Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Persoonlijke pronostiek verkiezingen 9 juni (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272269)

R. Kipling 5 juni 2024 21:31

Persoonlijke pronostiek verkiezingen 9 juni

2 Bijlage(n)
Ik heb besloten een draadje op te starten waar iedereen zijn persoonlijke pronostiek kan posten voor de komende verkiezingen van 9 juni. Dit kan interessant worden om na te gaan wie wat waarom denkt.

Hier vind je alvast de mijne voor de Vlaamse verkiezingen en ik denk dat de federale hieraan zullen grenzen. Ik voorspel een gitzwarte zondag met gele accentjes en vele groenblauwe traantjes.

Het eerste document geeft mijn persoonlijke prognose weer in percentage. In de tweede heb ik eens uitgerekend wat dit in zetels zou betekenen.

Bijlage 119597

Bijlage 119598

Laat vooral niet na om wat ongezouten commentaar te geven of jullie eigen pronostiek weer te geven.

reservespeler 6 juni 2024 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling (Bericht 10365612)
Ik heb besloten een draadje op te starten waar iedereen zijn persoonlijke pronostiek kan posten voor de komende verkiezingen van 9 juni. Dit kan interessant worden om na te gaan wie wat waarom denkt.

Hier vind je alvast de mijne voor de Vlaamse verkiezingen en ik denk dat de federale hieraan zullen grenzen. Ik voorspel een gitzwarte zondag met gele accentjes en vele groenblauwe traantjes.

Het eerste document geeft mijn persoonlijke prognose weer in percentage. In de tweede heb ik eens uitgerekend wat dit in zetels zou betekenen.

Bijlage 119597

Bijlage 119598

Laat vooral niet na om wat ongezouten commentaar te geven of jullie eigen pronostiek weer te geven.

Droom verder.

De gemuilkorfde 6 juni 2024 08:44

1 Bijlage(n)
Ik vind het niet terug waar ik het indertijd geplaatst heb, maar ik had toen een voorspelling gedaan (op 22/04).
De peilingen lijken anders te evolueren, maar dat was toen mijn voorspelling.

R. Kipling 6 juni 2024 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10365735)
Ik vind het niet terug waar ik het indertijd geplaatst heb, maar ik had toen een voorspelling gedaan (op 22/04).
De peilingen lijken anders te evolueren, maar dat was toen mijn voorspelling.

Zou ook best mogelijk kunnen zijn. Is er een reden waarom je denkt dat NVA de 20% niet meer haalt en waarom GROEN nog wat clementie krijgt?

cookie monster 6 juni 2024 17:46

Het belooft wel spannend te worden !!
Hopelijk wordt de uitslag wel democratisch geëerd !!
Want bij de vorige verkiezingen .... :-o 8O
Ik stem gewoonlijk op kleine nieuwe partijen !!

Knuppel 6 juni 2024 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10365713)
Droom verder.

Een gitzwarte zondag met gele accentjes is geen droom maar de realiteit.

Knuppel 6 juni 2024 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 10366226)
Het belooft wel spannend te worden !!
Hopelijk wordt de uitslag wel democratisch geëerd !!
Want bij de vorige verkiezingen .... :-o 8O
Ik stem gewoonlijk op kleine nieuwe partijen !!

De VLD en Groen zijn kleine partijen.
Oude wijn in nieuwe flessen.

cookie monster 6 juni 2024 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10366229)
De VLD en Groen

Op geen van beide zal ik ooit stemmen , toen , nu , toekomst ,
en daarna zelfs ook niet !!

De gemuilkorfde 6 juni 2024 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling (Bericht 10366219)
Zou ook best mogelijk kunnen zijn. Is er een reden waarom je denkt dat NVA de 20% niet meer haalt en waarom GROEN nog wat clementie krijgt?

Ik dacht toen (is dus van eind april) dat Groen iets meer geloofwaardigheid had dan VLD, met Desutter tov Decroo.
Het is natuurlijk moeilijk zeggen wie meest ongeloofwaardig is van die 2 partijen.
VLD mist eigenlijk alle geloofwaardigheid door een paar weken voor de verkiezingen plots de bestaande coalitie waarvan ze de premier leveren, en waarvan ze zeggen dat die goed werk geleverd heeft, plots afvallen en afkomen dat hij liever een nieuwe coalitie heeft.

Ik ben benieuwd of de verkiezingen echt verrassingen in petto heeft.
Bijv. dat CD&V beter doet dan verwacht en Vooruit slechter.
Als het gaat over wat ik wil dan mogen voor mij Groen en VLD allebei onder de kiesdrempel zakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be