Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Ultra-Joden willen niet in het leger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272446)

N-Vb 1 juli 2024 19:12

Ultra-Joden willen niet in het leger

Hoe ultraorthodoxe Joden zich woedend tegen de dienstplicht verzetten: ‘Ik heb liever dat mijn kinderen sterven’

Protest van ultraorthodoxe Joden in Bnei Brak,
Ook ultraorthodoxe Joden moeten het leger in, oordeelde het Israëlische Hooggerechtshof vorige week. Maar ze willen niet. ‘Ik heb liever dat mijn kinderen sterven dan dat ze in het leger dienen.’

Zo zie je maar dat Ultra-Joden nog liever hun kinderen zien sterven dan dat ze zelf iemand moeten doden;
is dat fatalisme?
komt hun God hen helpen?
wie kent de oplossing van het Israël-Palestinaprobleem

maddox 1 juli 2024 19:26

Verplaats die naar Noord Gaza. Probleem lost zichzelf op.

Zucht 1 juli 2024 20:02

Wel raar want op de Westbank gaan ze gewoon in burger op Palestijnen schieten om hun land in te pikken. Dat mag dan weer wel.

Pandareus 1 juli 2024 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10380988)
Verplaats die naar Noord Gaza. Probleem lost zichzelf op.

Dat is eigenlijk een heel efficiënt voorstel ! Tenslotte is die sekte hun eigen chief rabbi ervan overtuigd dat het enige dat Israël aan het redden is dat dit de Torrah stamelende Yeshiva studenten zijn. Hoe meer ze stamelen, hoe veiliger Israël is. :silly::silly::silly:

Als ze hun methode in gaza gaan toepassen, krijgen we dus per direct vrede.

Dadeemelee 1 juli 2024 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10381016)
Dat is eigenlijk een heel efficiënt voorstel ! Tenslotte is die sekte hun eigen chief rabbi ervan overtuigd dat het enige dat Israël aan het redden is dat dit de Torrah stamelende Yeshiva studenten zijn. Hoe meer ze stamelen, hoe veiliger Israël is. :silly::silly::silly:

Als ze hun methode in gaza gaan toepassen, krijgen we dus per direct vrede.

Komt daar nog bij dat die sjarels niet moeten werken en door de staat betaald worden.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=271966

maddox 1 juli 2024 20:32

Wow, mijn voorstel aanvaard door de pro en anti palies....

dalibor 1 juli 2024 20:33

"Jamaar, wij doen met onze gebeden een essentiële bijdrage.'

Dadeemelee 1 juli 2024 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10381028)

Ze kunnen ook ingezet worden om mijnenvelden op te ruimen. Al wandelend door de mijnenvelden met hun gebeden de mijnen opruimen.
Dan hoeven ze ook niet te vechten.

maddox 1 juli 2024 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10381034)
Ze kunnen ook ingezet worden om mijnenvelden op te ruimen. Al wandelend door de mijnenvelden met hun gebeden de mijnen opruimen.
Dan hoeven ze ook niet te vechten.

Dat deed Iran ook al in 1980 in de Irak-Iran oorlog , maar daar werden dan jongetjes voor ingezet.

Maar hoe zouden de Hamasianen genoeg mijnen kunnen maken uit geitenkeutels en gerecycleerd betonijzer om genoeg Jodidioten op te blazen om een verschil te maken.

Of gaat Hamas kiezen om 500 kg Iraanse/Noord Koreaanse landmijnen of 500 kg melkpoeder voor hun vele babies door hun smokkeltunnels te loodsen.
Al dan niet met de taks die dan gebruikt wordt om de airco-appartementen van hun leiders in Qatar te betalen.

Dadeemelee 1 juli 2024 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10381044)
Dat deed Iran ook al in 1980 in de Irak-Iran oorlog , maar daar werden dan jongetjes voor ingezet.

Maar hoe zouden de Hamasianen genoeg mijnen kunnen maken uit geitenkeutels en gerecycleerd betonijzer om genoeg Jodidioten op te blazen om een verschil te maken.

Of gaat Hamas kiezen om 500 kg Iraanse/Noord Koreaanse landmijnen of 500 kg melkpoeder voor hun vele babies door hun smokkeltunnels te loodsen.
Al dan niet met de taks die dan gebruikt wordt om de airco-appartementen van hun leiders in Qatar te betalen.

Ze kunnen Hamas met hun gebeden uit de tunnels drijven?

maddox 2 juli 2024 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10381048)
Ze kunnen Hamas met hun gebeden uit de tunnels drijven?

Alleen als die ultra's hun gebeden in die tunnels uitvoeren zou het misschien kunnen helpen.

Hoofdstraat 2 juli 2024 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10381118)
Alleen als die ultra's hun gebeden in die tunnels uitvoeren zou het misschien kunnen helpen.

Weird Al" Yankovic zou daar een leuke sketch van kunnen gemaakt hebben. :-D

Hoofdstraat 2 juli 2024 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10381028)

Wat wil je, ultra Joden zijn even gestoord als moslims. Behalve dan dat ze zelf geen wapens in de hand willen houden, buiten oorlogstijd kun je dat zien als iets positief.

Adam Smith 2 juli 2024 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10380980)
Hoe ultraorthodoxe Joden zich woedend tegen de dienstplicht verzetten: ‘Ik heb liever dat mijn kinderen sterven’

Protest van ultraorthodoxe Joden in Bnei Brak,
Ook ultraorthodoxe Joden moeten het leger in, oordeelde het Israëlische Hooggerechtshof vorige week. Maar ze willen niet. ‘Ik heb liever dat mijn kinderen sterven dan dat ze in het leger dienen.’

Zo zie je maar dat Ultra-Joden nog liever hun kinderen zien sterven dan dat ze zelf iemand moeten doden;
is dat fatalisme?
komt hun God hen helpen?
wie kent de oplossing van het Israël-Palestinaprobleem

Stelletje religieuze aso's met grote gezinnen, maar hun landgenoten moeten wel gewoon, hun zonen en dochters opofferen, ook voor veiligheid, terwijl deze profiteurs best wel radicale ideeën hebben.
Zeker nu hun staat in oorlog is, heeft het Hooggerechtshof gelijk.

De schoofzak 3 juli 2024 11:39

Altijd miserie met die godsdienstaanhangers.

Let op, ook bij ons: geef die kaloten een vinger terug, en ze pakken een hele arm.

maddox 3 juli 2024 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10381133)
Wat wil je, ultra Joden zijn even gestoord als moslims. Behalve dan dat ze zelf geen wapens in de hand willen houden, buiten oorlogstijd kun je dat zien als iets positief.

Ultra Joden zijn eigenlijk een zelf opheffende bevolkingsgroep.

Zipper 3 juli 2024 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10381133)

Hooguit een paar procent vd Israelische bevolking, en meestal terug te vinden aan de Klaagmuur.

Hoofdstraat 3 juli 2024 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10381797)
Ultra Joden zijn eigenlijk een zelf opheffende bevolkingsgroep.

Dat zou moeten volgens de inteelt, idem voor moslims, maar zie.

maddox 3 juli 2024 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10381854)
Dat zou moeten volgens de inteelt, idem voor moslims, maar zie.

Inteelt kan ook een kleine groep zeer goede resultaten opleveren. Maar dan moet je verdomd selectief fokken.

En moslims in't algemeen hebben voldoende instroom van vers bloed, doordat de "vers veroverden" de keuze hebben tussen, slaaf, dhimmie of bekeren.
Dat hebben de joden totaal niet, geen bekeringsplicht, integendeel. In theorie kan het zelfs niet.

En natuurlijk, de krijgsbuit mag niet klagen als allah wil dat er nageslacht komt van het onvrijwillig ploegen van die akkers, en dat zijn moslimmertjes, als de ploeger er moeite wil voor doen.

Erw 14 juli 2024 12:39

Niet "ultra" Joden hebben al weinig Goesting, de strijdlust gaat dan fel vetbeteren met ultra Joden. :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be