![]() |
Welke van de 'grote' partijen zakt onder de kiesdrempel?
Welke van de 'grote' partijen zakt straks onder de kiesdrempel in één of meerdere Vlaamse provincies?
(Ik heb de kleintjes niet vermeld, omdat die eerst eens boven de kiesdrempel moeten raken). Met onder de kiesdrempel raken bedoel ik niet dat ze in elke Vlaamse provincie onder de kiesdrempel raken. Het is bijvoorbeeld goed mogelijk dat Groen en VLD beiden onder de kiesdrempel geraken in Limburg, maar boven de kiesdrempel in Oost-Vlaanderen. De Waalse reken ik niet mee, want het lijkt mij heel waarschijnlijk dat N-VA geen zetel haalt in Waalse provincies. Het zou eerder groot nieuws zijn als dat wel het geval is. |
De NVA en het VB.
|
Citaat:
Nu kun je ook de enquête invullen. Hopelijk is ze voldoende duidelijk. Ik heb het over de Vlaamse kieskringen, want het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de N-VA in de Waalse kieskringen niet de drempel haalt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze onder de kiesdrempel zakt is het geen grote partij meer eh.
|
Citaat:
|
Citaat:
Grote staat overigens tussen ' '. |
Citaat:
Theoretisch is de kiesdrempel dus 8,33% In werkelijkheid kan dat iets afwijken door de blanco of ongeldige stemmen. |
OVLD haalt de kiesdrempel (voor kamer en Vlaams parlement) niet in:
- West-Vlaanderen - Antwerpen - Limburg GROEN haalt de kiesdrempel (voor kamer en Vlaams parlement) niet in: - West-Vlaanderen - Limburg |
Ik heb niet het gevoel dat er een van bovenstaande partijen helemaal zonder zetels gaat vallen. Spijtig genoeg.
|
Citaat:
In minstens één van de Vlaamse provincies niet de kiesdrempel halen, daar gaat het over. Ik vermoed dat er wel gekken genoeg gaan zijn om op De Croo te stemmen in Oost-Vlaanderen, bijv. |
Citaat:
Wij maken uw keuken in Bèèèlghie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel keer is die pipo niet in het nieuws geweest? Voor elke scheet in een fles werd hij geïnterviewd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be