinist mogelijks tijdig te verwittigen (hoe nobel ...) voor vermijdbare incidenten (dat is dus alleen een auto of camion die de boel blokkeert en niet weggeraakt) b) officieus en correct naar mijn smaak: uiterst scherpe beelden maken van elk incident zodat hopelijk in zeer veel gevallen de overtreder "geprezen" kan worden met een deftige boete. |
Citaat:
Een waarschuwing voor de machinist! Alsof die kan remmen. |
Zou het niet goedkoper die bestuurders te vervangen door AI?
|
Citaat:
|
Citaat:
En spoorlopen gaat snel een fenomeen uit het verleden worden. Om de reizigers te sparen, een "trainwash" installatie net voor de stations lost dat ook op. |
Citaat:
Als de camera automatisch alarm geeft bij stilstand van een groot voorwerp op de overweg, en de trein is nog op 5 km of verder, dan lukt het nog. Ik dacht dat een trein op volle snelheid 2 km nodig had om te stoppen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als bedanking een afsluitend grapje: en hoe snel kan de Fyra stoppen? Want die is (bij ons itt Nederland) nog nooit vertrokken. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als dat nen goederen is van 1 km lang geladen dan , dan gaat ge er mogelijk met uw 1500 meter niet komen, zelf al rijd je dan iets trager en als de sporen wat vettig liggen van t vocht of gevallen bladeren dan schuift het nog verder door. |
Citaat:
Natuurlijk bestaat dan nog de kans dat je tegen 120/u tegen een huis ofzo gekatapulteerd wordt maar dan kan de trein tenminste gewoon doorrijden. Gebruik daarenboven een matras met wat weerhaakjes en als de spoorloper toch zou ontsnappen heb je nog altijd wat van zijn DNA... Goei plan. Geen dank. Tenzij u aandringt. |
Citaat:
Spoorlopers zijn dan een uitstervend ras. |
Citaat:
Zou dat a) niet een pak goedkoper zijn en b) vanwege de geschrapte overwegen ook een pak veiliger? Mijn plannen worden met de dag beter ja. Ik weet het. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be