![]() |
4000 jaar oud mysterieus gebouw op Kreta.
In Griekenland kan je geen schup in de grond steken of er komt iets archeologisch naar boven.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240615_95724853 ![]() Wat is het? - een openbare latrine - een raketlanceerplatform - een grote flippo |
Een uniek labyrint-achtig gebouw uit de Minoïsche tijd. Dat zet toch aan tot dromen ?
|
Een stal voor dinosaurussen, dat is gezien de ouderdom van het gebouw wel duidelijk. ;-)
|
Is natuurlijk een Minoïsch radarstation.... alsof de Minoërs niet zouden geweten hebben wat een goede locatie is om een radarstation neer te poten :roll:
|
Nog eens een illustratie hoe tijd alles uitvlakt...
De Minoers waren ooit een dominate zeemacht op een aanzienlijk deel van de Middellandse Zee en onderhielden ongetwijfeld relaties (vriendelijk of anders) met iedereen daarrond....Ook de Egyptenaren kenden hen heel goed.... En dan is er iets gebeurd,(maar vermoedelijk was het een stap te veel voor een reeds verzwakkende cultuur) waardoor ze in enkele decennia wel leken te verdampen..... Onbehouwen proto-Grieken zijn daar dan overal gaan wonen..... |
Citaat:
Of de Kretenzers daar blij met gaan zijn dat is weer wat anders.... :roll: Controversionele zaak? |
voor een tuinhuis te zijn is het wat groot zeker ?
|
Citaat:
Citaat:
Ik haalde het al eens aan: ik wacht nog steeds op de allereerste ontdekking van een prehistorisch -ik zeg maar wat- tuinhuis ofzo. Maar nee; alles wat men opgraaft heeft met rituelen of religie te maken. Iemand zich al eens afgevraagd waar die mensen eigenlijk woonden? |
Citaat:
Voor mijn part dan nog een tuinhuis waar van tijd tot tijd rituelen beoefend werden. Als soort van compromis ofzo. Want laat ons eerlijk zijn: die tempels zijn de toeristen ondertussen wel beu gezien. Heel Kreta staat er vol mee... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be