![]() |
Eerste ronde Franse verkiezingen: 34 pct voor het RN?
Volgens de eerste schattingen haalt het RN in de eerste ronde van de Franse verkiezingen bijna 35 pct van de stemmen.
Uitslagen op TF1 Om 20u werden deze uitslagen verspreid: - Rassemblement national et alliés : 34,2% (240 ?* 270 sièges) - Nouveau Front populaire : 29,1% (180 ?* 200 sièges) - Renaissance et alliés : 21,5% (60 ?* 90 sièges) - Les Républicains et divers droite : 10% (30 ?* 50 sièges) - Divers : 3,3% (13 ?* 21 sièges) - Extrême gauche : 1,3% (0 siège) - Reconquête : 0,6% (0 siège) Macron roept op in de tweede ronde samen te spannen tegen het RN. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Deze percenten zomaar vertalen naar zetels is ook fout.
Er moet een absolute meerderheid zijn in een kiesdistrict om in de eerste ronde verkozen te zijn. De verwachting is dat de meeste zetels pas in de tweede ronde toegekend worden. En daar zijn ‘coalities’ mogelijk (kandidaten kunnen zich terugtrekken in het voordeel van andere niet fascistische partijen). |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
't wordt een plezante avond zo te zien: ons ex Rotshild bankierke plukt de rotte vruchten van zijn absoluut wanbeleid :-D
|
Citaat:
|
Exitpoll: radicaal-rechtse partij Le Pen wint eerste ronde Franse verkiezingen
Was ergens wel te verwachten zeker of niet???? 8O |
Citaat:
Moest ik nu een Fransman zijn en in Frankrijk wonen had ik waarschijnlijk ook extreem rechts (een belachelijke benaming om schrik aan te jagen trouwens) gekozen. Er zijn limieten wat een normale burger kan accepteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Uit de prognoses van de eerste ronde zie ik trouwens een heel verdeeld Frankrijk, alvast niet dat duidelijk "alternatief". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Macron waarschuwt voor een burgeroorlog, hoe pervers kan je als president wel zijn.
Soit, hij schijt zijn broek vol van de schrik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be