![]() |
Waarom spelen er zo weining Marokkanen bij de Rode Duivels ?
Iedereen weet dat er een grote Noord-Afrikaanse diaspora was naar België, en dat die groter in aantal is dan de zwart-Afrikaanse Belgen.
kijken we echter naar de spelers van de nationale ploeg dan zien we: -(desnoods deels) Noord Afrikanen: Openda (deels zwart Afrikaans though) -(desnoods deels) Zwart Afrikanen : Witsel, Mangala, Onana, Tielemans, Vranckx, Bakayoko, Doku, Lukebakio, Openda het verschil is te groot om toeval te zijn. Iemand een verklaring ? |
vallen de meeste af door hun poedersnor?
|
Waarschijnlijk een racistische en islamofobe voetbalbond. Als ecolo/groen verkozen wordt zullen ze daar iets aan moeten doen.
|
De Marokkaanse voetbalbond was sneller.
El Khannouss, El Ouahdi,… |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
19-jarige overleden die aangereden werd door politievoertuig Familie vol vragen na fatale crash na politiecontrole |
Als het Marokkanen zijn kunnen ze voor dit onland niet spelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Waarom spelen er zo weinig Marokkanen bij de rode Duivels?" Zo weining =/= geen |
Citaat:
(Maakt niet uit waar je geboren bent.) |
Die arme dutsen kunnen niet genoeg trainen op het veld van hotel "den houten lepel".
Ze geraken niet door de selectie, Uitzondering: buske stamp en elkaars poten overstappen, dan is het de gouden medaille. |
El Khannouss Voor 25 miljoen naar Leicester
Binnenkort El Ouahdi ook. Allebei vroeg door Marokko in de nationale ploeg gezet. De Belgische Voetbalbond te snel af. |
Waarom speelden er zo weinig (géén ?) gekleurde voetballers bij de Duitse Manschaft in het Europees kampioenschap ?
|
Citaat:
|
Ik ben géén voetbalfan maar om toch een reactie na te laten toch even dit:
Het draait allemaal om GELD p.s. 34 spelers bij Belgische clubs naar Afrika Cup? Als men voetballers die van einde ende verre komen uit onze ploegen gaat schrappen heeft men dan wel nog goed draaiende teams??? |
Veel migranten wonen in België vanuit economisch oogpunt en niet omdat we zo'n gaaf landje zijn. Daarom blijven de meeste zich meer identificeren met hun herkomstland en niet met hun geboorteland. Dit is geen verwijt maar een vaststelling. Het inclusief-nationalistisch verhaal van N-VA is idealistisch geneuzel van wereldvreemde oikofoben. Klinkt goed, werkt niet.
Bijkomend probleem is dat de Rode Smurfen aantrekkingskracht missen. In Zuiderse landen is men veel patriottischer en gepassioneerder voor de nationale ploeg. Bij ons heerst vooral apathie. Zelfs met gratis kaarten zou ik niet gaan kijken. Ik heb betere dingen te doen dan knielende BLM-activisten aan te moedigen. Ik kan El Khannous, El Ouahdi, Karetsas en de velen die nog zullen volgen niets kwalijk nemen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be