Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Phishing en openbare verkopen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272474)

CUFI 6 juli 2024 00:01

Phishing en openbare verkopen

Websites die diensten laten doorverkopen, moeten verantwoordelijk gesteld worden bij phishing om de ernst tot veiligheid van hun surfers te bevorderen.
Ze lichten massaal op met ticketverkopen bv. Maar als een website een ID controle doet, is dat minder mogelijk

BigF 6 juli 2024 16:47

Dit lijkt me een ongelooflijk interessant onderwerp voor mensen die weten waar dit over gaat.

Helaas hoor ik niet bij die groep.

CUFI 6 juli 2024 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10383069)
Dit lijkt me een ongelooflijk interessant onderwerp voor mensen die weten waar dit over gaat.

Helaas hoor ik niet bij die groep.

Tweedehands websites verkopen via particulieren, maar zit vol scammers. Ik pleit dat het platform veiligheid moet bieden tegen scammers of verantwoordelijk gesteld moet worden.

Die komen daar op en bieden u dan een service aan waar ze de officiële site van die dienst quasi identiek namaken. Gij betaalt, ge ontvangt nooit uw dienst.

Beetje meer internetverantwoordelijkheid bij de websites leggen die mogelijkheid tot phishing bieden.

maddox 6 juli 2024 18:22

3 hersencellen die samenwerken helpt ook.

CUFI 6 juli 2024 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10383094)
3 hersencellen die samenwerken helpt ook.

Ze hebben mij ni gescammed. Twas een impulsieve tiener die het persé moest hebben.

maddox 6 juli 2024 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383095)
Ze hebben mij ni gescammed. Twas een impulsieve tiener die het persé moest hebben.

Dat verandert exact niets aan mijn schrijven.

CUFI 6 juli 2024 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10383098)
Dat verandert exact niets aan mijn schrijven.

:)
Ze moeten daar toch eens iets aan gaan doen zenne.

maddox 6 juli 2024 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383100)

Wie zijn "ze"?

En aan wat moet er dan iets gebeuren? Het gebrek aan gezond verstand, of het teveel aan misdadigers?

CUFI 6 juli 2024 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10383101)
Wie zijn "ze"?

En aan wat moet er dan iets gebeuren? Het gebrek aan gezond verstand, of het teveel aan misdadigers?

Het teveel aan misdadigers.
Dat geld leren volgen tot aan de phishers?

maddox 6 juli 2024 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383102)
Het teveel aan misdadigers.
Dat geld leren volgen tot aan de phishers?

Dan nu een antwoord op wie de "Ze" zijn die dat probleem voor u moeten oplossen.

CUFI 6 juli 2024 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10383107)
Dan nu een antwoord op wie de "Ze" zijn die dat probleem voor u moeten oplossen.

You got me, ik geef het verdekke toch niet toe.

maddox 6 juli 2024 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383110)
You got me, ik geef het verdekke toch niet toe.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383100)

Wat geeft u niet toe?
Dat u niet weet wie "ze" zijn die een probleem moeten oplossen?

CUFI 6 juli 2024 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10383164)
Wat geeft u niet toe?
Dat u niet weet wie "ze" zijn die een probleem moeten oplossen?

Dat ik ineens doorkreeg de politiek om hulp te vragen, ze. Ik was een beetje aan het dwalen. Mijn excuses.

Nu heb ik het alsnog moeten toegeven. You got me again :(

maddox 6 juli 2024 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383192)
Dat ik ineens doorkreeg de politiek om hulp te vragen, ze. Ik was een beetje aan het dwalen. Mijn excuses.

Nu heb ik het alsnog moeten toegeven :(

Het enige onze leiders/politici willen hebben, zijn hun gevulde zakken.
Dat u en ik "levensproblemen" willen opgelost zien kan hen aan hun reet roesten.

Dus, mijn oplossing van "3 samenwerkende hersencellen" kan u op veel manieren interpreteren.

U kan die techniek toepassen om niet gepluimd te worden, of u kan proberen die techniek toe te passen om anderen te pluimen.

CUFI 6 juli 2024 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10383194)
Het enige onze leiders/politici willen hebben, zijn hun gevulde zakken.
Dat u en ik "levensproblemen" willen opgelost zien kan hen aan hun reet roesten.

Dus, mijn oplossing van "3 samenwerkende hersencellen" kan u op veel manieren interpreteren.

U kan die techniek toepassen om niet gepluimd te worden, of u kan proberen die techniek toe te passen om anderen te pluimen.

Ik was het niet he. En er was amper 1 lettertje verschil in de link. Als ze een hoofdletter i voor een L nemen, kunnen ze de beste foppen. Ze worden steeds beter.

maddox 6 juli 2024 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383204)
Ik was het niet he. En er was amper 1 lettertje verschil in de link. Als ze een hoofdletter i voor een L nemen, kunnen ze de beste foppen. Ze worden steeds beter.

Daarom dat je die 3 hersencellen of meer wil laten samenwerken.

Als ik morgen een Email van een advocaat van een Nigeriaanse minister ontvang, dan geef ik een vloek, en pas ik mijn junk mail setting aan.

Maar ook van banken enzo,

Mijn banken (en geen enkele bank denk ik) sturen geen emails of sms, of watdanook om in te loggen via een "link" in het bericht.

In het kort, nadenken voor jezelf is een goed begin. Kennis verzamelen is noodzakelijk.

CUFI 6 juli 2024 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10383216)
Daarom dat je die 3 hersencellen of meer wil laten samenwerken.

Als ik morgen een Email van een advocaat van een Nigeriaanse minister ontvang, dan geef ik een vloek, en pas ik mijn junk mail setting aan.

Maar ook van banken enzo,

Mijn banken (en geen enkele bank denk ik) sturen geen emails of sms, of watdanook om in te loggen via een "link" in het bericht.

In het kort, nadenken voor jezelf is een goed begin. Kennis verzamelen is noodzakelijk.

Het was via een website die erkend is, maar doorlinkte naar ticketswap. Ze hebben ocharme 2x moeten kopen om er te geraken.

maddox 7 juli 2024 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10383229)
Het was via een website die erkend is, maar doorlinkte naar ticketswap. Ze hebben ocharme 2x moeten kopen om er te geraken.

Tja, en U wil nu dat onze politieke leiders een systeem in't leven roepen waarbij mensen hun duurbetaalde tickets niet mogen doorverkopen?

Iets is waard wat de gek ervoor geeft, daar moeten we geen politici bij halen, want die willen hun deel van die koek.

Universalia 7 juli 2024 09:08

Het gaat om, zoals met alles, om GELD.

Pfishing...vissen naar iemands gegevens...

Cookies Trackers... al even erg...

Pfishing

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be