Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Welke verzen zou u uit de Koran willen geschrapt zien en waarom? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27257)

Wreker 3 januari 2005 21:04

Welke verzen zou u uit de Koran willen geschrapt zien en waarom?

Volgens pater Johan Leman, vorig bestuurder van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme, zouden er best een aantal verzen uit de Koran geschrapt worden. Blijkbaar waren deze verzen dus in strijd met de Verklaring van de Mensenrechten. Hij heeft er wel niet bij gezegd om welke verzen het volgens hem ging.

Welke verzen zouden er volgens jullie best uit de Koran geschrapt worden?

Geef aan om welk hoofdstuk, welk vers het gaat, en ook de reden waarom je vindt dat deze verzen best geschrapt zouden worden.

Flippend Rund 3 januari 2005 21:08

"Mijn islam-obsessie overwinnen" stond ook dit jaar weer niet op uw lijstje van goede voornemens he? 8)

Wreker 3 januari 2005 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
"Mijn islam-obsessie overwinnen" stond ook dit jaar weer niet op uw lijstje van goede voornemens he? 8)

Als Fortuyn, Van Gogh, Ali en Wilders niet meer mogen spreken, moet iemand het toch doen, niet?

Akkersloot 4 januari 2005 20:07

Koran 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".

Sommige moslims en een enkele islamofiel noemen dat zelfs de definitie voor "zelfverdediging".

Koran 2:24 "Zij (de ongelovigen) zijn het brandstof voor het vuur in de hel dat voor de ongelovigen is bereid".

Maar ik had dat antwoord graag van die vroegere voorzitter van het Centrum voor Gelijke Kansen gezien.

Jeshua 5 januari 2005 00:10

Jezus de zoon van maria is niet gekruisigd.

garfield 5 januari 2005 16:11

Soerra 4

en de Soerras met betrekking op Jihad en het doden van ongelovige honden

Kitten 5 januari 2005 16:15

:roll:

't Scheelt nogal. Alsof ze de mening van een paar forumzakken willen.

Hrafnar 5 januari 2005 16:23

Het liefst zou ik dat haatgeschrift in zijn geheel geschrapt zien, maar aangezien ik ook voor de vrijheid van meningsuiting ben, kan men het laten zoals het is. Een betere reclame tegen de islam dan de koran zelf, is er immers niet.

EXTREEM 5 januari 2005 16:24

Ik weet het u vroeg welke verzen uit de soera.Maar voormij het voledigge boek de KORAN.Het roept op tot geweld en moord.

EXTREEM 5 januari 2005 16:27

Da s juist kitten een moslim kan geen mening verdragen van een anders gelovige.En zeker niet van een ongelovige,want daar doen ze een moord voor.

EXTREEM 5 januari 2005 16:32

En Jeshua,een geluk dat ze jezus aan een kruis gehangen hebben.Indien ze hem verdronkken hadden,moesten de katholieken een visbak aan hun muur hangen:-)

Jeshua 5 januari 2005 17:12

die grap is al eens gezegd extreem

EXTREEM 5 januari 2005 17:16

Kon het niet laten.Maar ik vind nog altijd jezus als profeet beter, of dienne ,mohhamed pedofiel en een moordenaar.

Musketo 5 januari 2005 19:03

Verzen schrappen zou eigenlijk niet nodig zijn. In de exodus van het oude testament maakt God zich toch ook schuldig aan bloedwraak en allerhande vijandigheid naar andere volkeren toe, terwijl de meeste hedendaagse christenen zo'n dingen kunnen relativeren. Moslims moeten misschen het 'letterlijke woord van Allah' maar eens wat meer in vraag begninen stellen en het projecteren met de nodige relativering, naar hoe de wereld er vandaag uitziet.

Supe®Staaf 5 januari 2005 19:54

Persoonlijk zou ik nooit schrappen.
Als er censuurwetten zijn, dan moet wat mij betreft alles wat niet in overeenstemming is met de wet eruit. Gelijkberechtiging, ieder gelijk voor de wet.

En dan maar zo snel mogelijk censuurwetten afschaffen.
Dan mag elke gek zijn boekske volkladden met zoveel nonsens als hij wil, of hij nu tot de katholieke sekte, de islamitische, de boedhistische, de Jehovasche, de Mormoonse, de negationistische, de revisionistische of welke sekte dan ook behoort..

camaris 5 januari 2005 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
terwijl de meeste hedendaagse christenen zo'n dingen kunnen relativeren.

Erger nog, de meeste hedendaagse christenen hebben er gewoon geen weet van ;-)
Misschien is het gewoon het geïndoctrineer dat ze een beetje moeten minderen, dan zal het relativeren wel volgen...

Wreker 6 januari 2005 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Verzen schrappen zou eigenlijk niet nodig zijn. In de exodus van het oude testament maakt God zich toch ook schuldig aan bloedwraak en allerhande vijandigheid naar andere volkeren toe, terwijl de meeste hedendaagse christenen zo'n dingen kunnen relativeren. Moslims moeten misschen het 'letterlijke woord van Allah' maar eens wat meer in vraag begninen stellen en het projecteren met de nodige relativering, naar hoe de wereld er vandaag uitziet.

Nu scheer je weer alle christenen over één kam.

Er zijn twee hoofdstrekkingen in het christendom: diegenen die het OT als gezaghebbend nemen, of degenen, die, met Christus, het OT bekritiseren.

De eerste groep zijn volgens mij geen echte christenen, maar een soort van pseudo-joden. Veel protestanten (beeldenstromers en andere fundamentalisten) behoren tot die eerste groep. Terwijl -denk ik- de katholieken eerder in de tweede groep thuishoren.

Niet dat het in Europa van vandaag nog veel toe doet.

Musketo 6 januari 2005 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Nu scheer je weer alle christenen over één kam.

Er zijn twee hoofdstrekkingen in het christendom: diegenen die het OT als gezaghebbend nemen, of degenen, die, met Christus, het OT bekritiseren.

De eerste groep zijn volgens mij geen echte christenen, maar een soort van pseudo-joden. Veel protestanten (beeldenstromers en andere fundamentalisten) behoren tot die eerste groep. Terwijl -denk ik- de katholieken eerder in de tweede groep thuishoren.

Niet dat het in Europa van vandaag nog veel toe doet.

Ah, ik wist niet goed hoe dat precies zat; 'k Vond het al zo raar dat 't NT en OT zoveel van elkaar verschillen.

Bhairav 6 januari 2005 13:03

Waar staat die vers waarin staat dat de wijven hun foef dichtgenaaid moet worden?

Jeshua 6 januari 2005 14:42

hun foef :D lol

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be