![]() |
Religieuze storm
Aan het begin van de zestiende eeuw zorgde de monnik Maarten Luther voor een religieuze storm toen hij zijn 95 stellingen publiceerde. Tweespalt, en hieruit voortvloeiend de Tachtigjarige Oorlog, was het gevolg. Indirect was deze reformatie ook de oorzaak van een gebeurtenis waar we nu nog steeds de nare gevolgen van ondervinden: ik heb het uiteraard over de scheiding der Nederlanden.
Nu, ruim vijfhonderd jaar later, is er wederom een religieuze storm aan het opsteken. De Islam begint serieus voet aan de grond te krijgen, en is met het explosief stijgende aantal moslims ook sterk aan (politieke) invoed aan het winnen. En dat dit nogal wat negatieve gevolgen heeft lijkt me evident. Maar zit er misschien ook een positieve kant aan deze islamisering? Zelf heb ik namelijk het idee dat de saamhorigheid onder autochtonen aan het toenemen is. Dit zie je onder andere terug in de verkiezingsuitslagen, maar ook op gebied van muziek en cultuur lijkt ‘de Nederlander’ terug te grijpen op dat wat vertrouwd is. En laat taal en cultuur nu precies hetgeen zijn dat de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden met elkaar gemeen hebben. Dus waar die eerste religieuze storm voor tweespalt, en een uiteindelijke scheiding zorgde zou deze tweede religieuze storm de Nederlanden misschien weer wat dichter bij elkaar kunnen brengen? |
Te laat.
Al wat het nog kan worden is de Verenigde islamitische Nederlanden. |
Citaat:
Ammehoela De zuidelijke nederlanden bestaat niet, behalve in geschiedenisboeken. |
Citaat:
|
Citaat:
Daar zijn zones waar de sharia van tel is. Meiskes zonder hoofddoek worden uitgescholden voor hoer of erger. |
Citaat:
Pvda haalde 22% in "A" op 9 juni. |
Citaat:
De sharia is meer dan wat roepen tegen vrouwen hoor, mannen roepen al eeuwig zaken tegen vrouwen sharia? |
Citaat:
|
Citaat:
Dus zeg me gerust eens waar ik al die sharia had moeten aantreffen |
Citaat:
Dat kan hij sowieso niet meer. Men kan niet het burgemeesterschap van Antwerpen gaan combineren met het premierschap van België. Dat is gekkenwerk. |
Citaat:
|
Verbroedering door islamisering?
Aan het begin van de zestiende eeuw zorgde de monnik Maarten Luther voor een religieuze storm toen hij zijn 95 stellingen publiceerde. Tweespalt, en hieruit voortvloeiend de Tachtigjarige Oorlog, was het gevolg. Indirect was deze reformatie ook de oorzaak van een gebeurtenis waar we nu nog steeds de nare gevolgen van ondervinden: ik heb het uiteraard over de scheiding der Nederlanden.
Nu, ruim vijfhonderd jaar later, is er wederom een religieuze storm aan het opsteken. De Islam begint serieus voet aan de grond te krijgen, en is met het explosief stijgende aantal moslims ook sterk aan (politieke) invoed aan het winnen. En dat dit nogal wat negatieve gevolgen heeft lijkt me evident. Maar zit er misschien ook een positieve kant aan deze islamisering? Zelf heb ik namelijk het idee dat de saamhorigheid onder autochtonen aan het toenemen is. Dit zie je onder andere terug in de verkiezingsuitslagen, maar ook op gebied van muziek en cultuur lijkt ‘de Nederlander’ terug te grijpen op dat wat vertrouwd is. En laat taal en cultuur nu precies hetgeen zijn dat de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden met elkaar gemeen hebben. Dus waar die eerste religieuze storm voor tweespalt en een uiteindelijke scheiding zorgde, zou deze tweede religieuze storm de Nederlanden misschien weer wat dichter bij elkaar kunnen brengen? |
Ik probeer het nog eens. Ik hoop dat de moderator inziet dat deze discussie eerder politiek is dan religieus ;-)
|
Citaat:
|
Een beeldenstorm moeten we niet direct verwachten want in zo een moskee staan niet veel beelden he.
|
k9: "De Islam begint serieus voet aan de grond te krijgen" kan je eens zeggen waar je dit dan vind in belgie?"
Geen vrouwen met hoofddoek in Brussel zegt u? Geen Moskeeën, halalslagers, Turkse theehuizen en islamitische scholen? Oké. Ik zal het wel niet goed hebben gezien dan :-? |
Het probleem is dat deze islamitische storm niet zal gaan liggen voor de Nederlanden volledig geïslamiseerd zijn. Het belachelijk lage geboortecijfer bij autochtone vrouwen zorgt er voor dat onze ondergang nog wordt versneld. Dan is er van onze taal en cultuur niets meer over.
Het antwoord is dus nee, het is geen goede zaak. |
Te laat om wakker te worden, veel te laat.
Er zitten in België al drie miljoen allochtonen waaronder een groot deel islamieten. In uw Nederland in het al geen haar beter, integendeel. Daarenboven haalt de linkse kliek er nog steeds meer naar hier onder het motto van verdraagzaamheid en mensenrechten. Nog 25 jaar en de Vlaamse Aboriginal is een feit. Aanpassen aan de islam of opkrassen. |
Citaat:
Citaat:
|
Cycli.
Er was een tijd van goddelozen, en die maakte dan weer de theocratie aantrekkelijk. Na een nieuwe eeuw theocratie zal dan democratie weer aanlokkelijk worden... Maar maak jullie geen illusies hoor, deze democratie was het laatste. Ze gooien alle afval hier op één en dan KABOEM. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be