![]() |
Gepruts aan kiessysteem zorgt voor verwarring
Ik heb het altijd gezegd: er is al zoveel geprutst aan de regeltjes voor de verkiezingen, dat een kat er haar jongen niet meer in terugvindt.
Bij het ene niveau heb je opkomstplicht, bij het andere dan weer niet, de leeftijdgrens ligt anders, enz. En zoals je ziet leidt dit tot verwarring en ook fouten. In West-Vlaanderen zijn er 16 of 17-jarigen die nu ook federaal en voor de Kamer hebben kunnen stemmen, door fouten in het stembureau. Citaat:
|
Dat is wel een serieuze flater mocht dit waar zijn. Dat worden nieuwe verkiezingen.
|
Citaat:
Het zal wel over een beperkt aantal gaan. Het toont wel aan dat al dat gepruts om de regeltjes naar zijn hand te zetten voor miserie zorgt. |
Citaat:
't Zal als uitleg geweest zijn: "Ewèè me wist'n wiedder da nieët" |
Citaat:
Ik ben zelf van Zuid-West-Vlaanderen (en woon daar nog altijd). Maar de fout ligt in de eerste plaats bij de politici die de regeltjes veel te veel naar hun hand willen zetten, en daarom overal andere spelregels maken, waardoor mensen er niet meer aan uitgeraken. |
Citaat:
Ik ben ook een West-Vlaming van herkomst. Maar reeds 62 jaar woonachtig in de Denderstreek. Zo zijn er hier nogal veel. Wij werden uitgestuurd om deze volkeren te kerstenen en te beschaven... (graptje) |
Citaat:
|
Citaat:
|
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240609_94063808
Citaat:
|
Citaat:
|
LOL grappig is het wel.
|
In Antwerpen is er zelfs een lolbroek die de elektriciteitsstekker uittrok.
Die dacht waarschijnlijk dat het een systeem was zoals op het toilet, na het stemmen eventjes aan de flosj trekken... |
Citaat:
Eens het biljet in de urne, of de code gescand, is niets meer terug te vinden om te bewijzen. In theorie kunnen die jongeren ook liegen. Hoe dan ook: een druppel in een parkvijver. |
Citaat:
"Ja, er zijn in België al herverkiezingen geweest wegens onregelmatigheden. Een recent voorbeeld is de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 in het Waalse dorp Neufchâteau, waarbij er ernstige onregelmatigheden werden vastgesteld. Na onderzoek bleek dat er fraude was gepleegd en daarom werden de verkiezingen ongeldig verklaard en moesten er nieuwe verkiezingen worden georganiseerd. Dit gebeurde in 2013, waarbij de resultaten gunstiger uitvielen voor bepaalde politieke partijen die bij de eerste verkiezingen benadeeld waren." |
Als die jongeren het niet op TikTok gezet hebben, dan is het fake news:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik hoop op nieuwe verkiezingen. Met de uitslagen die nu voorliggen haalt Els Ampe dan een zetel 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be