Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mag van U Vlaams belang in een coalitie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272195)

De Prof 26 mei 2024 19:42

Mag van U Vlaams belang in een coalitie?

Even eens polsen hier, waar het VB al dan niet ergens "welkom" is

ViveLaBelgique 26 mei 2024 19:53

Ja, Federaal.
Ja, Regionaal.
Ja, Lokaal.

Ik begrijp niet waarom de vraag wordt gesteld.

E. Gidius 26 mei 2024 20:25

Elke partij die een akkoord kan afsluiten dat een meerderheid in het parlement haalt, mag in een coalitie zitten.

Zelfs de 0VLD.

Knuppel 26 mei 2024 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10359756)
Ja, Federaal.
Ja, Regionaal.
Ja, Lokaal.

Ik begrijp niet waarom de vraag wordt gesteld.

8O

DewareJakob 27 mei 2024 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10359768)
8O

Als de kiezer dat bepaald: Iedereen voor wie het principe van de democratie geen loze betekenis heeft moet daar toch ja op antwoorden.

maddox 27 mei 2024 09:23

Ja, ja en ja.

Niet dat het veel verschil uitmaakt. Het enige die kwispels gaan doen is hetzelfde als de rest.
Vooral grabbelen en graaien.

fox 27 mei 2024 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10359888)
Ja, ja en ja.

Niet dat het veel verschil uitmaakt. Het enige die kwispels gaan doen is hetzelfde als de rest.
Vooral grabbelen en graaien.

Je hoeft inderdaad niet plots competentie te gaan verwachten. Kijk maar naar de geit die Van Grieken gisteren liet opdraven in de 7e dag. Blijkbaar staat dat zelfs op een verkiesbare plaats. Als dat het beste is wat ze te bieden hebben, dan zitten we nog niet aan de nief patatjes.

Xenophon 27 mei 2024 09:35

Nee. Op geen enkel niveau.

'Regeren' zou stemmen kosten zonder dat ze iets kunnen bereiken. Wat zouden ze willen bereiken trouwens? Belgie redden?

dalibor 27 mei 2024 09:50

Dat zijn zo van die vragen.

Mag een gatlelijk persoon die dan ook nog eens een slecht karakter heeft een relatie hebben? Natuurlijk mag dat, maar het is goed mogelijk dat het niet gebeurt.

Vanwege die gatlelijkheid en dat slecht karakter.

Skobelev 27 mei 2024 10:09

Ja op alle fronten maar dat kan niet in het enquête.

Beter ware dat ze geen coalitie zouden moeten vormen en bij de verkiezingen +50% zouden scoren.

Dadeemelee 27 mei 2024 10:10

Wettelijk mag dat uiteraard.

quercus 27 mei 2024 10:29

Dit is een zoveelste steriele discussie. Ik heb daar toch vragen bij. Waarom wordt steeds zoveel herrie gemaakt wanneer het gaat over een eventuele beleidsdeelname van radicaal rechts (zij het nu op lokaal, regionaal of federaal niveau) en duikt dergelijke beladen vraag nooit op omtrent een gelijkaardige mogelijkheid t.a.v. een beleidsdeelname door radicaal links? Wanneer ik de electorale ideetjes van PVDA/PTB lees dan stel ik vast dat ze feitelijk alles wat met ondernemen te maken heeft het leven onmogelijk willen maken. En o wee de particulier die er nog maar denkt zijn spaargeld in aandelen te beleggen.

dalibor 27 mei 2024 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10359940)
Dit is een zoveelste steriele discussie. Ik heb daar toch vragen bij. Waarom wordt steeds zoveel herrie gemaakt wanneer het gaat over een eventuele beleidsdeelname van radicaal rechts (zij het nu op lokaal, regionaal of federaal niveau) en duikt dergelijke beladen vraag nooit op omtrent een gelijkaardige mogelijkheid t.a.v. een beleidsdeelname door radicaal links? Wanneer ik de electorale ideetjes van PVDA/PTB lees dan stel ik vast dat ze feitelijk alles wat met ondernemen te maken heeft het leven onmogelijk willen maken. En o wee de particulier die er nog maar denkt zijn spaargeld in aandelen te beleggen.

Zelzate en Borgerhout zijn plaatsen waar PVDA nu 6 jaar heeft meebestuurd.

We zullen zien welk rapport ze krijgen van de burgers. Ik verwacht in elk geval geen afstraffing. Eerder integendeel.

Sneaky 27 mei 2024 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10359944)
Zelzate en Borgerhout zijn plaatsen waar PVDA nu 6 jaar heeft meebestuurd.

We zullen zien welk rapport ze krijgen van de burgers. Ik verwacht in elk geval geen afstraffing. Eerder integendeel.

Lokaal stem je op mensen, niet op partijen. Althans, dat zou je moeten doen.

Zipper 27 mei 2024 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 10359946)
Lokaal stem je op mensen, niet op partijen. Althans, dat zou je moeten doen.

Ik stem altijd op mensen, zowel lokaal, regionaal als federaal. Nooit een kopstem.

Sneaky 27 mei 2024 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10359949)
Ik stem altijd op mensen, zowel lokaal, regionaal als federaal. Nooit een kopstem.

Bwa, met de particratie zijn regionale en federale stemmen per definitie op het hele partijprogramma. Dat is toch hoe ik het zie. Uitzondering daarop is de VLD. Daar is de stem enkel ter eer en glorie van den dweil, die verkopen hun ziel voor de postjes.

TV-verslaafde 27 mei 2024 10:59

Zo'n hele geschiedenis over de verzuiling.

En het circus in de VS.

Nu, is het meer de markt die de stemmen stuurt.

Tuurlijk mag het VB het proberen. "Zoveel migranten krijgen hier ook toch zoveel kansen."

En die pamper'kes verversen dat gaan die softe bleekscheten niet doen ze. Daar hebben we wat migranten voor nodig. Hun gelnagels zouden wel eens kunnen afbreken. (Dat vond ik nu wel een denigrerende opmerking.)

:x

reservespeler 27 mei 2024 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 10359751)
Even eens polsen hier, waar het VB al dan niet ergens "welkom" is

Wat een dommen enquête.
Voor mij mogen ze op ieder niveau in een coalitie gaan.

Sneaky 27 mei 2024 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10359965)
Wat een dommen enquête.
Voor mij mogen ze op ieder niveau in een coalitie gaan.

Voor uw partijleider echter niet.

reservespeler 27 mei 2024 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 10359967)
Voor uw partijleider echter niet.

Natuurlijk wel.
Waar haalt u het dat het VB van de N-VA niet in een coalitie mag gaan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be