![]() |
Test financiële geletterdheid.
Dit kregen scholieren voorgeschoteld:
https://www.demorgen.be/snelnieuws/s...egen~bbff07c5/ Ik wou de test ook eens doen, maar al bij de eerste vraag zat ik vast. Bedoelt men met ‘ja’ dat ik op de link moet klikken of dat ik telefonisch of via de officiële bankwebsite de bank moet contacteren? Die vraag is dubbelzinnig. |
Citaat:
Antwoord: JA. 3/3 overigens... Viel me tegen, ik had wat meer vragen verwacht. |
Citaat:
Niet op de link klikken en via telefoon of de officiële bankwebsite contact opnemen. Edit: en bij de ‘oplossing’ staat ook op ‘correcte’ wijze contact opnemen met de bank. In de vraagstelling staat niet hoe er contact moet opgenomen worden. |
Ik had de eerste vraag ook fout. Na (zie kader) las ik de kader. Vervolgens las ik 'Is de onderstaande bewering goed advies voor David?' en dacht dat het over de kader en dus het klikken op de link ging ging waarop ik neen antwoordde. Over 'Contact opnemen met zijn bank om meer informatie te vragen over het bericht.' had ik over gelezen. Misschien heb ik Rilatine nodig. :mrgreen:
|
3/3
|
Citaat:
In de vraagstelling ontbreekt ook de link naar de afzender. Dat is waar ik eerst naar kijk. Als dat iets dat niks met de bank in kwestie te maken heeft dan gaat het gewoon in de spam folder. Als ik voor elke dergelijke mail mijn bank ga opbellen gaan ze mij op de duur blokkeren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be