Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Moet gay pride en andere carnavalstoeten afgeschaft worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272549)

IJsboer 22 juli 2024 15:29

Moet gay pride en andere carnavalstoeten afgeschaft worden?

De vraagstelling is duidelijk.

koe de poing 22 juli 2024 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10390471)

U bent Tom Van Grieken ?

Libro 22 juli 2024 18:42

Geen probleem mee, zolang het geen pedopride of "Free Palestine" betoging wordt, en daar wringt tegenwoordig het schoentje.

quercus 22 juli 2024 18:45

Ik heb West-Vlaamse roots,, maar ik woon reeds sedert 63 jaar in de Denderstreek. Voor alles wat met carnaval te maken heeft ben ik nooit laaiend enthousiast geweest. Met alle respect voor de kunstzinnigheid waarmee sommige mensen uit de regio er in slagen hun praalwagens en deelnemersgroepen uit te dossen. Vraagt vele uren werk, dus chapeau wat dat betreft.
Maar bepaalde aspecten van het carnaval-gebeuren degouteren mij. Onder meer "de voil jeanetten".

Vlad 22 juli 2024 19:05

Ik vind dat we carnaval weer veel serieuzer zouden moeten nemen, de politici en koning die aan de macht zijn het hoofd afslaan, ipv een beetje met een onechte prins te lachen. Fok de folklore, we gaan terug voor het echte carnaval, het doden en vervangen van de machthebber die niet meer voldoet.

Skobelev 22 juli 2024 19:37

Karnaval en gay pride hebben niets met elkaarcte maken of gemeen.

maddox 22 juli 2024 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10390606)

Gay pride is niet gelijk aan carnaval, da's duidelijk.

Carnaval was een uitlaatklep, een manier om maatschappelijke ongelijkheid wat te temperen. Een uitvloeisel van de Saturnaliën en dergelijke bachanalen.

Gay Pride is gewoon een reclamecampagne voor reetridders en exibitionisten, waar parasieten zoals Palywoodqueens en pedopredatoren op vastgezogen zitten alsof het lamprijen zijn.

De schoofzak 22 juli 2024 19:55

Citaat:

De vraag is duidelijk, maar volkomen irrelevant.

Dadeemelee 22 juli 2024 20:18

Er is hier in het dorp geen carnaval of gay pride dus het kan mij geen bal schelen.

koe de poing 22 juli 2024 21:35

Citaat:

ik ben voor zoalng ik niet op blote mannenbillen moet kijken

DIBO 22 juli 2024 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10390606)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10390611)

Carnaval was een uitlaatklep, een manier om maatschappelijke ongelijkheid wat te temperen. Een uitvloeisel van de Saturnaliën en dergelijke bachanalen.

Gay Pride is gewoon een reclamecampagne voor reetridders en exibitionisten, waar parasieten zoals Palywoodqueens en pedopredatoren op vastgezogen zitten alsof het lamprijen zijn.

dank u

Skobelev 22 juli 2024 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10390593)
Ik heb West-Vlaamse roots,, maar ik woon reeds sedert 63 jaar in de Denderstreek. Voor alles wat met carnaval te maken heeft ben ik nooit laaiend enthousiast geweest. Met alle respect voor de kunstzinnigheid waarmee sommige mensen uit de regio er in slagen hun praalwagens en deelnemersgroepen uit te dossen. Vraagt vele uren werk, dus chapeau wat dat betreft.
Maar bepaalde aspecten van het carnaval-gebeuren degouteren mij. Onder meer "de voil jeanetten".

De voil janetten hebben hun origine bij mannen die geen geld hadden om kledij te kopen om zich te verkleden en ze dan maar een kleed en velle frak van hun moeder of grootmoeder gebruikten.
De decadente exhibitionisten die vandaag meelopen hebben ook daar niets mee te maken en zijn nogal eens een uitwas van de homo beweging.
Maar ieder diertje zijn pleziertje, karnaval Oilsjt is net het feest van de verdraagzaamheid waar ieder zijn ding en smaak mogelijk is.

De schoofzak 23 juli 2024 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 10390650)
ik ben voor zoalng ik niet op blote mannenbillen moet kijken

Pastoors zijn ook niet verplicht om naar uitstalramen van chaussées d'amour te kijken, maar ... er zijn er genoeg die dat toch doen.

Dus .. is het mogelijk dat jij ook anders doet dan dat je spreekt?

Terzake: niemand is verplicht om naar processies, prides of tutti frutti quanti te gaan kijken.

dalibor 23 juli 2024 08:41

Irrelevante vraag, die er lijkt van uit te gaan dat dat een organisatie is van de overheid.

Dat zijn belangengroepen die een optocht organiseren en het is dan ook aan hen om te beslissen of ze er mee wensen door te gaan.

Herr Flick 23 juli 2024 10:00

zolang ze de pluimen in hun eigen gat steken kan het mij eignelijk niet zoveel schelen.

maddox 23 juli 2024 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10390816)
zolang ze de pluimen in hun eigen gat steken kan het mij eigenlijk niet zoveel schelen.

Of in dat van hun partner(s), zolang het met wederzijdse toestemming is,
heb ik me daar niet mee te moeien.

Maar ergens is er een grens, en seksuele daden in't openbaar, daar is een ferme boom over op te zetten.

En ik denk dat de topicstarter daar eigenlijk naar zoekt.

Maar zoals ik schreef, Carnaval in België gelijkschakelen aan een Gay/LGBTQxyz++³pride, da's gewoon zeiken om te kunnen zeiken.

Hier, een bekertje azijn, kwestie van verzuurd te blijven.

Herr Flick 23 juli 2024 10:35

Ja pietjentrek in t openbaar of andere vunzige streken, dat is not done uiteraard.

maar voor de rest "trek"ik mij dat niet aan.

TV-verslaafde 23 juli 2024 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10390834)
Ja pietjentrek in t openbaar of andere vunzige streken, dat is not done uiteraard.

maar voor de rest "trek"ik mij dat niet aan.

https://www.youtube.com/watch?v=phwEhf8SbuM

"Gladiator - Barbarian Horde"

:-D

quercus 23 juli 2024 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10390669)
De voil janetten hebben hun origine bij mannen die geen geld hadden om kledij te kopen om zich te verkleden en ze dan maar een kleed en velle frak van hun moeder of grootmoeder gebruikten.
De decadente exhibitionisten die vandaag meelopen hebben ook daar niets mee te maken en zijn nogal eens een uitwas van de homo beweging.
Maar ieder diertje zijn pleziertje, karnaval Oilsjt is net het feest van de verdraagzaamheid waar ieder zijn ding en smaak mogelijk is.

Dan moeten ze zich maar niet verkleden hé. Ganz einfach...

quercus 23 juli 2024 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10390611)

:lol::lol::lol:
Krachtig uitgedrukt…

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be