Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Er komt een volksopstand, een revolutie, in ons land!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27250)

De Prof 3 januari 2005 19:23

Er komt een volksopstand, een revolutie, in ons land!!!

In Belgë blijven de uitspraken van prins Filip over het Vlaams Belang niet zonder gevolgen. Die gaan in 2005 voor een dusdanige opschudding zorgen dat het land internationaal in de belangstelling komt.
Ik voorzie dat in maart die crisis tot een eerste uitbarsting komt.
In september komt het, als gevolg van die uitspraken, tot een heuse volksopstand, een revolutie.

Een citaat van Jaak Ruytinx uit 'De zondagskrant'
Die zich de Gentse Nostradamus laat noemen.
Hij deed een voorspelling voor 2005.

Als dat uitkomt, gaan we een spannende tijd tegemoet.8)

solidarnosc 3 januari 2005 19:29

En dat voor iemand die zich ''de Prof'' noemt.

Pietje 3 januari 2005 19:31

Meestal voorspellen zulke lui dat de aarde gaat vergaan8)

Tjolder 3 januari 2005 20:04

Zo een volksopstand is toch niet moeilijk.

Zeg gewoon dat de regering de Geo-route gaat invoeren in alle bedrijven.

Jonas Elossov 3 januari 2005 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Zo een volksopstand is toch niet moeilijk.

Zeg gewoon dat de regering de Geo-route gaat invoeren in alle bedrijven.

Ze zouden misschien wel willen, maar ze zouden eens moeten proberen...:twisted:

De Prof 3 januari 2005 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
En dat voor iemand die zich ''de Prof'' noemt.

Allez...
Zoiets moet voor jullie toch als muziek in de oren klinken.
De LSP, is toch de partij van de ..."straat" ;-)

Mitgard 3 januari 2005 20:23

revolutie hier en ginder...
maar op tijd terug thuis voor de pfaffs beginnen.

Internaut 3 januari 2005 20:24

Dewinter zei in Dag Allemaal dat moest Di Rupo premier worden hij de revolutie uitlokt, een revolutie is iets dat kan komen door een aanhoudend te links beleid, naarmate het Vlaams Belang groter word komt die dag waar alle militanten en kaderleden de revolutie gaan uitroepen en hopelijk ook de Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik mag er niet aan denken dat men toekomstige kinderen opgroeien in een gedrocht als België.
Hoelang gaan we dit nog pikken ? wanneer word er geluisterd naar 1 miljoen kiezers die steeds meer worden ?

Groen Valkje 3 januari 2005 20:24

In 2000 zou de paus sterven ! :lol:

Al vijf jaar zeggen ze dat nu ...

Pietje 3 januari 2005 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje

Met die hedendaagse "lithium"-batterijen, is veel mogelijk 8)

De Prof 3 januari 2005 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje

Volgens de 'echte' nostradamus, diene fransman, breekt in 2005 de derde wereldoorlog uit....

"in" België???

De schoofzak 3 januari 2005 20:29

De titel van deze rubriek is politiek: binnenland.
Politiek dus.
En geen madame soleil-dinges, op 't op zijn Vlaams te zeggen.

Brugge Veilig en Leefbaar 3 januari 2005 20:35

[font=Arial]Dit wil de Prof zeggen:[/font]
[font=Arial]Revolutie. Extreem-rechts komt en gaat. Maar telkens weer blijkt het opkomen ervan ingebed te zijn in een algemene sfeer van pessimisme dat de mentaliteit van een heel tijdperk kenmerkt. Extreem-rechts houdt verband met een angstsyndroom. Maar er is angst en angst. Het is tijdens de dalfasen van lange golven in de geschiedenis, rond 1980, rond 1930 en rond 1990, dat angst uitgroeit tot een kweekvijver voor extreem-rechtse antisemitische en xenofobe partijen. Zulk een tijdsklimaat werkt de drang naar autoriteit in de hand en stuwt daarmee politieke krachten vooruit die elke bedreiging willen uitvergroten, over onveiligheid spreken en ze aldus creëren in de hoofden van de mensen. Extreem-rechts deint op een tijdsgeest - en dat laat zich niet zomaar bekampen door klassiek politieke tegen-strategieën, omdat deze niet inwerken op de onderliggende onzekerheid en angst.[/font]
[font=Arial]Gelukkig worden op tijd en stond de koppen van duivelse draken de kop afgehakt...8) [/font]

voicelesscharlie 3 januari 2005 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Volgens de 'echte' nostradamus, diene fransman, breekt in 2005 de derde wereldoorlog uit....

"in" België???

Zit er dik in.
Er zou een "vuile" atoombom ontploffen boven de NAVO.

Jonas Elossov 3 januari 2005 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Dewinter zei in Dag Allemaal dat moest Di Rupo premier worden hij de revolutie uitlokt, een revolutie is iets dat kan komen door een aanhoudend te links beleid, naarmate het Vlaams Belang groter word komt die dag waar alle militanten en kaderleden de revolutie gaan uitroepen en hopelijk ook de Vlaamse onafhankelijkheid.
Ik mag er niet aan denken dat men toekomstige kinderen opgroeien in een gedrocht als België.
Hoelang gaan we dit nog pikken ? wanneer word er geluisterd naar 1 miljoen kiezers die steeds meer worden ?

Haha, het VB aan een revolutie meewerken? Het VB is de meest reactionaire en conservatieve stroming in heel Vlaanderen... Als het al zover zou komen, zie ik eerder voorpost en overblijfselen van een eventuele VMO een staatsgreep plegen... Maar dat zit er ook niet direct in!

En wat de revolutie betreft... Ik wil geust geloven, da 2005 een jaar wordt van grote sociale strijd, maar ik vrees dat het patronaat haar eisen liever zal inkrimpen dan de controle kwijt te geraken over de toestand... Verder dan een nationale staking (of meer) zal het hoogstwaarschijnlijk niet komen... (Wat natuurlijk al een hele stap is, aangezien dat de laaste al weer 9 jaar geleden plaats vond.

Ik zal natuurlijk niet klagen moest het systeem in 2005 omver geworpen worden, maar ik vrees dat het een utopie is...:lol:

Phrea|K 3 januari 2005 20:42

Wat zou er een revolutie komen bij ons... :roll:
De voorwaarden voor een revolutie zijn helemaal niet voldaan.

jules 3 januari 2005 20:47

een revolutie van Belangers, dat wordt nog lachen.

Reddy de Mey en Emiel Goelen die hand in hand het koninklijk paleis bezetten, terwijlMorelleke Forelleke in haar jungklekamp vooral bezig is met haar lakschoentjes proper te houden.

Pure kolder.

voicelesscharlie 3 januari 2005 21:03

Citaat:

Haha, het VB aan een revolutie meewerken? Het VB is de meest reactionaire en conservatieve stroming in heel Vlaanderen
De echte conservatieven zijn dus wel de sossen en de zuilen die zich kost wat kost willen vastklampen aan hun stelsels.

Hans1 3 januari 2005 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
In Belgë blijven de uitspraken van prins Filip over het Vlaams Belang niet zonder gevolgen. Die gaan in 2005 voor een dusdanige opschudding zorgen dat het land internationaal in de belangstelling komt.
Ik voorzie dat in maart die crisis tot een eerste uitbarsting komt.
In september komt het, als gevolg van die uitspraken, tot een heuse volksopstand, een revolutie.

Een citaat van Jaak Ruytinx uit 'De zondagskrant'
Die zich de Gentse Nostradamus laat noemen.
Hij deed een voorspelling voor 2005.

Als dat uitkomt, gaan we een spannende tijd tegemoet.8)

Zoals Nostradamus het einde van de wereld voorspelde zonder dat er iets gebeurde, voorspellen sommigen het einde van België of volksopstanden.

Misschien zorgt de B.U.B. voor de grote verrassing van 2005. ;-)

voicelesscharlie 3 januari 2005 21:24

Citaat:

Misschien zorgt de B.U.B. voor de grote verrassing van 2005. ;-)
Dat zou ik beamen.Toch geen enkele VBer zal de BUB steunen en u verzwakt de cordonpartijen. :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be