Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Slankere overheid, de weg naar ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272427)

reservespeler 28 juni 2024 07:20

Slankere overheid, de weg naar ...

De laatste tijd het nieuws een beetje gevolgd, en plots hoorde ik ergens iets dat me zeer interessant leek.

De laatste 20 jaar heeft de overheid alle problemen proberen op te lossen met meer geld en met meer personeel.

Sorry dat ik geen link of bron kan geven, ik hoorde het eigenlijk gewoon zonder te weten over welk programma het ging.
Wel lijkt het het me een interessante piste om de stal eens uit te mesten, ik denk dat wij, in verhouding met ons bevolkingsaantal, in de top drie staan in de kosten van de overheid. De vragen die dan spontaan bij mij opkomen zijn dan:
  • Krijgen we voldoende terug van die hoge kost?
  • Dat personeel werkt dat efficiënt, of zijn ze vooral bezig om zich (zogezegd) onmisbaar te maken?
  • Op welk personeel zouden we eventueel kunnen besparen?

Universalia 28 juni 2024 07:31

De Staatsschuld stijgt met 507 euro per seconde!

Dat men al eens begint met de grenzen te sluiten en al het volk dat geen meerwaarde is voor 'ons' land er terug uit te zetten.

Dat men bepaalde figuren hun straf in eigen land(en) laat uitzitten.

Zou dat de (huidige) staatsschuld kunnen verminderen? :roll:

Het klinkt misschien ver gezocht maar toch...

CUFI 28 juni 2024 08:21

Stop gewoon met onnozel doen en doe niet alsof ge een onzichtbaarheidsdeken over een olifant kunt leggen, of door stigmatisatie een kat in een hond kunt veranderen.

Ge zijt omvolkt, die globalisten zijn het probleem en zij alleen. Wir schaffen das nicht.
Die collaborateurs van de NWO die het equivalent van derde rijkers zijn, moeten dus niets meer oplossen. Ze zijn het probleem en nodigen een kernbom op onze kop uit met hun hoogheidswaanzin.

Johan Daelemans 28 juni 2024 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10379294)
...
Wel lijkt het het me een interessante piste om de stal eens uit te mesten, ik denk dat wij, in verhouding met ons bevolkingsaantal, in de top drie staan in de kosten van de overheid. ...

Ik ga er niet op wachten maar heb ondertussen wel het gevoel dat de Belgische kiezers de 'boeren' die de 'stallen'
tot de nok vol mest hebben geduwd aan het vervangen zijn.
De verantwoordelijke partijen zijn afgestraft en er waait toch een nieuwe wind over de vlakte. De vraag blijft natuurlijk,
wie staat als mens/politieker sterk genoeg om het stuur om te zwaaien?

Het warme water moet je niet opnieuw uitvinden. Dat politici over de grens kijken en vaststellen hoe het wel moet.
Akkoord, ze hebben dat altijd al gedaan om belastingen en boetes uit te vinden. Een verzameling van de hoogste tarieven op ... zowat alles.
Dat ze het vandaag eens doen om efficiënter te werken i.p.v. nodeloos volk een enorm loon en pensioen te bezorgen
waar ze niks voor moeten doen.

Ook iets wat een oorzaak kan zijn voor het enorm logge apparaat van onze overheid:
Hoe meer volk er 'verantwoordelijk' is voor wat er gaande is, hoe lager de verantwoordelijkheid per individu.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een 'meute' nooit 'verkeerd' handelt.... ook al zijn het de grootste schurken.

Oma 28 juni 2024 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10379294)
……
De laatste 20 jaar heeft de overheid alle problemen proberen op te lossen met meer geld en met meer personeel.
……

En hoe meer geld ze stelen van de bevolking en hoe vetter de overheid wordt, hoe erger het wordt...
Hoe meer belastingen de moddervette, hebzuchtige overheid int, hoe meer ze tekort komen en de staatsschuld blijft groeien, net als het leger nutteloos personeel.
En dan halen die politieke graaiers die vermeende tekorten, door falend wanbeleid, maar door nog meer belastingen te heffen EN door ook nog de openbare diensten aan de bevolking en verworven rechten af te schaffen zoals ons sociaal vangnet ingeval we onze job verliezen en waarvoor we die hoogste belastingen betalen.

De overheid bepaalt wie gebruik mag maken van sociale steun zonder te moeten bijdragen, de politiek geeft zelf de mogelijkheid tot sociale fraude en profitariaat maar in plaats van fraudeurs eruit te filteren wordt het hele systeem afgeschaft voor alle gerechtigden, die er wel voor bijdragen en voor betalen.
En welke laffe smoes wordt daarvoor gebruikt door bdw en co?
Dat ons sociaal systeem verschillend is van andere landen en nergens ter wereld gebruikt wordt......wel, wij betalen dan ook de hoogste belastingen voor dat sociale systeem met het verworven recht om er gebruik van te maken.:roll:

CUFI 28 juni 2024 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10379323)
En hoe meer geld ze stelen van de bevolking en hoe vetter de overheid wordt, hoe erger het wordt...
Hoe meer belastingen de moddervette, hebzuchtige overheid int, hoe meer ze tekort komen en de staatsschuld blijft groeien, net als het leger nutteloos personeel.
En dan halen die politieke graaiers die vermeende tekorten, door falend wanbeleid, maar door nog meer belastingen te heffen EN door ook nog de openbare diensten aan de bevolking en verworven rechten af te schaffen zoals ons sociaal vangnet ingeval we onze job verliezen en waarvoor we die hoogste belastingen betalen.

De overheid bepaalt wie gebruik mag maken van sociale steun zonder te moeten bijdragen, de politiek geeft zelf de mogelijkheid tot sociale fraude en profitariaat maar in plaats van fraudeurs eruit te filteren wordt het hele systeem afgeschaft voor alle gerechtigden, die er wel voor bijdragen en voor betalen.
En welke laffe smoes wordt daarvoor gebruikt door bdw en co?
Dat ons sociaal systeem verschillend is van andere landen en nergens ter wereld gebruikt wordt......wel, wij betalen dan ook de hoogste belastingen voor dat sociale systeem met het verworven recht om er gebruik van te maken.:roll:

Het is tijd dat wij als bevolking terug dicteren hoe het zou moeten zijn.
te beginnen met het opzeggen van de opzegpremies. Politici die rijk uit de politiek stappen = motivatie voor corrupte = nooit meer voor het volk = altijd meer voor de politiek.
Er mag ook een Big Sister komen die dubbel en dik de politiek controleert zoals ze met haar broertje bij ons doen.

Politici zijn degene die het hier leegroven en krijgen het volk nog zo ver een zondebok aan te wijzen. Nazi Duitsland is niets tegen deze bende fascisten.

Vooral aansprakelijkheid invoeren om het vertrouwen te herstellen. MVR zou ontslagen moeten worden en veroordeeld voor lobbyen met doodslag tot gevolg. Maak alle lobbyen transparant en hoe dat geld circuleert.

We hebben hier wolven in schaapsklederen die maar naar VB moeten wijzen om de "goeie" te zijn.
Het is al veel te ver gegaan. Zij zijn massamoordenaars die genocide op onze cultuur pleegden.

Ik heb het met mijn eigen ogen gezien!

Oma 28 juni 2024 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10379324)
……

Daarvoor moet de bevolking aan één koord trekken maar dan moeten eerst en vooral de domme meelopers hun oogkleppen afzetten, er zijn er zelfs die de corruptie en machtsmisbruik van politiekers/burgemeester verdedigen. 8O
Dat zal dus nog niet voor meteen zijn, vrees ik....:roll:

CUFI 28 juni 2024 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10379337)
Daarvoor moet de bevolking aan één koord trekken maar dan moeten eerst en vooral de domme meelopers hun oogkleppen afzetten, er zijn er zelfs die de corruptie en machtsmisbruik van politiekers/burgemeester verdedigen. 8O
Dat zal dus nog niet voor meteen zijn, vrees ik....:roll:

Christ is Lord. Als we daar nu al eens mee beginnen en daarop de rest bouwen? Of zou hem ons kapot belasten en misleiden om via stigmatisatie de waarheid onbespreekbaar te maken? Hij deed net het omgekeerde :D

Xenophon 28 juni 2024 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10379324)

...

Je hebt die kans tijdens de verkiezingen. Je kan daar heel gemakkelijk anti-establishment stemmen.

Wat heb je met die kans gedaan?

CUFI 28 juni 2024 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10379341)
Je hebt die kans tijdens de verkiezingen. Je kan daar heel gemakkelijk anti-establishment stemmen.

Wat heb je met die kans gedaan?

Een dikke joint gesmoord, mijn voeten omhoog gelegd in de hangmat en circa 300 euro gepakt.

Oma 28 juni 2024 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10379340)
Christ is Lord. Als we daar nu al eens mee beginnen en daarop de rest bouwen? Of zou hem ons kapot belasten en misleiden om via stigmatisatie de waarheid onbespreekbaar te maken? Hij deed net het omgekeerde :D

Persoonlijk geloof in christ als houvast staat los van politiek beleid en verandert niks, we kunnen niet kiezen voor christ als beleidsmaker in aardse zaken.
Christ zou het voorbeeld moeten zijn van politiekers maar die spelen liever farizeeërs en judassen en zolang de kudde meelopers dat niet zien, zijn we allemaal geschoren.

CUFI 28 juni 2024 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10379347)
Persoonlijk geloof in christ als houvast staat los van politiek beleid en verandert niks, we kunnen niet kiezen voor christ als beleidsmaker in aardse zaken.
Christ zou het voorbeeld moeten zijn van politiekers maar die spelen liever farizeeërs en judassen en zolang de kudde meelopers dat niet zien, zijn we allemaal geschoren.

Neen oma, dat staat er nooit los van. Wij zijn geboden een standpunt te nemen en in dat standpunt ervaren wij tegenstand.
Als ge niet terugduwt, zal het u overnemen en uw lichaam, geest EN ZIEL kosten.

Christus is de hoeksteen van een beschaving, politici van sodom en gomorra.

BigF 28 juni 2024 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10379340)
Christ is Lord. Als we daar nu al eens mee beginnen en daarop de rest bouwen?

Laten we dat maar vooral niet doen.

Noem mij eens 1 land waar het bestuur gebaseerd is op een religie en waar we een voorbeeld aan zouden moeten nemen?

Dat je je persoonlijk goed voelt bij een geloof is je persoonlijke zaak.
Maar geloven dat een staat organiseren op basis van een geloof een goede zaak is, is in mijn ogen krankzinnig.

BigF 28 juni 2024 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10379350)
Christus is de hoeksteen van een beschaving,...

Sla eens een paar geschiedenisboeken open.
Kijk eens hoeveel 'beschaving' jou geloof al gebracht heeft.
En kijk dan eens hoeveel dood en verderf datzelfde geloof al gebracht heeft.

Durf jij dan nog zeggen dat Christus de hoeksteen van een beschaving is?

CUFI 28 juni 2024 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10379351)
Laten we dat maar vooral niet doen.

Noem mij eens 1 land waar het bestuur gebaseerd is op een religie en waar we een voorbeeld aan zouden moeten nemen?

Dat je je persoonlijk goed voelt bij een geloof is je persoonlijke zaak.
Maar geloven dat een staat organiseren op basis van een geloof een goede zaak is, is in mijn ogen krankzinnig.

Laten wij het maar eens in onze groene plant zijn voor we weer in een discussie belanden waar ge in boosheid afdwiept en nooit op mijn laatste post terugkomt.

BigF 28 juni 2024 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10379347)

Zelfs dat niet!
Waarom zou christus een voorbeeld moeten zijn voor onze politiekers?
Dan baseer je je staatsmodel weer op een religie.

Zou je echt willen dat onze politiekers de staat gaan organiseren op basis van een romannetje van 2000 jaar geleden?

BigF 28 juni 2024 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10379354)
Laten wij het maar eens in onze groene plant zijn voor we weer in een discussie belanden waar ge in boosheid afdwiept en nooit op mijn laatste post terugkomt.

Waar slaat dat op?

Voor mij mag iedereen geloven wat hij wil.

Maar als men gaat beginnen over de staat organiseren op basis van een geloof ga ik op mijn achterpoten staan.

Dat is mijn goed recht.
Net zoals het uw goed recht is om daar wel voorstander van te zijn.

Onze standpunten liggen dus mijlenver uit mekaar.
Ieder haalt dus zijn eigen argumenten aan.
En ja, soms kunnen die misschien ergens boosheid veroorzaken maar dat wil nog niet zeggen dat we er niet over kunnen of mogen discussieren eh.

CUFI 28 juni 2024 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10379356)
Zelfs dat niet!
Waarom zou christus een voorbeeld moeten zijn voor onze politiekers?
Dan baseer je je staatsmodel weer op een religie.

Zou je echt willen dat onze politiekers de staat gaan organiseren op basis van een romannetje van 2000 jaar geleden?

Weet je wel wat de christelijke normen en waarden zijn?
Het gaat er dan om dat de politiek geen enkele autoriteit meer over u heeft. Nu is de politiek god van deze samenleving, (archetypisch bekeken).

Aanschouw het met uw eigen ogen. Desnoods als buitenstaander na een deftige portie dat u van uzelf losrukt om eens objectiever te kijken.

BigF 28 juni 2024 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10379354)

Kwam jij in dit geval op mijn laatste post terug?

De ketel en de pot eh Cufi...

CUFI 28 juni 2024 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10379361)
Kwam jij in dit geval op mijn laatste post terug?

De ketel en de pot eh Cufi...

Neen, ervaring maakt 1 wijzer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be