Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Stemadvies gevraagd EU. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272227)

ViveLaBelgique 31 mei 2024 14:52

Stemadvies gevraagd EU.

Ik neig voor een Vrij Europa te stemmen op de lijst van het Vlaams Belang.

Ik ken echter geen van de kandidaten.

Graag wat advies over de personen.

2. Bonte Barbara.
6. Sinnaeve Ann.
7. Bekaert Delphine.
8. Brouwers Marlies.
10. Vansteenkiste Hilde.
12. Coppens Shannah.
2. De Lobel Hilde.
4. Deré Amber.
6. Van Hauthem-De Ville Annie.
7. Vercaemst Liesbeth.

Kan iemand iets meer over hen vertellen ? Welke kandidaat verdient mijn stem ?

E. Gidius 31 mei 2024 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10362232)

Stem VB zoveel als je wil maar niet op de Europese lijst. Want de verkozenen komen terecht in een fractie die Russisch gezind is en Oekraïne wil wegschenken aan de imperialisten in Moskou.

ViveLaBelgique 31 mei 2024 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10362257)
Stem VB zoveel als je wil maar niet op de Europese lijst. Want de verkozenen komen terecht in een fractie die Russisch gezind is en Oekraïne wil wegschenken aan de imperialisten in Moskou.

Dat is voor mij een reden te meer om voor het Vlaams Belang te stemmen; de EU en de Nato hebben zich niet te moeien in de broederstrijd die sinds 2014 heet geworden is in de grootste oud-Sovjetrepublieken.

k9 31 mei 2024 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10362269)
Dat is voor mij een reden te meer om voor het Vlaams Belang te stemmen; de EU en de Nato hebben zich niet te moeien in de broederstrijd die sinds 2014 heet geworden is in de grootste oud-Sovjetrepublieken.

Waarom niet?

Knuppel 31 mei 2024 17:09

Citaat:

2014 was het jaar dat k9 het voor bekeken hield op dit forum.

Zou zijn terugkeer iets te maken kunnen hebben met de "broederstrijd" die dankzij Poetin is opgelaaid in de oud-Sovjetrepublieken?

Pandareus 31 mei 2024 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10362232)

Ik ken echter geen van de kandidaten.

Graag wat advies over de personen.

2. Bonte Barbara.
6. Sinnaeve Ann.
7. Bekaert Delphine.
8. Brouwers Marlies.
10. Vansteenkiste Hilde.
12. Coppens Shannah.
2. De Lobel Hilde.
4. Deré Amber.
6. Van Hauthem-De Ville Annie.
7. Vercaemst Liesbeth.

Kan iemand iets meer over hen vertellen ? Welke kandidaat verdient mijn stem ?

Laurent gaat dat goed doen.

E. Gidius 31 mei 2024 17:57

Citaat:

de EU en de Nato hebben zich niet te moeien in de broederstrijd

Wat een belachelijke framing, recht uit de leugenpropaganda van Moskou.

Jan van den Berghe 31 mei 2024 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10362257)

Absoluut niet correct. AdF werd nog niet zo lang geleden uit de fractie gezet, om meerdere redenen, waaronder hun openlijke steun aan Poetin.

Wie er zit er nog allemaal? Dansk Folkeparti. Deze partij is voor een sterk uitgebouwde verdediging en vindt Deens lidmaatschap van de NAVO essentieel. Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Estland. Ook een partij die absoluut voorstander is van de NAVO. Helemaal niet Russischgezind. Voor Finland zit er de Perussuomalaiset in de fractie. Ook niet verdacht van Russischgezindheid. Er is dan nog de Tsechische SPD. Dat is nu de eerste partij in het rijtje dat niet warm loopt voor de NAVO. Dan is er nog het Franse RN, met inderdaad twijfelachtige banden met Moskou.

Kortom, er is op dat vlak geen enkele duidelijke lijn in deze fractie op dat vlak.

Nietzsche 31 mei 2024 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10362328)
Absoluut niet correct. AdF werd nog niet zo lang geleden uit de fractie gezet, om meerdere redenen, waaronder hun openlijke steun aan Poetin.

Wie er zit er nog allemaal? Dansk Folkeparti. Deze partij is voor een sterk uitgebouwde verdediging en vindt Deens lidmaatschap van de NAVO essentieel. Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Estland. Ook een partij die absoluut voorstander is van de NAVO. Helemaal niet Russischgezind. Voor Finland zit er de Perussuomalaiset in de fractie. Ook niet verdacht van Russischgezindheid. Er is dan nog de Tsechische SPD. Dat is nu de eerste partij in het rijtje dat niet warm loopt voor de NAVO. Dan is er nog het Franse RN, met inderdaad twijfelachtige banden met Moskou.

Kortom, er is op dat vlak geen enkele duidelijke lijn in deze fractie op dat vlak.

Die ze nu goed aan het maken zijn. Door zich te keren tegen AFD.

E. Gidius 31 mei 2024 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10362328)

Ik dacht dat dat ging om hun euh... positieve evaluatie van de SS.

Het zou trouwens vreemd zijn dat het RN, dat zelf Russische sympathieën heeft, het AFD zou buitenzetten wegens Russische sympathieën.

Citaat:

Tussen haakjes, wat is het standpunt van het VB over de NAVO?

Jan van den Berghe 31 mei 2024 18:59

Citaat:

Het wordt straffer! Niet alleen een debatfiche uit Moskou, maar zelfs een oude fabel uit de Sovjetpropaganda. De mythe dat Russen en Oekraïners, samen met de Wit-Russen, een broedervolk zouden vormen.

Over die Sovjetmythes moet u deze reeks eens bekijken. Van een Oekraïense docente van de hogeschool van Lviv. Heel interessant:

https://www.youtube.com/watch?v=HlZb...zXjxy4R8P-oRSU

Europa of de NAVO "moeien" zich trouwens niet. Wel wordt er ingegaan op de rechtvaardige vraag van Oekraïne om bijstand, materiaal en expertise te ontvangen om de strijd tegen de Russische agressor verder mogelijk te maken. Dat is hulp verlenen aan iemand in nood.

Wat u ontgaat, is dat het eerder Rusland is dat zich niet te moeien heeft met Oekraïne. Net door zijn aanval op Oekraïne heeft Poetin trouwens getoond dat er helemaal geen sprake is van enig "broedervolk". Waren de Oekraïne en Russen echt broeders, dan had Poetin het "geliefde" Oekraïne niet laten aanvallen. Hij deed het toch, waarmee hij die mythe over "broedervolkeren" definitief naar de prullenmand verwezen.

Jan van den Berghe 31 mei 2024 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10362332)
Tussen haakjes, wat is het standpunt van het VB over de NAVO?

Het Vlaams Belang pleit al heel lang om de defensie-uitgaven overeenkomstig de engagementen op de top van 2008 op te trekken tot 2%. Dit lijkt me dus een heel duidelijk engagement binnen de NAVO.

Citaat:

Voor het Vlaams Belang moet België dringend meer investeren in Defensie. Met 1,17 procent van het Bruto Binnenlands Product (bbp) aan defensie-uitgaven is dit land het kneusje van de NAVO-klas. De huidige regering haar ambities zijn ondermaats. “Dit land moet zo snel mogelijk naar de 2 procent als ondergrens”, zegt Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken. “Het wordt tijd dat we onze defensie serieus nemen en niet langer teren op anderen om onze veiligheid te waarborgen.”

https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...orden-defensie

Er is eigenlijk maar één Belgische partij die meent dat België de NAVO moet verlaten. En dat is de... PvdA.

Zipper 31 mei 2024 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10362340)
Het Vlaams Belang pleit al heel lang om de defensie-uitgaven overeenkomstig de engagementen op de top van 2008 op te trekken tot 2%. Dit lijkt me dus een heel duidelijk engagement binnen de NAVO.

https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...orden-defensie

Er is eigenlijk maar één Belgische partij die meent dat België de NAVO moet verlaten. En dat is de... PvdA.

dat maakt deel uit van hun algehele afkeer tav de USA.
Zonder tussenkomst vd USA tachtig jaar geleden, spraken we hier vandaag allemaal Russisch en woonden we nu in schamele tweekamer-flatjes.

Jan van den Berghe 31 mei 2024 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10362332)
Het zou trouwens vreemd zijn dat het RN, dat zelf Russische sympathieën heeft, het AFD zou buitenzetten wegens Russische sympathieën.

Reeds midden mei heeft Le Pen aangekondigd dat de EP-leden van het RN niet meer zullen samenwerken met het AfD. Voor Le Pen was die uitspraak - inderdaad - over de SS de rode lijn die voortaan alle samenwerking met het AfD onmogelijk maakt. Het zit trouwens al een tijdje niet meer goed tussen beide partijen. Vanaf januari dit jaar is het steeds problematischer geworden.

Jan van den Berghe 31 mei 2024 19:14

Citaat:

Dat is voor mij een reden te meer om voor het Vlaams Belang te stemmen; de EU en de Nato hebben zich niet te moeien ... .

Grappig, want het Vlaams Belang is voor een sterke bijdrage binnen NAVO-verband.

ViveLaBelgique 31 mei 2024 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10362333)

In "documentaire" van Anna from Ukraine. Draag je haar "merch" en ben je betalend patreon lid van haar kanaal ?

Ik heb een kijktip in jouw interessegebied:

https://www.youtube.com/watch?v=12D1ZY_7-ig
Luba from Ukraine

ViveLaBelgique 31 mei 2024 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10362340)

Wat mij weerhoudt om voor de PVDA te stemmen is mijn onmogelijkheid om de namen op hun EU lijst uit te spreken.

Jan van den Berghe 31 mei 2024 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10362374)
In "documentaire" van Anna from Ukraine.

Wat zijn uw inhoudelijke bezwaren?

ViveLaBelgique 31 mei 2024 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10362346)
Grappig, want het Vlaams Belang is voor een sterke bijdrage binnen NAVO-verband.

Misschien zijn er binnen het Vlaams Belang op de EU lijst namen te vinden die niet uitgesproken voorstander zijn van hogere Nato budgetten en het propaganderen van een vijandsbeeld van "Den Rus" en Gaas wil geven aan Hamaas ?

ViveLaBelgique 31 mei 2024 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 10362376)
Wat zijn uw inhoudelijke bezwaren?

Oorlogstoestanden monetizeren met een Patreon account en het verkopen van "Merch" weerhoudt mij van de inhoud van dergelijke producties te bekijken.

Wat mij betreft wordt Anna from Ukraine geschorst op YouTube en Patreon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be