![]() |
Gaat Rousseau volhouden en niemand naar de senaat sturen?
De zattemansprater heeft dat eens gezegd op tv. (ik dacht in het Conclaaf, maar ben niet zeker)
Maar gaat hij daarin lukken? Of was het maar stoere praat? Edit: oeps, vergeten de poll openbaar te maken. Ik heb 'neen' gestemd. |
Citaat:
|
Ik stem JA, ze gaan dat doen volgens mij. Hopelijk volgt de rest ook.
|
De optie "De forumbevrager mag niet stemmen in eigen enquêtes" ontbreekt.
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
hij zal zeggen: dat deden ze niet |
Citaat:
|
Alle gecoöpteerde senatoren zijn bekend, alleen Vooruit vaardigt niemand af
Rousseau houdt min of meer woord en vaardigt geen gecoöpteerd senator af (de rechtstreeks verkozenen nemen uiteraard wel zitting). Nu ja, dat is misschien ook niet zo heel moeilijk. De minipartij die haar op een na slechtste verkiezingsscore ooit behaalde en dat als een overwinning wist weg te zetten mag meedoen aan elke regering en zal dus degelijke mensen tekort hebben om alle posten in te vullen. |
Over hypocrisie tot in het kwadraat :
Citaat:
En dan hier maar zitten fulmineren... :roll: |
Citaat:
50 van de 60 senatoren worden aangeduid door de deelstaatparlementen. Van die 50 mag het Vlaams parlement er 50 afvaardigen. En dan zijn er nog 10 gecoöpteerde, die door die nieuwbakken senatoren mogen gekozen worden, daarvan zijn er 6 voor de Vlamingen. Dus om het in eenvoudige mensentaal samen te vatten: * De Senaat wordt niet democratisch verkozen. * De nieuwe Vlaamse parlementsleden nodigen 29 vriendjes uit, die mogen zetelen in de Senaat. * Die vriendjes nodigen op hun beurt 6 vriendjes uit. * Vooruit mocht er daarvan 1 kiezen, maar heeft dat niet gedaan. * De 4 deelstaatsenatoren hebben ze wel aangeduid. Het is dus niet dat ze een enorm signaal gegeven hebben bij Vooruit, ze hebben 1 senator van de 5 niet gestuurd, dat is alles. België is echt een kutland, waarin wij organen hebben die zogezegd democratisch samengesteld zijn, maar niet eens verkozen worden door de burger, maar door pure vriendjespolitiek (en vriendjes van vriendjes politiek) samengesteld worden. |
Over die "cooptaties" moeten we het zelfs niet meer hebben,het is buiten categorie dat.....
Maar inderdaad schaft men ofwel die Senaat beter af,ofwel kiezen we rechtstreeks wie er in zetelt..... Het principe moet blijven dat een vertegenwoordiger GEKOZEN moet worden om te vertegenwoordigen... Al de rest hoort niet in een democratie....in de "privé" vist men geen gebuisde Kelten op in leuke uitbolpostjes,in de politiek hoort dat ook niet.... |
Citaat:
Heel de Senaat zit vol met door de particratie benoemde mannetjes en vrouwtjes. Met democratie heeft dit niets te maken! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens behoed ik me steeds voor het afkraken van de senaat of het systeem van opvolgers. Als opvolgers geraken dikwijls onbekende, minder populaire/charmante/charismatische dossiervreters in het parlement die er het echte werk verzetten, de sherpa's. Soms ook de vriendjes die nog minder dan de rechtstreeks verkozenen uitsteken spijtig genoeg. Maar om daarom het kind met het badwater weg te smijten ... En de senaat ... heeft het uitkleden daarvan niet net de particratie en de regering versterkt en de stem van de verkozenen verzwakt ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be