![]() |
Raketten op kinderziekenhuis: Wie is verantwoordelijk?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240515_91952553
Even advocaat van de duivel spelen. Er staat dat het een Russische aanval is, maar er wordt geen bron vermeld. "Rusland kan niet beweren dat het niet weet waar zijn raketten vallen en moet volledig verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden". Maar er is geen proces, ik zie weinig empirische documentatie in het verhaal, enkel emotionele tekst. Het enige dat er staat is "Het is ongebruikelijk dat dergelijk zware aanval overdag plaatsvindt. Luchtaanvallen met drones en (kruis)raketten gebeuren meestal 's nachts." Er staat ook niet wat de reactie van Rusland is, of Rusland gereageerd heeft of niet... Het zal natuurlijk allemaal nog heel pril zijn, maar ik hoop dat onderzoeksjournalisten op zoek gaan naar de waarheid, want daar heeft iedereen recht op! Vooral de slachtoffers! Ik ben wel akkoord dat de daders van deze aanval verantwoordelijk moeten worden gehouden. Een onafhankelijk onderzoek dringt zich op. En voor je mij een complotdenker noemt, ik zeg NIET dat het GEEN Russische aanval is. Zelfs al is de kans 99% dat het een Russische aanval is, je moet 100% zeker zijn. Rusland kan hier heel diplomatisch op reageren als ze willen, door transparant te zijn, steun te betuigen en openstaan voor een dialoog. Ik vind het overigens niet toevallig dat dit net gebeurt na de gesprekken tussen Orban en Poetin. Rusland heeft niks te winnen met deze aanval. Letterlijk niks. Kortom: Dit zaakje stinkt en moet uitgepluisd worden. |
Citaat:
Nog onnozele gedachten in hun hoofd? Het is trouwens niet de eerste keer dat Russische bombardementen ziekenhuizen raken: https://edition.cnn.com/2023/02/21/e...-dg/index.html |
Citaat:
En wat dat onnozele "Rusland moet openstaan voor dialoog" betreft, die dialoog had Poetin kunnen voeren voor februari 2022. Hij koos er evenwel voor om niet te dialogeren, maar de taal van de wapens te spreken. Tot op heden. |
Ik neem doelbewust een neutrale bron. Stand van zaken mei vorig jaar:
Citaat:
|
Ongetwijfeld kan ons door enkele medeforummers een relevante,en inzichtgevende-explicatie bezorgd worden waardoor het alleen maar de schuld van Zelensky kan zijn.....
we wachten.... |
Citaat:
We laten eventjes al de mogelijkheden passeren die de Poetintrollen naar vaste gewoonte uit hun mouw schudden: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Op de videobeelden zie je heel duidelijk dat een raket recht naar het kinderziekenhuis:
Citaat:
En vergelijk dan eens met de flutuitleg waarmee Moskou afkwam: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Rusland bombardeert Oekraïne al twee jaar op zowat elk mogelijk doel, maar dit zaakje "stinkt" volgens jou. Ik zou echt niet weten waarom. En ook al was het een Oekraïense afweerraket die in volle oorlog per ongeluk op het ziekenhuis terecht kwam, dan was het nog 100 pct. de schuld van Rusland. Zie trouwens ook (vers van de pers): https://www.hln.be/buitenland/live-o...nval~a2c6d779/ |
Citaat:
"Wegens aanwezigheid van militair personeel" noemen ze dat dan. |
Citaat:
Na "Oekraïne provoceerde Rusland, dus we moesten wel aanvallen", krijgen we nu: "er valt wel een Russische bom op een Oekraïens kinderhospitaal maar het is duidelijk dat wij dat niet kunnen gedaan hebben, hetg moet onderzocht worden". Ge zijt eraan voor uw moeite, leugenachtig IJsboerke. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In het Oekraïens: "Rosiya zavzhdy breshe" ("Rusland liegt altijd") :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1. Debatfiches zijn voor de NVA, wij maken er alvast geen gebruik van
2. De gebeurtenissen van vandaag zijn een spijtige tragedie die voorkomen had kunnen worden als beide partijen aan de onderhandelingstafel hadden plaatsgenomen. Helaas blijft het Zelensky regime vasthouden aan de eis tot quasi overgave van Rusland alvorens de onderhandelingen zouden beginnen. Dit maakt ieder gesprek onmogelijk. 3. We mogen blij zijn met een groot leider als Victor Orban die ondanks alles toch nog probeert om een naderende en misschien wel onvermijdelijke Derde Wereldoorlog nog te voorkomen. |
Citaat:
Dat was het zowat. Ik kijk reikhalzend uit naar zijn volgende analyse. Misschien gaat hij ons vertellen dat water van boven naar beneden stroomt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be