IJsboer |
4 juli 2024 09:47 |
Je zou eens een statistiek moeten nemen van de IP adressen van deze profielen. Ik zou er niet van verschieten dat er vele Russische IP adressen zouden uitkomen gezien de draad "Russische vlag op het parlement van de Krim" dewelke een openingspost in het Engels heeft, en o.a. hevig gebruikt wordt als bron om desinformatie te verspreiden in het Westen. Er zijn ook enkele zeer actieve leden die hieraan meewerken (de makkelijk beïnvloedbare collaborateurs niet meegerekend). De draad is bij dit schrijven 3.853.994 keer bekeken. Ter referentie: de 9/11 draad is "slechts" 2.855.344 keer bekeken, en is bijna dubbel zo oud.
Nog een reden dat dit forum zo populair kan zijn bij Russen is de onveiligheid van dit forum.
De vBulletin versie van deze website is vBulletin 3.6.8. Deze is veertien jaar (!!) oud en zit vol veiligheidslekken.
Op 22 juli 2010 was er een groot veiligheidslek in de software van vBulletin 3.8.6, vermits dit een latere versie is dan die van politics, neem ik ook aan dat iedereen hier een uniek paswoord gebruikt dat die nergens anders gebruikt. Ik vind het ook buitengewoon dapper hoe sommige mensen hier dingen posten denkend dat ze anoniem zijn. :lol:
Citaat:
The flaw affects version 3.8.6 of the software, which was released on 13 July.
The simple hack, which the BBC has confirmed, allows even unskilled people to access many websites.
With a few key strokes the person can obtain the administrator's username and password for the website.
This can be used to log in to the site and modify and delete elements at will.
David Ross, founder of Hexus.net, a technology news and reviews website, said the flaw was a "potential nightmare".
"It could allow someone to access all of the user accounts for the site," he said.
|
|