Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Beste cafés in Parijs. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272194)

BigF 26 mei 2024 15:33

Beste cafés in Parijs.

Weekje Parijs in't vooruitzicht.
Ook weekje slecht weer in't vooruitzicht.

Vandaar:

Welke cafés zijn de beste om te gaan schuilen als het regent in de Lichtstad?

maddox 26 mei 2024 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10359633)

Vandaar:

Sishabar Chez Abdel?

Onzijdig 26 mei 2024 15:40

Citaat:

Vandaar:

TripAdvisor kan u reeds enorm verder helpen.

Zelf heb ik geen ervaring in Parijs qua café 's.

maddox 26 mei 2024 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10359637)

Ik vermijd Parijs als de pest.

E. Gidius 26 mei 2024 16:46

Een google search op "cafés a paris" levert een schat aan informatie op.

BigF 27 mei 2024 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10359637)

Tripadvisor is te Amerikaans gericht.
Als je daar op café's zoekt krijg je allemaal beoordelingen over het eten en hoe vriendelijk de bedieining er wel (niet) was.

Eten doe ik op restaurant en de dat de bediening nors is interessseert me niet, je zit in Frankrijk, dat hoort er bij.

BigF 27 mei 2024 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10359636)
Sishabar Chez Abdel?

Tuurlijk, maar ik zou ook wel eens ergens anders binnen willen gaan.

BigF 27 mei 2024 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10359639)

Mij mogen ze elk jaar 10 keer naar Parijs sturen.
En als ze de prijzen er wat laten zakken zelfs 20 keer.

koe de poing 27 mei 2024 09:40

Café de la danse is geen café maar een leuk concertzaaltje

BigF 27 mei 2024 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10359660)
Een google search op "cafés a paris" levert een schat aan informatie op.

Mwah...
Ik had toch liever inside information. Aan lijstjes met de 'hipste' koffiestalletjes en de 'nieuwste' microbreweries en de mooiste rooftop bars heb ik niet veel.

Eberhard Leclerc 27 mei 2024 09:59

Coutume in het 16e is goed en in een fijne wijk.

Holybelly in het 10e ook een aanrader.

Beide zeer goede koffie en laid-back.

Skobelev 27 mei 2024 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10359639)

Dikke 2
Net als Brussel, Antwerpen, Gent….

Herr Flick 27 mei 2024 10:58

Citaat:

Vandaar:

Cafe Rene ;-)

Herr Flick 27 mei 2024 11:04

ik heb daar ooit ene keer geweest, ne namiddag ik heb daar toen ergens op de champs elydinges gezeten, vlak bij Hard Rock cafe dat overigens veel te duur is, maar ja ge zijt in Parijs en ge weet dat ze u overal proberen rollen. in Venetie op San Marco t zelfde en in Berlijn in da poepsjiek hotel vlakbij Brandenburger Tor ook (ge ziet daar meer mensen terug vertrekken dan dat er blijven om iets te drinken.) . in die laatste twee plaatsen wijzen ze er wel op een discrete en vriendelijke manier op dat het niet goedkoop is.

BigF 27 mei 2024 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10359959)
ik heb daar ooit ene keer geweest, ne namiddag ik heb daar toen ergens op de champs elydinges gezeten, vlak bij Hard Rock cafe dat overigens veel te duur is, maar ja ge zijt in Parijs en ge weet dat ze u overal proberen rollen. in Venetie op San Marco t zelfde en in Berlijn in da poepsjiek hotel vlakbij Brandenburger Tor ook (ge ziet daar meer mensen terug vertrekken dan dat er blijven om iets te drinken.) . in die laatste twee plaatsen wijzen ze er wel op een discrete en vriendelijke manier op dat het niet goedkoop is.

Als je op de Champs Elysees op een terras gaat zitten weet je natuurlijk dat je daar geen pint voor 3 euro gaat krijgen. Tenzij het de eerste keer is dat je buiten België komt. Maar dat is, zoals gezegd, in vele steden. En niet enkel binnen Europa. Ik betaalde in NY ook ooit €12 voor een Stella.

Overigens: wat voor beeld heeft de bediening van je als je ergens binnenkomt en het eerste wat ze je zeggen is dat het er niet goedkoop is?

En tenslotte: het Hard Rock Café in Parijs zit op de Boulevard Montmartre. Da's minstens een half uurtje wandelen naar de Champs Elysees.
[edit] als ik het goed heb was er ooit wel een winkel van HRC, maar geen café [/edit]

En ja, HRC is veel te duur voor wat je krijgt. Ik spring er altijd gewoon even binnen omdat ik altijd een glas meebreng van de steden waar ik geweest ben en waar een HRC was. Heb er ondertussen 28. Leuker om bij te houden dan de alomtegenwoordige t-shirts.
Maar 't gaat niet blijven duren volgens mij. Het concept is verouderd en ze evolueren niet mee. Vooral in Amerika sluit de ene na de andere. Denver, Dallas, Cleveland, Houston, Detroit, Anchorage,...allemaal dicht. Hier ook; Antwerpen, Lyon, Nice, Marseille, Birmingham, Helsinki,...
't Loopt op zijn eind.

Herr Flick 27 mei 2024 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10359988)
Als je op de Champs Elysees op een terras gaat zitten weet je natuurlijk dat je daar geen pint voor 3 euro gaat krijgen. Tenzij het de eerste keer is dat je buiten België komt. Maar dat is, zoals gezegd, in vele steden. En niet enkel binnen Europa. Ik betaalde in NY ook ooit €12 voor een Stella.

Overigens: wat voor beeld heeft de bediening van je als je ergens binnenkomt en het eerste wat ze je zeggen is dat het er niet goedkoop is?

En tenslotte: het Hard Rock Café in Parijs zit op de Boulevard Montmartre. Da's minstens een half uurtje wandelen naar de Champs Elysees.
[edit] als ik het goed heb was er ooit wel een winkel van HRC, maar geen café [/edit]

En ja, HRC is veel te duur voor wat je krijgt. Ik spring er altijd gewoon even binnen omdat ik altijd een glas meebreng van de steden waar ik geweest ben en waar een HRC was. Heb er ondertussen 28. Leuker om bij te houden dan de alomtegenwoordige t-shirts.
Maar 't gaat niet blijven duren volgens mij. Het concept is verouderd en ze evolueren niet mee. Vooral in Amerika sluit de ene na de andere. Denver, Dallas, Cleveland, Houston, Detroit, Anchorage,...allemaal dicht. Hier ook; Antwerpen, Lyon, Nice, Marseille, Birmingham, Helsinki,...
't Loopt op zijn eind.

Op de San Marco betaal je bvb een vast bedrag, voor de muziek, dan heb je nog geen drup gedronken, dat wijzen ze je eventjes subtiel aan, om achteraf geen misverstanden te krijgen. Ge kunt daar trouwens ook beter gewoon ineens in de cocktails vliegen want een waterke is bijna even duur, allee ja daar moet je het niet voor laten.

Overigens met dat beeld moet je voorzichtig zijn, het zal niet de eerste keer zijn dat er een als toerist verkleede Arabier of Aziaat uit een van de peperdure design merkenwinkels buiten stapt met tassen vol spullen.

Bij de meeste van die winkels weten ze dat ook en doen ze even keurig en vriendelijk de deur open of je nu heel duur gekleed binnen stapt, of bij wijze van spreken juist van uwen akker komt.

BigF 27 mei 2024 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10359997)
Op de San Marco betaal je bvb een vast bedrag, voor de muziek, dan heb je nog geen drup gedronken, dat wijzen ze je eventjes subtiel aan, om achteraf geen misverstanden te krijgen. Ge kunt daar trouwens ook beter gewoon ineens in de cocktails vliegen want een waterke is bijna even duur, allee ja daar moet je het niet voor laten.

In vele Parijse café's betaal je ook meer al naar gelang je aan de toog, binnen aan een tafel of buiten op het terras zit.
Ook altijd uitkijken dat je je daar niet aan laat vangen.

En kaarten zonder prijzen, onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen rondlopen die daar in trappen eh...

Herr Flick 27 mei 2024 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10360014)
In vele Parijse café's betaal je ook meer al naar gelang je aan de toog, binnen aan een tafel of buiten op het terras zit.

En kaarten zonder prijzen, onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen rondlopen die daar in trappen eh...

Ja of ge zit gewoon neer en ge hebt het spek aan uw been he,

meestal gaat de regel op, ga daar waar de oude mensen en de locals zitten. Daar is het meestal goed en niet te duur.

Zo een paar jaar geleden in Normandie eens sjans gehad, we waren daar dat tapijt gaan bekijken, allee t was op de middag dus ge stapt daar in t stad rond, en ik zal anders niet rap ergens binnen gaan , waar ze zo wat staan te ronselen aan de deur, maar op het bord buiten zagen de prijzen er ok uit. dus ja daar naar binnen, fantastsch eten, voor niet te veel geld en vriendelijke bediening.

Zipper 27 mei 2024 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10360014)

Niet alleen in Parijs, verleden jaar 17€ betaald voor een klein espressootje op een terras aan het San Marco-plein :-)

E. Gidius 27 mei 2024 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10359903)
Mij mogen ze elk jaar 10 keer naar Parijs sturen.
En als ze de prijzen er wat laten zakken zelfs 20 keer.

Het leven is er in elk geval een pak goedkoper als in Londen, en het openbaar vervoer is zelfs goedkoper dan dat in Berlijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be