![]() |
Wie hoorde iets over deze "groene schande"in de kwaliteitsmedia?
40 miljoen liter dieselverbruik voor onderhoud windmolenpark op Thortonbank.
Terwijl wij straks verplicht worden om met dure elektrische auto's te rijden , verstookten de windmolenboeren op zee al 40 miljoen liter diesel, met enorme hoeveelheden C02 uitstoot tot gevolg. Ik krijg het artikel niet gecopy-past, maar het zit niet achter achter een betaalmuur. ZEKER LEZEN! https://doorbraak.be/40-miljoen-lite...op-thortonbank Dankzij de groenen in de regering Verhofstadt en De Croo moeten wél de kerncentrales sluiten. De verantwoordelijken voor deze gang van zaken moesten de kogel krijgen!!! |
ja die bootjes varen niet op een varta batterijkes , als ze sjans hebben ligt daar ne propere Volvo Penta in, maar veel van die dingen draaien op verwarmde asfalt om het lopende te krijgen.
|
Varen die boten op 'gewone' diesel? Ik dacht dat die grote boten op zware en heel vervuilende stookolie varen.
|
Spijkers op laag water zoeken heet dat. 6,6 miljoen liter per jaar is peanuts. Dat staat gelijk aan pakweg 110 miljoen autokilometers. Als je weet dat er elk jaar meer dan 50 miljard kilometers gereden worden op onze belgische wegen dan is die 110 miljoen gewoon verwaarloosbaar.
|
Juist ja....
De CO2 van 40 miljoen liter diesel die de lucht ingaat is verwaarloosbaar. Het doet me denken aan het cirulatieplan van "liberaal" JJ De Gucht in Aalst. Ook de inwoners moeten 4 keer meer afstand afleggen dan zonder circulatieplan om nog ergens te geraken. En daar is weer thuis geraken ook bij. De extra luchtvervuiling die daar het gevolg van is noemen we voor het gemak ook "verwaarloosbaar". Ondertussen leef ik alsof alle beetjes helpen.... Ik gebruik mijn autootje minder, maar mijn scootmobiel meer. De batterijen moeten dus vaker worden opgeladen. Met stroom van de windmolens op zee.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Versus een paar man in een camionette die naar een centrale rijden om daar een onderhoud te doen, een centrale die dan een equivalent is van X keer zoveel palen. |
Citaat:
Dat klopt. |
Citaat:
Gelukkig kost het bouwen van windmolenparken op zee niks.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het nucleaire deel zit in een prima bunker. Die nog niet eens zo groot is. Binnen wat opruimen, wat rekken plaatsen en meer kernafval in plaatsen. Slot op de deur, hoopke grond erover, en een bordje "Kernpark X, niet graven." Maar het is de wens van de Groensels dat die hoop staal en beton verwijderd word. Snuggere figuren. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik maar denken dat JIJ de groenen de nodige munitie geeft.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be