Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Paniek bij de Democraten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272426)

E. Gidius 28 juni 2024 05:43

Paniek bij de Democraten

Joe Biden heeft vannacht de zwakste performance ooit door een Amerikaanse presidentskandidaat weggegeven. Hij leek regelmatig compleet in de war te zijn en was niet in staat Trump weerwerk te geven (wat normaal niet zo moeilijk moet zijn).

De Democraten zitten met een levensgroot probleem: zoeken ze vijf maanden voor de verkiezingen alsnog een nieuwe kandidaat en hoe gaan ze Biden zo ver krijgen om zijn kandidatuur in te trekken?

Citaat:

CNN: Democraten ‘in paniek’ na ‘zwakke vertoning’ Biden in debat met Trump

Democraten die hoopten dat de Amerikaanse president Joe Biden in het eerste debat met zijn tegenstander Donald Trump een slag zou slaan, zijn ‘in paniek’ door diens zwakke vertoning donderdagavond. Dat stelt de Amerikaanse zender CNN, dat het debat organiseerde.

“Verschrikkelijk”, zei een Democratische campagnemedewerker, die niet bij naam wordt genoemd, tegen CNN over het optreden van Biden. “Het is moeilijk om nog te stellen dat Biden onze kandidaat zou moeten zijn”, stelde een ander.

De 81-jarige president maakte een kwetsbare indruk. Hij sprak met schorre stem, kwam bij momenten niet goed uit zijn woorden en was soms moeilijk te verstaan. Hoewel Trump volgens CNN veelvuldig een loopje nam met de waarheid en, volgens een van de analisten, “de hele avond loog”, overheersen na afloop vooral zorgen over de gezondheid en de hoge leeftijd van de president.

TWIJFELS
In de aanloop naar het debat uiten Democraten steeds meer twijfels over zijn kandidatuur, terwijl Republikeinen graag herhalen dat Biden niet meer in staat is om het land nog eens vier jaar te leiden.

Het is in de geschiedenis van de Verenigde Staten nooit eerder gebeurd dat een kandidaat die de nominatie van zijn partij in de voorverkiezingen wist te veroveren alsnog niet de kandidaat in de verkiezingen werd. De interne regels van de Democratische Partij maken dat ook bijzonder lastig, maar volgens CNN wordt daar nu steeds luider over gediscussieerd door Democraten.

“Als ik Gavin of Gretchen was, zou ik mensen vanavond gaan bellen”, tekende de zender op uit de mond van een Democraat die anoniem wilde blijven, een verwijzing naar de jongere en populaire gouverneurs Gavin Newsom van Californië en Gretchen Whitmer van Michigan.
Meer info:

Zipper 28 juni 2024 08:47

De Dem's zijn zelf verantwoordelijk voor hun ondergang als ge in acht jaar niks beters kan klaarmaken dan een seniel oud mannetje.

Gun 28 juni 2024 09:04

+/- 21:30 "I really don't know what he said the last sentence, I don't think he knows what he said either" :lol::lol:

Voltian 28 juni 2024 10:25

Ik hoop dat democraten nu eindelijk inzien dat Biden naar voor schuiven als kandidaat niet de juiste strategie is.

Het is nog niet te laat om te switchen, maar ze moeten het wel doen.

Met Biden gaat het niet meer beter gaan. Nu snel een nieuwe, jonge kandidaat kan de boel weer open gooien (en dan kunnen ze zelf ook de hoge leeftijd van Trump beginnen gebruiken)

Anyway, wakker worden, Democraten!

gunter5148 28 juni 2024 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 10379358)
Ik hoop dat democraten nu eindelijk inzien dat Biden naar voor schuiven als kandidaat niet de juiste strategie is.

Met Biden gaat het niet meer beter gaan. Nu snel een nieuwe, jonge kandidaat kan de boel weer open gooien (en dan kunnen ze zelf ook de hoge leeftijd van Trump beginnen gebruiken)

Het is schrijnend wat men die vieze oude pervert Biden allemaal nog laat doorstaan.

CUFI 28 juni 2024 10:54

Hij was niet zonder doel. Hij heeft aan de wereld getoond dat ze hun eugenetisch beleid op hun slachtoffers niet wetenschappelijk kunnen staven.

Lukkas 28 juni 2024 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10379380)
Het is schrijnend wat men die vieze oude pervert Biden allemaal nog laat doorstaan.

Die democraten zijn toch echte wereldvreemde debielen. Dit zag men al kilometers ver aankomen.

Zipper 28 juni 2024 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 10379358)

Wie is zot genoeg om het als "Mr/Mrs/Ms Nobody" op te nemen tegen de "oorlogsmachine" van Donald Trump.
Verkiezingen lijken zo goed als overbodig te worden.

daiwa 28 juni 2024 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10379318)
De Dem's zijn zelf verantwoordelijk voor hun ondergang als ge in acht jaar niks beters kan klaarmaken dan een seniel oud mannetje.

Een nooit geziene afgang van een president kandidaat !

Johan217 28 juni 2024 14:48

Holy sh*t zeg. Ik heb het jammer genoeg al van dichtbij meegemaakt, vanaf een zekere leeftijd kan het héél snel bergaf gaan. Biden gaat nog van geluk kunnen spreken als hij zijn huidige termijn zal kunnen uitdoen. Maar nog eens 4 jaar, dat overleeft hij niet.

E. Gidius 28 juni 2024 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 10379471)
Biden gaat nog van geluk kunnen spreken als hij zijn huidige termijn zal kunnen uitdoen. Maar nog eens 4 jaar, dat overleeft hij niet.

Ik vermoed dat dat ook de bedoel was: Biden wint het presidentschap en kort daarna treedt hij af en geeft de job aan een of andere linkse Democraat (Kamala?).

Lukkas 28 juni 2024 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10379474)
Ik vermoed dat dat ook de bedoel was: Biden wint het presidentschap en kort daarna treedt hij af en geeft de job aan een of andere linkse Democraat (Kamala?).

Biden is al langer een handpop van Kamala.

morte-vivante 28 juni 2024 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 10379488)
Biden is al langer een handpop van Kamala.

Lol, gij geeft haar veel te veel krediet

gunter5148 28 juni 2024 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 10379403)
Die democraten zijn toch echte wereldvreemde debielen. Dit zag men al kilometers ver aankomen.

neenee, dat waren 10-duizenden toevallige gebeurtenissen. en als je dat niet gelooft, dan ben je voor putin.

Of zoiets.

Frankenstein 28 juni 2024 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10379474)

Na dit optreden nog kunnen winnen ..

Nope, wissel vd mwacht zal toch echt voor november moeten gebeuren. Ik gok op Hillary met als vice president Michelle Obama.

k9 28 juni 2024 17:17

Denk dat het veel te laat is om te veranderen. Niet dat de wedstrijd al gedaan is, trump zijn performance zelf was ook een ramp enkel weinig opgemerkt doordat biden nog erger was.

Grappig is het wel die 2 oude mannen die amper coherent zijn als zogezegde "leader of the free world".

Gipsy 28 juni 2024 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10379445)
Een nooit geziene afgang van een president kandidaat !

Hij is gewoon dement en dementer met de dag. Dat word pijnlijk voor iedereen. Het gevaar is dat enkele opportunisten de echte macht gaan hebben.
Hij rijd de democraten in de vernieling dat is dan wel goed, die kunnen onmogelijk dat gat nog dichtrijden en voor een vervanger is het te laat.

Uiteindelijk liever Trump.

kelt 28 juni 2024 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10379318)

Het is een beetje erg plastisch uitgedrukt maar dat is het ongeveer....

Lukkas 28 juni 2024 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10379495)
Lol, gij geeft haar veel te veel krediet

Zij is wel de vice-president, die moet dan wel de nodige capaciteiten hebben. Alhoewel, voor een democraat ... :rofl:

kelt 28 juni 2024 17:29

Ik weet ,echt waar,niet waar de partijtop van de twee grootste partijen in het nog steeds belangrijkste land op deze planeet wel gezeten heeft de laatste ,pakweg,5 jaar.....

Bij de Republikeinen zijn ze op weg naar een regeltrechte ramp,namelijk de verkiezing van D.Trump tot president...De TWEEDE keer al....Dan zal opnieuw (want ze leken dat precies al vergeten te zijn) blijken dat de "partij" niks meer is als een vehikel voor "ME ME ME! ......"

En bij de Democraten....need I say more?....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be