Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De meerderheid is theocratisch ingesteld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272202)

CUFI 27 mei 2024 19:18

De meerderheid is theocratisch ingesteld

De meerderheid van deze wereld is theocratisch ingesteld.
Waarom zijn er dan zoveel goddeloze normen en waarden en waarom is het nodig deze op te dringen waar ze ongewenst en ongevraagd zijn?

Wordt het geen tijd voor een segregatie zodat de goddelozen goddeloos kunnen zijn en zij die het niet willen zijn, niet moeten zijn?

morte-vivante 27 mei 2024 21:14

Verhuis dan

CUFI 27 mei 2024 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10360211)
Verhuis dan

Waarom? Ik ben hier geboren? Mijn voorouders hebben een christelijke origine en hun achterkleinkinderen worden nu aan dwaalleren van de goddelozen onderworpen.

Laat ons toch voor een segregatie gaan.

harriechristus 29 mei 2024 09:25

De meerderheid der mensen in de westerse wereld moet niks van de theocratie hebben.
Ook de Russen en Chinezen niet.
Maar wel als deze samen gaat met de democratie, dan kan het nog wel volgens sommigen.

Maar ook die vormen geen meerderheid.

Met mijn atoomtheorie zal het in de toekomst anders zijn.
Opdat de waarheid regeert en geen sprookje.

dalibor 29 mei 2024 09:35

Een pak mensen leeft in een theocratie zonder daarvoor te hebben gekozen. Of zelfs zonder zich iets anders te kunnen voorstellen.

CUFI 30 mei 2024 05:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10360856)
Een pak mensen leeft in een theocratie zonder daarvoor te hebben gekozen. Of zelfs zonder zich iets anders te kunnen voorstellen.

Maar wat als steeds meer mensen in de democratie onder theocratische wetten en niet langer onder seculiere wetten willen leven?
Het ging goed die scheiding, tot overheden hun seculiere normen en waarden in de kleuterschool duwden, zoals genderideologie van den baphomet.

De scheiding is er niet meer als de ene zich komt opdringen waar het haaks op diens geloof staat. Als mensen willen geloven dat je van geslacht kan veranderen en dat je in een fout geslacht geboren kan worden, is dat hun recht: maar dit gedachtengoed is de scholen aan het infiltreren en dus moet er een duidelijk weerwoord komen die tot een absolute scheiding overgaat of een volledige overname.

One way or the other.

De schoofzak 31 mei 2024 12:34

De Quick doet aan luchtguitaar. Anderen doen aan luchtfietsen. Dat is: lullen zonder dat er iets uit kan komen.

dalibor 31 mei 2024 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10361326)
Maar wat als steeds meer mensen in de democratie onder theocratische wetten en niet langer onder seculiere wetten willen leven?
Het ging goed die scheiding, tot overheden hun seculiere normen en waarden in de kleuterschool duwden, zoals genderideologie van den baphomet.

De scheiding is er niet meer als de ene zich komt opdringen waar het haaks op diens geloof staat. Als mensen willen geloven dat je van geslacht kan veranderen en dat je in een fout geslacht geboren kan worden, is dat hun recht: maar dit gedachtengoed is de scholen aan het infiltreren en dus moet er een duidelijk weerwoord komen die tot een absolute scheiding overgaat of een volledige overname.

One way or the other.

Dat is nog altijd zinniger dan komen beweren dat er 2000 jaar geleden een kerel verrezen is. En dat we ons leven aan zijn verhaal moeten ophangen.

Piero 31 mei 2024 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10360151)
De meerderheid van deze wereld is theocratisch ingesteld.
Waarom zijn er dan zoveel goddeloze normen en waarden en waarom is het nodig deze op te dringen waar ze ongewenst en ongevraagd zijn?

Wordt het geen tijd voor een segregatie zodat de goddelozen goddeloos kunnen zijn en zij die het niet willen zijn, niet moeten zijn?

Met de vrede van Westfalen van 1648 was toch qua politiek en theocratie alles geregeld voor de hele wereld? Ik bedoel voor Europa en de koloniën. Of vergis ik mij nu? Of leg even uit wat er is misgegaan. Dan kunnen we het eenvoudig herstellen. Ik kijk er naar uit.

CUFI 1 juni 2024 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 10362137)
Dat is nog altijd zinniger dan komen beweren dat er 2000 jaar geleden een kerel verrezen is. En dat we ons leven aan zijn verhaal moeten ophangen.

Dus omdat jij dat van u zinniger vindt, mag je het uwe opdringen door mijn diversiteit te verhinderen?

CUFI 1 juni 2024 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10362130)
De Quick doet aan luchtguitaar. Anderen doen aan luchtfietsen. Dat is: lullen zonder dat er iets uit kan komen.

Schoofzak, ik zou de ernst van de theocratie serieus nemen.
Er wordt samen gezweerd door diverse gemeenschappen om terug terrein te winnen.

CUFI 1 juni 2024 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 10362275)
Met de vrede van Westfalen van 1648 was toch qua politiek en theocratie alles geregeld voor de hele wereld? Ik bedoel voor Europa en de koloniën. Of vergis ik mij nu? Of leg even uit wat er is misgegaan. Dan kunnen we het eenvoudig herstellen. Ik kijk er naar uit.

De grenzen worden steeds verder gelegd en omdat we in enorm verlegde grenzen geboren zijn, nemen we ze voor normaal.
Ik herinner mij nog als kind dat "fuck" niet op TV gezegd werd en aan censuur onderworpen werd. Nu mag "fuck" vrij tieren en wordt de waarheid aan censuur onderworpen.
We zijn omvolkt door massa migratie, we verliezen systematisch meer grond van onder onze voeten. Grond waar onze voorouders op geboerd, gezopen en gefeest hebben.
Waar wij verbonden waren in een volksgeest zonder politiek, maar de politiek onder gezag van den volksgeest stond. Nu volgt de massa de wortels van the narrative.

Moet ik voort gaan Del Piero?

Piero 1 juni 2024 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10362521)
De grenzen worden steeds verder gelegd en omdat we in enorm verlegde grenzen geboren zijn, nemen we ze voor normaal.
Ik herinner mij nog als kind dat "fuck" niet op TV gezegd werd en aan censuur onderworpen werd. Nu mag "fuck" vrij tieren en wordt de waarheid aan censuur onderworpen.
We zijn omvolkt door massa migratie, we verliezen systematisch meer grond van onder onze voeten. Grond waar onze voorouders op geboerd, gezopen en gefeest hebben.
Waar wij verbonden waren in een volksgeest zonder politiek, maar de politiek onder gezag van den volksgeest stond. Nu volgt de massa de wortels van the narrative.

Dat is geen serieus antwoord. Maar goed.
U valt over het woord "fuck",
daar doet u niet aan mee.
Geen kinderen gebaard dus.
Maar u heeft wel voorouders.

Het woord lijfeigenen, zegt u dat wat?

De schoofzak 1 juni 2024 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10362520)
Schoofzak, ik zou de ernst van de theocratie serieus nemen.
Er wordt samen gezweerd door diverse gemeenschappen om terug terrein te winnen.

Daar gaat meer voor nodig zijn dan een akte van geloof en een van hoop.

De schoofzak 1 juni 2024 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10362521)

Gelukkig mag ik hier op dit forum nog van mijn kloten maken. Want kloten, dat is toch macho en niet gender-ok ...

maddox 1 juni 2024 16:57

De meerderheid is dan ook kiesvee.

harriechristus 2 juni 2024 08:00

De ware theocratie is die van de microgoden.
Tevens als democratie, omdat wij zelf ook goden zijn.

Amen.

CUFI 2 juni 2024 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 10362528)
Dat is geen serieus antwoord. Maar goed.
U valt over het woord "fuck",
daar doet u niet aan mee.
Geen kinderen gebaard dus.
Maar u heeft wel voorouders.

Het woord lijfeigenen, zegt u dat wat?

U vroeg waar het mis gegaan is, en het staat er volgens mij wel.
We zijn ons land in de wereld verloren.

De intieme daad met een woord gebruiken om te vloeken zijn 2 verschillende zaken Piero. Waarom is de pure eenvoud u zo moeilijk terwijl u probeert te poneren een geleerde te zijn?

CUFI 2 juni 2024 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10362865)
Gelukkig mag ik hier op dit forum nog van mijn kloten maken. Want kloten, dat is toch macho en niet gender-ok ...

Zijn wij niet geboden om te staan, weerstaan en alles gedaan te hebben staande te blijven?

CUFI 2 juni 2024 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10362862)
Daar gaat meer voor nodig zijn dan een akte van geloof en een van hoop.

Daarvoor lobbyen ze dan ook he.
https://www.opendemocracy.net/en/505...istian-europe/

Ik begrijp niet waarom het artikel er zo negatief over doet en het koppelt aan extreem rechts. Het is naar mijn bescheiding mening ook belangrijk dit te scheiden van links of rechts en als hoeksteen van beide te gebruiken.
In Jezus' Naam, dat bidden wij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be