Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   gekaptmolen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272211)

Eduard Khil 29 mei 2024 16:28

gekaptmolen!

https://www.hln.be/buitenland/persoo...ijdt~a6721ba5/

troloololololo

maddox 29 mei 2024 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 10361164)

Darwin Award?

Spijtig dat het afgewerkte product al gebakken is, anders waren mijn garnalen er wel blij mee.

hamac 29 mei 2024 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 10361164)

Ergens in het artikel:
"Het is allemaal nog heel vers...." :-D

Skobelev 29 mei 2024 20:17

Die motor zal ook wel scrap zijn.

Herr Flick 29 mei 2024 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10361174)
Darwin Award?

Spijtig dat het afgewerkte product al gebakken is, anders waren mijn garnalen er wel blij mee.

gaat het maar van tussen de fan bladen en de compressor en wat is dat allemaal schrapen. Ik denk dat ze 3 revisies verder nog stukskes mens uit dat ding peuteren.

om van de streep prut die op de tarmac ligt nog maar te zwijgen, smakelijk als ge dat moogt gaan opkuisen.

maddox 30 mei 2024 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10361277)
gaat het maar van tussen de fan bladen en de compressor en wat is dat allemaal schrapen. Ik denk dat ze 3 revisies verder nog stukskes mens uit dat ding peuteren.

om van de streep prut die op de tarmac ligt nog maar te zwijgen, smakelijk als ge dat moogt gaan opkuisen.

Ik denk eerder dat Skobolev gelijk heeft, die motor is hoogst waarschijnlijk een write-off.

kelt 30 mei 2024 05:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10361323)
Ik denk eerder dat Skobolev gelijk heeft, die motor is hoogst waarschijnlijk een write-off.

En toch moet ie helemaal open want alles moet er uit.....:twisted:

maddox 30 mei 2024 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10361333)
En toch moet ie helemaal open want alles moet er uit.....:twisted:

Ze moeten toch een rapport kunnen schrijven en powerpointen.

Wie weet komt er geen wettelijke verplichting straalmotoren zo te bouwen dat ze geen mensen kunnen opzuigen en tot 300m tarmac-stoofvlees herleiden.

Skobelev 30 mei 2024 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10361334)

Wie weet komt er geen wettelijke verplichting straalmotoren zo te bouwen dat ze geen mensen kunnen opzuigen en tot 300m tarmac-stoofvlees herleiden.

Een staaldraadnet voor de ingang monteren met mazen van 10cm2

Vette Pois(s)on 30 mei 2024 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10361376)

frietjes

Herr Flick 30 mei 2024 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10361334)

ja bij trein accidenten is dat ook zo, tot het laatste vingerkootje moet terug gevonden worden.

daarmee dat die gasten daar dan lopen met hun plastiek zakskes he, als ze alle stukjes van de puzzel bijeen hebben kunnen ze de boel pas vrijgeven.

Herr Flick 30 mei 2024 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10361402)
frietjes

Inderdaad, ge zou gewoon door die staaldraad gezogen worden, en die staaldraad zal maar loskomen in mid-air.

Daarom is het veiliger om af en toe eens ene op de grond door de compressor te jagen.

Dadeemelee 30 mei 2024 09:36

Tucker & Dale!

Skobelev 30 mei 2024 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10361406)
Inderdaad, ge zou gewoon door die staaldraad gezogen worden, en die staaldraad zal maar loskomen in mid-air.

Daarom is het veiliger om af en toe eens ene op de grond door de compressor te jagen.

Ge kunt de motor ook achterstevoren monteren en ze op reverse trust laten vliegen?

Skobelev 30 mei 2024 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10361376)

Het vel en de ingewanden gaan misschien van het skelet gezogen worden maar de beentjes gaan dan toch de motor niet vernielen…

Herr Flick 30 mei 2024 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10361452)
Ge kunt de motor ook achterstevoren monteren en ze op reverse trust laten vliegen?

zijt ge den boel nu niet wat nodeloos ingewikkeld aan het maken.

en ik garandeer u dat er dan ongetwijfeld wel ene aan den achterkant van t vliegtuig gaat staan.

Overeigens als je eens gaat kijken op het internet is dit iets dat wel vaker voorvalt. Er zijn gekende voorvallen op vliegdekschepen, maar ook hier in Belgie is er ooit eens ne mechanieker in een motor gezogen.

Herr Flick 30 mei 2024 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10361455)
Het vel en de ingewanden gaan misschien van het skelet gezogen worden maar de beentjes gaan dan toch de motor niet vernielen…

die schoepen vooraan dat zijn maar lamellekes he, als daar een stevige homp vlees tegen kwakt, komen die los en breken die af, dat wordt dan met een snelheid door die verbrandingskamer en compressor geperst, resultaat, motor naar de galemiezen en een streep rooie prut op den tarmac.

Herr Flick 30 mei 2024 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10361430)
Tucker & Dale!

gelijk die scene in crimi clowns waar ze die gast in die vleesmolen kappen.

Skobelev 30 mei 2024 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10361498)
die schoepen vooraan dat zijn maar lamellekes he, als daar een stevige homp vlees tegen kwakt, komen die los en breken die af, dat wordt dan met een snelheid door die verbrandingskamer en compressor geperst, resultaat, motor naar de galemiezen en een streep rooie prut op den tarmac.

Soms gaat daar ook al eens een vogel door, is die motor dan telkens voor de vuilbak? Ik dacht het niet maar ik kan verkeerd zijn. Een serieuze revisie zou ik wel aanraden.

Herr Flick 30 mei 2024 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10361532)
Soms gaat daar ook al eens een vogel door, is die motor dan telkens voor de vuilbak? Ik dacht het niet maar ik kan verkeerd zijn. Een serieuze revisie zou ik wel aanraden.

Die vlieger die een paar jaar geleden moeten ditchen is op de Hudson dat was het gevolg van een birdstrike.

Je hebt een gigantische ventilator die aan een paar duizend toeren per minuut draait. Als die uit balans gaat, draait die zijn eigen gewoon kapot.

dat is dan nog los van de ontploffing die je gaat krijgen in het gedeelte waar de druk wordt opgebouwd en er fuel wordt toegevoegd.

Zelf een steen erin gooien is genoeg om heel dat spel naar de boem te helpen.

Bij elk begin van vliegopperaties wordt daarom op een vliegdekschip het hele dek geinspecteerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be