![]() |
Voorzitter stembureel spreekt plots geen Nederlands meer.
Voorzitter spreekt geen Nederlands
In Sterrebeek (Zaventem) moesten de vroege kiezers even wachten door een opvallender probleem. Daar sprak de voorzitter van het stembureau geen Nederlands meer. Een reservevoorzitter moest opgetrommeld worden. "Dat zorgde voor een vertraging die niet noemenswaardig was", zegt vrederechter Eric Dierickx. "Nochtans leek die voorzitter bij de voorafgaande toelichtingsavond wel het Nederlands voldoende machtig te zijn. Misschien panikeerde hij..." https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...f9dd6e0b&ei=28 Allee seg! Misschien panikeerde hij... Wie hecht daar geloof aan. Voor het gerecht brengen en een flinke boete geven, hij zal nadien nooit meer "panikeren." |
Weer een schoon voorbeeld van de pure onversneden minachting die onze zuidelijke landgenoten voor de noordelijke voelen.
|
Citaat:
|
Het Nederlands van de draadstarter is ook niet je van het. Stembureel?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb evenveel respect voor de persoonlijkheid van enerzijds iemand die intellectueel sterk genoeg was en is om zich eloquent te kunnen uitdrukken, dan van anderzijds iemand die met moeite zijn vakschool volbracht, en dus wellicht al eens een taalfout laat vallen.
Zelfs al heeft mijn scholing ervoor gezorgd dat ik nog steeds een gevoel van afstraffing krijg als ik een taalfout zie, gevolg van striemende commentaren van mijn leraren Nederlands. (Uitstekend mr Schoofzak, u bent enorm vooruitgegaan tegenover vorige keer: acht op twintig ...) Met andere woorden: ik kak op taalnazi's. |
Citaat:
|
In Dilbeek van 't zelfde. Begint op een georganiseerde actie te lijken.
Voorzitter Dilbeeks stembureau weigert Nederlands te praten: burgemeester Willy Segers (N-VA) dient klacht in |
Citaat:
Maar zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is ,voelen de Franstaligen in Vlaanderen zich beschermd door de Belgische overheid als zij de taalwetten overtreden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en die zijn gekomen. Meer nog dan dat! |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.vlaanderen.be/team-taala.../bureau-bureel |
Citaat:
Het had erger gekund met het gebruik van omschrijvingen zoals "Vlaams Stemburro". Honni soit etcetera... ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be