Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   In welke Vlaamse gemeenten zal het Cordon doorbroken worden in oktober ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272442)

Witte Kaproen 30 juni 2024 12:12

In welke Vlaamse gemeenten zal het Cordon doorbroken worden in oktober ?

Mijn Pronostiek ;

Middelkerke

Grimbergen

Antwerpen

Ninove

Denderleeuw

Aalst

Beveren

Schoten

quercus 30 juni 2024 12:47

Aalst betwijfel ik toch. De ploeg van Burgemeester D’Haese (N-VA) staat wel sterk hoor. Natuurlijk nu dreigt de coalitie wel verzwakt te worden door de klap die OVLD heeft ondergaan.

daiwa 30 juni 2024 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10380454)
Mijn Pronostiek ;

Middelkerke

Grimbergen

Antwerpen

Ninove

Denderleeuw

Aalst

Beveren

Schoten

In deze gemeenten kan het cordon sneuvelen in 2024.

https://www.v-nieuws.be/in-deze-zwar...velen-in-2024/

Eduard Khil 30 juni 2024 14:28

nergens

De gemuilkorfde 30 juni 2024 15:37

Het zou kunnen dat het uiteindelijk nergens wordt, omdat in Ninove het net niet genoeg is, en dat op andere plaatsen alle andere partijen samenspannen.

Toch denk ik dat het zal gebeuren, maar misschien op onverwachte plaatsen.
Stel dat je ergens een situatie hebt dat je ofwel een coalitie zou moeten hebben van N-VA+PVDA+Groen (met eventueel nog CD&V en Vooruit) of een coalitie VB+N-VA, dan zie ik toch moeilijk hoe N-VA samen zou besturen met PVDA en Groen.
Als je in zo'n situatie terechtkomt, denk ik dat het cordon daar wel zal doorbroken worden.
Ik weet natuurlijk niet op voorhand of zo'n geval zich ergens zal voordoen, maar het lijkt mij niet onmogelijk.

Xenophon 30 juni 2024 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10380520)
Het zou kunnen dat het uiteindelijk nergens wordt, omdat in Ninove het net niet genoeg is, en dat op andere plaatsen alle andere partijen samenspannen.

Stel dat je ergens een situatie hebt dat je ofwel een coalitie zou moeten hebben van N-VA+PVDA+Groen (met eventueel nog CD&V en Vooruit) of een coalitie VB+N-VA, dan zie ik toch moeilijk hoe N-VA samen zou besturen met PVDA en Groen.
Als je in zo'n situatie terechtkomt, denk ik dat het cordon daar wel zal doorbroken worden.
Ik weet natuurlijk niet op voorhand of zo'n geval zich ergens zal voordoen, maar het lijkt mij niet onmogelijk.

Geloof het maar niet. De samenwerking - indien nodig om het VB in de oppositie te houden - met de Nederlandstalige PTB zal op het N-VA congres toegejuicht worden zoals de toespraken van Hitler indertijd.

E. Gidius 30 juni 2024 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10380520)

In 2018 heeft De Wever in Ninove een VB-N-VA coalitie tegengehouden door zijn plaatselijke verkozene op te dragen in de oppositie te gaan.

Eduard Khil 30 juni 2024 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10380525)
Geloof het maar niet. De samenwerking - indien nodig om het VB in de oppositie te houden - met de Nederlandstalige PTB zal op het N-VA congres toegejuicht worden zoals de toespraken van Hitler indertijd.

Hitlers nazaten moeten inderdaad van de macht gehouden worden

Xenophon 30 juni 2024 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 10380534)
Hitlers nazaten moeten inderdaad van de macht gehouden worden

Inderdaad, om Belgie zo lang mogelijk te laten overleven is alles wat Vlaams is Hitler.

Alles is sinds 1944 nog steeds hetzelfde.

En het politiek-achterlijke volk zag dat het goed was.

De gemuilkorfde 30 juni 2024 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10380531)
In 2018 heeft De Wever in Ninove een VB-N-VA coalitie tegengehouden door zijn plaatselijke verkozene op te dragen in de oppositie te gaan.

Maar wat als er zonder N-VA geen meerderheid kan behaald worden, maar dat mét N-VA het ofwel met VB is, ofwel met een paar linkse partijen, waaronder PVDA?
Ik weet niet of dat zich ergens zal voordoen, maar het lijkt mij niet onmogelijk.

jogo 30 juni 2024 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10380525)

Dat is steeds het achterlijke kiezersbedrog van het VB voor de verkiezingen stellen ze het zo voor aan de kiezer dat er toch nog een en ander mogelijk is.
Maar ge hebt gelijk, als er van het VB sprake is , is Hitler nooit ver weg.

E. Gidius 30 juni 2024 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10380542)
Maar wat als er zonder N-VA geen meerderheid kan behaald worden, maar dat mét N-VA het ofwel met VB is, ofwel met een paar linkse partijen, waaronder PVDA?
Ik weet niet of dat zich ergens zal voordoen, maar het lijkt mij niet onmogelijk.

Het Ninoofse voorbeeld leert dat De Wever zijn partij in dat geval zal dwingen in de oppositie te gaan.

Max van Dietschland 30 juni 2024 17:20

Enkel via een absolute meerderheid of via lokale lijst of iemand die net na de verkiezingen over loopt van partij.

Voor de rest zal Belgicistisch Bartje alles doen om DE Vlaams nationalistische partij uit het bestuur te houden.

Pandareus 30 juni 2024 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10380454)
Mijn Pronostiek ;

Middelkerke

Grimbergen

Antwerpen

Ninove

Denderleeuw

Aalst

Beveren

Schoten

Nergens.

Wat natuurlijk wel kan is dat er in een gemeente een Blokker op zichzelf de meerderheid in zetels weet te halen. Dan kan die Blokker in zijn eentje besturen.

Pandareus 30 juni 2024 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10380531)

Perfect logisch.

En daarna heeft de held Joost Arents de politieke impasse weten te doorbreken door mee te werken aan een meerderheid.

Het is trouwens nog altijd wachten op zijn eerherstel door N-VA, voor de man die de democratie wist te redden van de fascistische hordes.

Zipper 30 juni 2024 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10380558)
Perfect logisch.

En daarna heeft de held Joost Arents de politieke impasse weten te doorbreken door mee te werken aan een meerderheid.

Het is trouwens nog altijd wachten op zijn eerherstel door N-VA, voor de man die de democratie wist te redden van de fascistische hordes.

Pandareus 30 juni 2024 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10380542)

Dat is toch helemaal geen probleem ? Dan komt er gewoon een meerderheid met N-VA + andere democratische partijen. Links of centrum-rechts, maakt niet uit, alles is mogelijk. Enkel de Braune Bataillonen zijn gecordoniseerd.

Pandareus 30 juni 2024 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10380544)
Dat is steeds het achterlijke kiezersbedrog van het VB voor de verkiezingen stellen ze het zo voor aan de kiezer dat er toch nog een en ander mogelijk is.
Maar ge hebt gelijk, als er van het VB sprake is , is Hitler nooit ver weg.

Wat ook voor de volle 100% logisch is, ze zijn tenslotte de erfopvolger van het VNV-REX.

Zipper 30 juni 2024 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10380563)
Wat ook voor de volle 100% logisch is, ze zijn tenslotte de erfopvolger van het VNV-REX.

Zipper 30 juni 2024 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10380561)
Dat is toch helemaal geen probleem ? Dan komt er gewoon een meerderheid met N-VA + andere democratische partijen. Links of centrum-rechts, maakt niet uit, alles is mogelijk. Enkel de Braune Bataillonen zijn gecordoniseerd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be